Світ стрімко змінюється й спонукає адаптуватись до нових явищ. Це не оминає й сферу освіти, яка нині ще й зазнає впливу війни. Для того, щоб наші учні мали успішне завтра, ми повинні створювати його вже сьогодні. Команда ліцею Educator перебуває на вістрі змін і вже зазирає в майбутнє й прогнозує те, яким має бути навчання в повоєнний період.
Так, наприклад, відбулась перша зустріч із серії воркшопів на тему «Якою має бути післявоєнна освіта?». Безперечно, якісним освітнім процесом можна вважати такий, що реалізується в безпечному середовищі, в місці, куди учні хочуть йти щодня. Тож організатори та гості воркшопу спробували з'ясувати, які проблеми й виклики в цій сфері існують зараз та з якими ще доведеться зіштовхнутися.
Своїми думками й досвідом поділилися спікери:
Марта Баранчикова розповіла про специфіку навчання в Угорщині, акцентуючи на обов'язковій та варіативній навчальній складовій, особливостях державних та приватних освітніх закладах, а також на тому, як українські учні адаптуються до здобуття знань у цій країні.
Вікторія Сімакова поділилася з присутніми про перспективи ринку праці. Спроможність пробувати й вчитися на помилках, критичне мислення, розв'язання проблем, прийняття рішень, витривалість - одні з ключових характеристик, якими характеризуватиметься праця в Україні. Це, своєю чергою, зумовлює зміни в сфері освіти. Студентоцентризм у поєднанні з сучасними трендами, на думку спікерки, є тими орієнтирами, які спрямовуватимуть нашу освіту.
Також почули інформацію про різновиди форматів освіти та адаптивність освітян до їх переосмислення від Майкла Горна й Оксани Архипчук.
Практична частина воркшопу була присвячена пошуку проблем та генеруванню рішень. Освітяни різних рівнів, підприємці міркували над тим, якою має бути освіта після Перемоги. Звичайно, війна накладе свій відбиток на всіх учасників освітнього процесу. Із цим потрібно не лише жити, а й вчитися, навчати, виховувати.
У полі зору учасників був величезний спектр проблем. Окрім поточних питань освіти, які були невирішені у відносно спокійний час, до них додалися ще й ті, що були спричинені воєнними діями. Так, однією з ключових перешкод у відновленні нормального освітнього процесу стане інфраструктурне забезпечення. Багато шкіл нашої країни зруйновані або ж суттєво пошкодженні. Їхнє відновлення залежатиме не лише від можливостей нашого бюджету, а й від іноземних інвестувань.
На навчання впливатиме ментальний стан учасників освітнього процесу. Учнів, вчителів, батьків не оминули посттравматичні розлади, стресові й депресивні стани. Учасники воркшопу бачать розв'язання цієї проблеми у творенні лабораторій, центрів, які допомагатимуть врівноваженню психологічного стану тих, хто цього потребує.
Багато дітей зараз або втратили можливість здобувати знання, або ж виїхали на навчання за кордон, де є своя специфіка освіти. Це зумовлює розбіжності в рівні освіченості, труднощі в оцінюванні. Так, учасники заходу запропонували створювати незалежні лабораторії, які аналізуватимуть поточний рівень знань учнів та направлятимуть їх надолужувати пропущене (у літні табори, на предметні інтенсиви та ін.).
Це далеко не увесь перелік проблем, які було виокремлено. На жаль, воєнний час створює все більше перешкод, які освітянам та всім небайдужим до цієї сфери потрібно буде подолати. Наприкінці заходу було визначено ключові орієнтири, з якими представники робочої групи працюватимуть під час наступної зустрічі.
Захід відбувся в рамках проєкту «Mental Labs», який реалізується ліцеєм “Educator” завдяки локальній субсидії від федеральної компанії GIZ: Perspectives for Eastern Ukraine за дорученням Федерального уряду Німеччини.
{{read_more|Читайте також| 5854, 5840}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram