Розвиток інтернет-ЗМІ дозволяє нашим дітям отримувати безліч інформації щодо підтримання здорового способу життя, але в той же час створює ряд небезпек. Зокрема це

- пропаганда хибної моделі здорового способу життя та сучасних «стандартів краси», що у свою чергу формує відсутність мотивації звернутися вчасно до лікаря;

- самостійне призначення лікування,

- використання неперевірених препаратів за порадами із постів у соціальних мережах,

- дивні схеми лікування та надання невідкладної допомоги;

- небезпечні рекомендації щодо зміни формату харчування (раціону чи дієти).

Я не хочу лякати вас статистичними даними. Ви самі можете погуглити і дізнатися який відсоток вакцинованих від поліомієліту в Україні, скільки людей померло від кору минулого року, скільки серед них дітей, якою є статистика захворювань на анорексію та булемію серед підлітків. 

Єдиний захист від наслідків неперевіреної інформації – розвиток критичного мислення.

Кожна дитина має розуміти важливість отримання достовірної інформації від перевірених джерел та спеціалістів, знаходити доказову базу для кожної зазначеної тези, перш ніж використовувати подані рекомендації.  Чи вчать цьому в школі? Так, вчать! 

В альтернативній школі Generation 22 запроваджено курс «Медична грамотність», який розроблено фахівцями в сфері охорони здоров'я: лікарем-терапевтом Оленою Нестеренко, мікробіологом та викладачем Володимиром Настенко та студенткою медичного університету Анастасією Федоренко для наших учнів. Заняття з медичної грамотності допомагають знайти відповіді на безліч важливих питань:

- Що таке доказова медицина?
- Як перевірити доказову базу використання медичного препарату?
- Чому важливе донорство?
- Чи відрізняються пробіотики і пребіотики?
- Як визначити та правильно описати симптоми захворювання?
- Як перевірити поради ПП-блогера?
- Яким скласти свій раціон харчування?
- Що відбувається з організмом під час сну та чи важливо спати?

Рушійним поштовхом до створення проекту стало бажання знайти простий, але дієвий спосіб зацікавити дітей проблемою власного здоров'я, а також здоров'я оточуючих. Програма курсу складається з чотирьох блоків, під час вивчення яких учні досліджують власний організм, опановують навички першої медичної допомоги. Протягом занять викладачі сприяють розвитку критичного ставлення до інформації, отриманої з неперевірених джерел, впровадження навичок раціонального харчування, гігієни сну, а також індивідуальної профілактики різноманітних захворювань.

Для нашої команди важливо розвивати в учнів свідоме бажання піклуватись про власне здоров'я та приймати усвідомлені рішення стосовно дотримання різноманітних рекомендацій. Програма курсу орієнтовна на учнів 7-11 класів. Пояснення найбільш складних та важливих процесів, що відбуваються в людському організмі, простою та звичайною мовою, використання інтерактивних матеріалів робить цей предмет дуже цікавим для дітей. 

Читайте також
Підлітки – комунікація з батьками, самостійність, пошук поклику

Підлітки – комунікація з батьками, самостійність, пошук поклику

Розмова з едюкаторкою і психотерапевткою
02.03.2021 0

Для нас важливо, щоб якомога більше підлітків могли використовувати актуальну та перевірену інформацію стосовно здоров'я. Тому ми з величезним задоволенням поділимося з іншими школами та дитячими клубами програмою курсу, методичними матеріалами, а також рекомендаціями щодо особливостей його викладання. Якщо ви бажаєте запровадити цей курс у себе в школі, напишіть мені в мессенджер