Печа-куча (з японської «теревеньки») – це міжнародна методика проведення освітніх заходів, у межах яких презентуються 8-12 коротких доповідей на різноманітні теми. При цьому доповідь кожного учасника триває максимум 6 хвилин 40 секунд. Також є окремі критерії для супровідної презентації: вона повинна містити не більше 20 слайдів, кожен із яких демонструється лише 20 секунд, після чого автоматично вмикається наступний. Докладніше naurok.
Цю методику створили та вперше застосували ще у 2003 році. Відтоді вона показує неймовірний результат по всьому світу. Наприклад, на момент квітня 2015 року відбулося 790 заходів із презентаціями «печа-куча». І це лише офіційно зареєстровані!
То чому б не спробувати застосувати цей цікавий прийом просто на уроці?
Для проведення заходу за методикою печа-куча потрібно заздалегідь обрати 8-12 учнів. Чудово, якщо діти самі виявили бажання взяти участь у заході, адже внутрішня мотивація неабияк допоможе! А ще кандидатів можна обрати за допомогою жеребкування, просто проведіть відбір в ігровому форматі. До речі, викладачі також можуть бути учасниками заходу!
Тут усе обмежується лише вашою уявою! Доповіді можуть бути об’єднані однією ідеєю, наприклад, темою, яку ви зараз вивчаєте. Як варіант, під час першого проведення презентацій за методикою печа-куча можна запропонувати учням обрати теми доповідей самостійно. У такий спосіб ви краще зрозумієте школярів та дізнаєтеся більше про їхні захоплення.
Учителі не з чуток знають, що підготовка до виступу завжди набагато довша, ніж сам виступ. Особливо коли працюєш у новому для себе форматі. Тож на підготовку потрібно відвести чимало часу. Також бажано пояснити учням, як краще готуватися:
Визначити тему та головну ідею, яку школярі хочуть донести до аудиторії. А яка мета виступу? Можливо, учень хоче не тільки ознайомити однокласників із новою темою, а ще й заохотити взяти участь у майбутньому проєкті. Проаналізувавши ідею та мету, можна почати пошук матеріалу до виступу. Для цього варто відповісти на запитання: яким буде план мого виступу? На які тематичні блоки він поділяється? Після підготовки текстового матеріалу можна створювати презентацію. Вона має містити лише 20 слайдів, кожен із яких демонструватиметься приблизно 20 секунд. Тож бажано розмістити на слайдах лише зображення та кілька слів! Не більше. І завершальний етап – репетиція презентації вдома. При цьому дуже важливо стежити за таймінгом, адже тривалість виступу не має перевищувати 6 хвилин 40 секунд!Якщо цей формат презентацій для учнів новий, ми радимо один-два рази попрактикуватися. Бажано не публічно, а, наприклад, наодинці з учителем або у невеликій групі однокласників. Так діти краще зрозуміють методику Печа-куча на практиці! Погодьтеся, складно підготуватися до доповіді тривалістю 6 хвилин і слайдам по 20 секунд, якщо ніколи не практикувався. Також це допоможе знизити рівень стресу у школярів, що бояться публічних виступів.
Перед ким учні виступатимуть із презентацією? Для першого разу, радимо проводити презентації просто на уроці: виступати перед однокласниками простіше. Також потрібно призначити школяра, який слідкуватиме за часом. До того ж можна окремо призначити учня, який буде перемикати слайди кожні 20 секунд. А ще вчитель може виступити першим! Це допоможе учням розслабитися перед власним виступом.
Не забудьте про рефлексію наприкінці! Запитайте в учнів, чи сподобався їм новий формат роботи, як вони себе почувають? Чи нервувалися перед виступом? А що допомогло їм заспокоїтися? Після цього можна запитувати про сам захід! Можливо, він стане вашою рятівною паличкою для урізноманітнення уроків та веселого проведення презентацій.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram