Якісна освіта та здоров’я дітей є і завжди будуть пріоритетом для батьків. Якісною вважається та освіта, яка відповідає викликам інформаційного суспільства і застосовує сучасні підходи до навчання. Згідно з міжнародними дослідженнями найкращими освітніми системами вважаються сингапурська, фінська і канадська.

Ми поговорили з директоркою школи Maple Bear Kyiv, яка працює за канадською програмою і втілює найкращі освітні практики, Тамілою Деркач. Вона поділилася секретами та прикладами  організації навчального процесу в початковій школі: яким чином відбувається занурення в англомовне середовище, завдяки яким активностям в учнів формуються необхідні життєві навички й пояснила, як вчитель реалізує роль фасилітатора.

Модульна система

Навчання в школі Maple Bear Kyiv відбувається за двома програмами – українською НУШ і канадською програмою мережі Maple Bear Global Schools. Кожний модуль присвячений якійсь темі – «All about me», «Exploring with my 5 senses», «Food and Nutrition». Кожний модуль продовжується 3-4 тижні й розвиває в дітях на основі матеріалів певної теми навички читання, рахування, писання, свідомого ставлення до свого здоров’я і навколишнього середовища.

Інтегрований підхід

В канадській програмі немає окремих предметів, як в українській – Математика, Читання, Письмо, ЯДС тощо. На кожному занятті, а їх в день 4 по 30 хвилин, кожна тема досліджується з точки зору різних компетенцій в рамках трьох інтегрованих предметів – Math, Sciences та Language Arts.

Під час модуля Bears читали або слухали різні літературні твори про ведмедів, на кшталт Michael Rosen We are going on a Bear Hunt та народної казки Goldilocks and the Three Bears відому нам як «Три ведмеді».

На першому занятті модуля знайомилися з головними героями казки – a girl and three bears. Вивчили англійською частини тіла людини й тварини, види одягу.

На наступному розібрали столові прибори – forks, spoons, knives, plates, mugs. Накривали на стіл і рахували, що і в якій кількості потрібно взяти на певну кількість гостей. Звичайно ж пройшлися по тематиці меблів, які знаходилися в хатинці ведмедів.

Знання лексики закріплювали під час обговорення правил поведінки за столом (етикет). На прикладі посуду вивчили порівняння прикметників – small – smaller – the smallest. А ще при цьому співали пісню про ведмедиків і робили поробки.

Зачепили також і науково-природничий (Sciences) аспект теми Bears – які є види ведмедів (грізлі, полярний, панда). В обговоренні виокремили ознаки, за якими вони відрізняються, де живуть, чим харчуються, як поводять себе в середовищі проживання. Хто з них хижак, а хто вегетаріанець.

Проєктна діяльність і робота в групах

Project-based learning – освітня технологія, яка є найефективнішою серед всіх відомих і поступається за ефективністю лише технології Навчи іншого (Teach others). Під час виконання проєкту учень шукає потрібні йому знання і набуває навичок пошуку інформації й систематизації своїх знань та вмінь. Навичка проблемно-орієнтованого пошуку показує дитині взаємозв’язок навчання з реальним життям і практикується в школі вже в групах дошкільної підготовки, так званій Pre-School.

Саме тому кожний модуль закінчується виконанням проєкту. Проєктом для теми «Underwater creatures» стала підготовка опису обраної тварини, оскільки по ходу модуля вивчали конструкцію It has got... Проєктом модуля Fairy Tales було створення  власної казки, оскільки діти вивчали правильну побудову речення і складові частини історії  –  зачин, основна частина та кінцівка.
 

Коли розбирали, наприклад, модуль Mammals, то діти визначали самостійно ознаки ссавців через порівняння з птахами, проводили дослід на різницю між хутром і пір’ям, обговорювали властивості пір’я і хутра. Часта практика на таких заняттях – робота над завданнями в групах по 4 особи. Вчитель готує різнорівневі завдання і в групах діти вчаться комунікувати, креативити, критично мислити, працювати в команді – виробляють в собі навички, які вважаються найважливішими для успіху в житті (посилання).
 

Орієнтованість на учня

Інноваційні освітні заклади переходять від фокуса на вчителі (teacher-centered learning) до переважної уваги на учні (student-centered learning). В школі створене таке навчальне середовище, в якому визнаються і враховуються індивідуальні відмінності учнів, а вчитель виконує роль фасилітатора. Тобто заохочує учнів ставити питання, пропонує проводити експерименти й досліди з тим, щоб діти не просто отримували готові знання, а вчились критично мислити й робити самостійно певні висновки.

Наразі Maple Bear Kyiv проводить набір в групи дошкільної підготовки PreSchool та 1, 2 і 3 класи. До кінця літа працює табір для 5-6 річних дітей.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram