Я вважаю, що в епоху тотальної діджиталізації кожному вчителю школи варто (читайте – необхідно!) розвивати свій персональний бренд.
Персональний бренд в загальному сенсі, не лише учительський, – це завжди більше про емоції, які люди отримують, та асоціації, які викликає певне ім’я та прізвище. Моя улюблена фраза: «Ми пам’ятаємо не людей, а емоції, які пережили разом з цією людиною». Хіба не здається неймовірним, коли доросла людина на своєму, приміром, 50-річному ювілеї десь між тостами згадує шкільні роки, називає ім’я своєї вчительки початкових класів, цитує її крилаті фрази з вогниками ностальгії в очах.
Бренд учителя важливий саме в сучасному розумінні цього слова: хто такий педагог, що для нього важливо, як він виглядає, як спілкується з дітьми та батьками, які відгуки має від колег. Тобто вчитель не просто навчає, він несе в собі культуру знань, і тому персональним брендом виступає її харизма.
Вчительство пішло «в цифру» і тому стало нагальним питання, як передати харизму через екран.
Досвід вчительства в нашій онлайн-школі є певною мірою унікальним. Ми ніколи не були звичайною школою, тому нам немає з чим порівнювати свій шлях розвитку. SchoolToGo виникла як реакція на початок повномасштабної війни в Україні. Ми хотіли дати дітям, які втратили зв’язок зі своєю школою, навіть тимчасово, продовжити навчання рідною мовою, мати підтримку свого вчителя, знайти нових друзів та не відчувати себе самотніми. Коли в нас зареєструвались українські діти з різних куточків світу, в нас був лише онлайн-формат навчання. В цій «навчальній картині світу» і реалізують себе наші вчителі.
Популярність віртуальної освіти зростає щодня. Звичайно, онлайн-навчання має свої недоліки, як-то обмеженість живого спілкування, брак дисципліни чи самоконтролю або ж можлива неефективність через фізичну відсутність учня на уроках.
Але якраз ці ризики можуть дуже добре компенсуватись завдяки бренду учителя, його віртуальній харизмі.
На що ж звертати увагу вчителю онлайн-школи, який розбудовує свій персональний бренд:
-
Бренд учителя в онлайн-школі – це як профіль в соціальних мережах. Що важливо в соцмережах? Вподобайки. Але в соцмережах ми ставимо вподобайки не лише за експертизу, а й за манеру подачі. Гарна картинка, доступність матеріалу, зручність. Тому враховуйте це, дорогі педагоги.
-
Вчитель має стати людиною, до якої хочеться «заходити» на онлайн-уроки: він невимушений у спілкуванні, цікаво та доступно подає навчальний матеріал, на його уроках не сумно (не ігноруйте відеоконтент та інтерактиви на онлайн-уроках).
-
Вчитель завжди готовий сам навчатись, здатний спокійно усвідомлювати свої недоліки, приймати їх та знати, в якому напрямку хоче розвивати свою педагогічну майстерність.
-
Варто намагатись стати авторитетом для учня. Для цього важливо підтримувати атмосферу взаємної довіри та поваги, допомагати родині стимулювати інтереси та можливості дітей (це той самий принцип педагогіки партнерства в Новій українській школі).
-
Вчитель завжди чуйний до учня та готовий допомогти в питаннях, не пов’язаних напряму з предметом.
-
До навчання підходить комплексно (робить акценти не лише на предметній частині, а й на психологічній. Розповідає не лише що вчити, а і як це вчити).
Також не забувайте, що ваш бренд вчителя – це не тимчасовий образ на уроці. Створюйте його, шліфуйте та наповнюйте у своїх соціальних мережах, персональному блозі, на профільних заходах, в публічних та приватних комунікаціях, в публікаціях в медіа та участі в теле- і радіоефірах. Пам’ятайте, що формування персонального бренду – це довгостроковий динамічний процес, він не може стояти на одному місці та потребує чималої мотивації.
І наостанок риторичне запитання до вас, дорогі читачі (особливо до тих, хто хоче розвивати свій особистий бренд). Коли ви востаннє вводили своє ім’я та прізвище в Google?
Олена Северенчук: «Вчитель давно не є носієм цінних та нікому більше не відомих знань»
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.