Всі ми знаємо, що привернути увагу сучасних дітей до навчального матеріалу нелегко: вони швидко втомлюються, у них пропадає інтерес, їм важко сконцентруватися. Які інструменти є у вчителя аби впоратися з цими викликами? Зокрема, проводити нестандартні уроки. Нижче ми наведемо декілька прикладів таких уроків.
Основна відмінність нестандартного уроку від звичайного – нешаблонність і якоюсь мірою неформальність. До нестандартного уроку немає жорстких вимог, як конкретно потрібно проводити урок, нестандартний урок – більш творчий, розкутий, який вимагає від усіх учасників безпосереднього залучення і приводить до виникнення емоційного ставлення до предмета вивчення, до учасників уроку, його дійових осіб.
Часто незвичайний урок відрізняє і те, що педагог не декларує ясно навчальні цілі уроку, вони ніби приховані, і стають зрозумілі дітям тільки після проведення уроку. На такому уроці можуть не виставлятися оцінки у звичайному їх розумінні.
Користь нестандартних уроків:
допомагають позбутися від ярликів щодо учнів, в неформальній атмосфері кожний може проявити себе з невідомої всім сторони; сприяють підвищенню зацікавленості учнів у предметі; розвивають мислення, логіку, вчать дітей міркувати, приймати рішення і відповідати за власні вчинки; допомагають дітям знайти контакт один з одним, вчать працювати в команді, є хорошою профілактикою конфліктів між дітьми (хоча і на уроці можуть траплятися конфлікти).Ініційована педагогом суперечка на суспільно вагому і неоднозначну тему. Учні висловлюють різні точки зору щодо заявленої теми, необов'язково виступати зі своєю особистою точкою зору, дітям можна запропонувати наявні точки зору. Одна команда хай захищає певну точку зору, інша наводить її недоліки.
На уроці відтворюється життєва ситуація або проблема, і в рамках уроку відбувається її «обігрування» і генеруються можливі рішення.
Такий тип уроку найбільш популярний в старших класах. Дітям заздалегідь повідомляється тема конференції, клас ділиться на групи, кожна з яких отримує тему для підготовки доповіді. Спробуйте такий формат, як печа-куча.
На урок запрошується третя особа (письменник, вчений, мандрівник, військовий, іноземець і т. д.).
Такі уроки найбільш підходять для уроків літератури, літературного читання, іноземної мови, історії.
Уроки, проведені з двох чи більше дисциплін, часто двома педагогами (література і фізика, англійська мова та біологія), чим несподіваніші поєднання, тим цікавіше. Завдання інтегрованого уроку - показати зв'язок між різними предметами, між предметом і реальним життям.
Урок, на якому діти грають, наприклад, в аналоги телевізійних ігор «Хто хоче стати мільйонером» (відмінником), «Що? Де? Коли?» та інші. Такі уроки чудово підходять для закріплення й узагальнення знань по предмету.
Відмінність такого урока в тому, що в ході розв'язання поставленої проблеми в класі висувається гіпотеза, а подальші дії зводяться до алгоритму. В результаті роботи діти повинні сформулювати висновки та інтерпретувати результат своєї діяльності.
Такі уроки проводяться на всіх етапах вивчення нового матеріалу і реалізовуються як в умовах класного приміщення, так і поза ним. Різновидами можуть бути уроки-екскурси у минуле чи у майбутнє.
Під час таких уроків учні вчаться виступати перед публікою і поважати тих, хто виступає перед ними. Мало підготувати проєкт, ще треба вміти його захистити, відповісти на питання прискіпливих експертів і спробувати свої вміння презентувати ідеї, проєкти, продукти тощо.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram