Поскролити стрічку чи посвайпати сторіз можна не тільки по фану: Instagram нині – не тільки скринька крутих фото, хештегів і мотиваційних текстів. І навіть не лише інструмент маркетингу і крута рекламна платформа. Це ще й джерело корисної професійної інформації, що постійно оновлюється та оптимізується під реалії сьогодення. А як її знайти серед інформаційного шуму?
Навряд чи Кевін Систром, розробляючи Instagram зі своїм напарником Майком Крігером, міг уявити, що за десять років (так, у 2020 Instagram святкує свою першу десятку, юху) соцмережа для миттєвих фото буде одним із наймасштабніших альтернативних ЗМІ у світі. Так, тільки Play Market сьогодні вказує більше ніж 1 млрд завантажень додатку, а кількість публікацій перевалила за… Та вже й порахувати важко!
Проте не кількістю, а якістю – за наповненням і фідбеком від читачів Instagram чи не лідер зовсім. «Жива» аудиторія, «живий» контент та «оживлення» бізнесів зробило свою справу – зараз сучасна молодь більше довіряє інфі, отриманій зі сторінки інфлюенсера (лідера думок), ніж, скажімо, із сайту регіональних ЗМІ. Однак, паралельно із цим згущується інформаційний шум, звідки стає дедалі важче вихопити справді актуальні та потрібні знання, ба більше – якісні професійні.
Як не розгубитись?
По-перше, не шукати сторінки, які пропонують навчитися основ (SMM, копірайтингу, фотографії… та будь-яких основ!).
По-друге, шукати і фоловити правильних людей. Про це далі, а поки що варто повторити, що…
Якісні знання у відкритому доступі не валяються
Звісно, є винятки, як було з безкоштовними доступами до багатьох освітніх платформ типу Coursera під час пандемії коронавірусу та ізоляції людей на карантині. Проте це ситуативний виняток.
Не прилещуйся відразу, якщо натрапив(-ла) на сторінку в Instagram крутої школи чи освітніх курсів. Якісні матеріали з актуальною професійною інформацією вимагають багато вкладень ресурсів. Звісно, такі сторінки неформальної освіти залюбки поділяться анонсиком нового набору студентів, темами, які пропонують вивчати, розкажуть основи предмету чи сфери. Але за деталями, аргументами, доказами, інсайдами та критичним підходом, будь ласка, приходь після сплати. Віддавати плоди своєї інтелектуальної праці for free – себе не поважати. І це, справді, правильно.
Тому, якщо натрапив(-ла) на освітню сторінку, май на увазі, що тобі розповідають далеко не все. А те, що розповідають, найімовірніше, можна знайти на просторах інтернету; жодної унікальності. Інша річ – особисті блоги. Але і там не все таке розумне, добре, вічне.
«Коуч успішних людей», «Експрес-метод стати успішним», «Ставай кращою разом зі мною»
Так не станеш. Не тому, що я зараз хочу накласти на тебе закляття чи наврочити, а тому що профілі з подібним меседжем в описі мають мало спільного з реальністю. Тобі «закидають вудку» в сторіз, підсікають постами та чіпляють на гачок заманливими заголовками. Проте, якщо просіяти інфу, якою сторінка ділиться, то Дніпро вийде з берегів (прим. Води з тієї інфи багато вийде. То прикол такий).
На сторінках, де обіцяють розповісти все і про всіх, часом дають трохи більше від мінімуму. Загальновідомі факти, абстрактні пояснення, відсутність доказовості та реальних кейсів – синоніми сторінок, що відразу позиціонують себе як експертні. І перші дзвіночки, які маякують, що пора тікати з такої сторінки. Куди? На сторінки реальних людей.
Люди людям
…вірять. Це факт. І, погодься, краще покладатись на людей, які ще раніше поклали собі на спину ношу своєї справи, пронесли через роки, вивезли звідти не тільки компанію, а й купу досвіду. Таким є що розповісти. І таким переважно не треба писати про себе в шапці профілю в Instagram пафосних гасел. Вони переросли таке, чи що.
Наше сьогодення – персоналізація будь-якого бізнесу. І перший його прояв – голос засновників, власників, очільників, «перших облич». І всі ці люди зобов’язані мати активний профіль в Instagram. Він постить – значить, він існує. Він в одному інфополі зі своїми клієнтами – існує його бізнес. Біографія, секрети успіху, переживання невдач, випробувань і злетів… Бекстейджі великих і потужних компаній підсилюють довіру поціновувачів продукту бізнесу та викликають інтерес у тих, хто хоче вміти такий створювати.
Щоб отримувати якісну інформацію та вчитися на кейсах уже успішних брендів, підписуйся на сторінки їхніх засновників та очільників.
Скажімо, тебе цікавить функціонування бізнесу у сфері сервісу краси. Як відкрити свій салон та організувати команду, яка горітиме твоїм бізнесом так запекло, як і ти сам(-а)? Звісно ж, зважений підхід – проаналізувати, що відбувається на ринку і чи є хтось такий. Можу закластись на філіжанку кави, що першим у списку буде G.BАR – ікона beauty-сервісу в Україні і навіть за її межами. Ок, знайшов(-ла) бренд, що далі? Шукаємо, хто стоїть за цим брендом. Перше ім’я – Валерія Бородіна, співзасновниця G.BАR та один із найголовніших його локомотивів. Її сторінка в Instagram, звісно, не енциклопедія і не аналіз бізнес-процесів G.BАR. Проте є цінним джерелом нетривіальної інформації про творення імені бренда, бізнес-стратегії, як творяться кейси крутого SMM, про що навряд чи прочитаєш у книжках (хіба сама Валерія таку напише).
За такою самою схемою можна дізнаватися про видавничу справу чи ремесло редакторства. Хочеш створити свій крутий журнал? Ок. Згадай, від якого вже наявного журналу ти млієш. Може, від кожного випуску La Boussole? Шукаємо його le créateur (тобто творця) і натикаємось на Тетяну Полонік, засновницю. Тут ти також не знайдеш алгоритму «Робити так, щоб було отак». Але знайдеш про натхнення, бекстейдж підготовки нових випусків журналу, про бюро корпоративних медіа Punkt. Без нудних інструкцій, проте з інсайдами і на власному досвіді.
Цікавлять публічні комунікації? Хто там у нас… О, Ярослава Гресь. Велкам на сторінку.
Продовжувати список можна довго. Про диджитал-маркетинг, SMM, фотографію, онлайн-підприємництво годі й говорити. Instagram: розплідник сторінок з інформацією на такі теми.
Що ще?
Використовуй хештеги (так, вони ще живі) у загальному пошуку, переглядай релевантні. Долучайся до обговорень, «лайкай» дописи з професійною інформацією: всевидяче око Instagram (хоча, насправді, уже давненько Facebook) формуватиме карту твоїх інтересів. Вона буде враховуватись, коли Instagram вирішуватиме, рекламу з якою інформацією тобі показувати і що викидати в рекомендовані. Так, Instagram скоро сам пропонуватиме професійно цікаві сторінки, зважаючи на коло твоїх інтересів. Перевірити його можна і самостійно. Зайди в «Налаштування» -> «Безпека» -> «Доступ до даних» -> «Реклама». Позбутися певних міток-інтересів можна, обираючи в меню конкретного допису пункт «Не цікавить цей пост».
Звісно, цей список порад не є вичерпним, ба більше – часом невідповідний. За твоєю рольовою моделлю бізнесу може стояти людина, яка з певних причин не веде Instagram чи веде тільки для фото з відпустки. Або ж очікування від образу в Instagram творця класного бренда не відповідають реальності. Але шукай і знайдеш. Якісні знання не валяються на поверхні.
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.