Чи потрібен вчителю персональний бренд

Особистий бренд — це те, що про вас думають інші як про особистість та професіонала.

Але чи всі вчителі мають персональний бренд та чи всім він потрібен?

Для початку згадаємо що таке «бренди»? Бренди – це не тільки товари; брендом може бути майже все, в тому числі і люди.

Особистий бренд – це образ людини, який сприймається іншими людьми; це сукупність професійного досвіду людини, кращих рис особистості фахівця, її ексклюзивність в своїй діяльності. Особистий брендинг – це процес створення особистого бренду та управління ним.

Яке значення має особистий бренд для вчителя?

Яскравий особистий бренд дозволяє педагогу отримати авторитет серед учнів, колег і батьків, вивчити свої сильні сторони, які відкриють йому нові можливості в педагогічній діяльності.

Брендинг допомагає вибудовувати власний стиль педагогічної майстерності та отримати вищу науково-педагогічну кваліфікацію.

За роки своєї роботи кожен вчитель має вплив на учнів та спільноту, з якою працює. В кожного свій стиль та манера подачі матеріалу, спілкування з учнями. А формувати особистий бренд вчитель починає з першого проведеного уроку. Але бренд формується не за один рік.

Для прикладу – я працюю вже 8 років в ліцеї «Наукова зміна» та 2 роки на курсах підготовки ЗНО Educator вчителем географії. І про вплив та формування особистого бренду задумалась лише кілька років тому, коли почала отримувати пропозиції щодо різної співпраці. А конкретно – участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2019», де отримала ІІ місце в номінації «Географія». Достатньо довго сумнівалась щодо участі в конкурсі – здавалось, для чого показувати свої вміння та ідеї, які здаються буденними? А виявилось, що більшість вчителів не використовують навіть половину тих методів, які я маю в арсеналі. 

Читай також Чи реально педагогу побудувати блискучу кар'єру

Цей досвід допоміг зрозуміти, що не потрібно закриватися «в панцирі», а презентувати себе світу, ділитися вміннями та емоціями. І саме в момент прийняття цієї ситуації почали надходити нові ідеї та натхнення на більші звершення. Влітку, під час відпустки, читала багато статей і натрапила на пропозицію зібрати анонімні відгуки про свою роботу та проаналізувати, в чому мої переваги та недоліки. Недовго думаючи, створила Google-форму із переліком питань щодо своєї роботи і дала посилання в шапці профілю в Instagram та в сторіс. Я була вражена! Чесно! Стільки приємних слів про себе ще не читала і не чула! Це надихнуло на підкорення нових вершин. Тому раджу спробувати абсолютно всім зібрати такий фідбек від своїх учнів! 

І саме в той момент я зрозуміла, що учні та батьки можуть рекомендувати мене як спеціаліста в своїй галузі! Це і є прояв персонального бренду. 

Насправді, особистий бренд є в кожного. Щоб його розвинути, потрібно:

1. Подумати про свій образ та дати чесні відповіді на питання «Хто я?», «В чому моя унікальність та перевага?», «Кому це цікаво?»

2. Бути чесним та щирим! Сучасний світ показує, що профілі в соціальних мережах не завжди відповідають дійсності.  Люди часто грають ролі в соцмережах, намагаються бути кращими, ніж є насправді. Але якщо те, якими ви є вдома, у школі і в публічному полі – не складається в один образ, ця нещирість відчувається.

3. Ділитися своїми думками та вподобаннями у професійній ніші. Як тільки визначилися зі стилем педагогічної діяльності, починайте ретельно вивчати інформацію, систематично поновлювати знання з даної теми. 

4. Обов'язково планувати і ставити цілі. Це можуть бути відвідування та проведення майстер-класів, підвищення кваліфікації, самоосвіта. 

Отже, складові персонального бренду:

enlightenedПрофесіоналізм

enlightenedКреативність

enlightenedЛідерство

enlightenedЩирість

enlightenedЗатребуваність

 

Для особистого брендингу важливим є:

enlightenedТе, ЩО ви говорите про себе.

enlightenedЯК і ДЕ ви говорите про себе.

enlightenedТе, ЩО ГОВОРЯТЬ про вас. Саме на третю складову ви ніяк самі вплинути не можете.

 

Аналізуйте, рефлексуйте та отримуйте задоволення від розвитку!