Оксана Поліщук починала свою освітню діяльність вчителькою історії в сільській школі. Далі працювала в столичних офлайн- та онлайн-школах. Наступний крок – створення власної дистанційної школи «Вега». В розмові з Оксаною ми поставили декілька питань, які хвилюють батьків – як перейти зі звичайної в дистанційну школу, яка передбачається залученість батьків у навчанні дитини та в чому запорука ефективного дистанційного навчання.
Київський ліцей Вега – проєкт, народжений у війну, хоч і омріяний та спланований раніше. Я вже 14 років викладаю історію і ще декілька років тому навіть уявити не могла, що стану онлайн-викладачем. Я просто не бачила половини методів викладання поза офлайн-школою. Але наскочив карантин і я адаптувалася: на онлайн-уроках ми з учнями шили, співали, чаювали, майже все як в офлайн інтерактивно. Я особисто вірю в ефективну дистанційку і в те, що поки йде в країні війна, дітям буде безпечніше на дистанційці ніж в офлайн-школі.
Саме через це народилася Вега – космічна дистанційка для 5-11 класів. Космічна, бо названа на честь зірки. А ще тому, що наша місія – стати першою українською школою на Марсі.
В рамках пакета «Базовий» учневі надається доступ до платформи Moodle, до якої є хоч і цілодобовий доступ, та матеріали відкриваються по чвертях, щоб в учня навчальний рік не закінчився за тиждень. Передбачені канікули, одразу після їх закінчення відкриваються матеріали наступної чверті.
Кожен урок на платформі має стабільну структуру – відео (20-25 хвилин детального пояснення вчителя), презентація (короткий базовий конспект), 6 тестів або 1-2 розгорнутих домашніх завдання. Тести перевіряє платформа, домашнє завдання – вчитель.
Учень бачить свій прогрес у своєму кабінеті, у батьків є свій, там мами і тата відстежують успішність, виконання завдань і присутність на заняттях. Окрім роботи з матеріалами навчальної платформи, учні мають обов'язкові консультації з вчителями на платформі ZOOM.
Таких консультацій передбачено не менше 25 на місяць згідно з програмами МОН України й проводяться вони з усіх предметів окрім фізкультури. Тобто, не лише математикою єдиною, будуть і творчі заняття. На консультаціях, розклад яких формується 1 раз на тиждень і надсилається учневі в робочу групу класу в Телеграм-чаті, вчителі додатково пояснюють навчальний матеріал. Вчителі школи завжди на зв’язку з учнями й готові реагувати на запити учнів і батьків.
Але кураторський супровід звісно є – між батьками, адміністрацією та учнем є людина, яка розв’язує всі поточні питання.
В кінці чверті батькам надається розгорнутий аналіз успішності дитини, а в кінці семестрів – табель. Випускникам же в кінці навчального року обов'язково надаються документи про закінчення навчання – атестати чи свідоцтва. Питання перескладань та підтягування знань обговорюються з вчителями-предметниками і якщо є така потреба, то призначаються додаткові завдання та консультації саме для конкретного учня.
Окрім пакета «Базовий» є ще 2 поглиблених навчальних напрямки – гуманітарні та точні науки, в яких дитина обирає предмети для поглибленого вивчення і має відповідно додаткові зум-зустрічі з викладачами. Родзинкою цих пакетів є підтримка ментального здоров’я психологом та арттерапевтом 1 раз на тиждень. Для батьків також передбачені зустрічі з експертами з різних сфер.
Особливістю школи є те, що вона одночасно є репетиторським центром без шалених доплат за цю послугу.
Ми приймаємо документи в тій формі, в якій вам зручно: якщо можете приїхати до нас в офіс – пригостимо кавою і підпишемо договір. Якщо немає такої можливості, документи приймаємо в електронному вигляді. Тому алгоритм такий – ви лишаєте заявку на сайті, телефонуєте або пишете нам у соцмережах. Надсилаєте нам скан-копії паспорта чи свідоцтва про народження учня, якщо є – особову справу та копії документів батьків. Тоді вам надішлють договір про навчання, заяву на вступ та дозвіл на записи консультацій з вчителями. Все можна підписати в електронному порядку, або письмово, надіславши підписані документи назад Новою поштою або відвідавши нас в офісі на столичному Подолі.
Після цього вас попросять лишити електронну пошту учня та його номер телефону для формування індивідуальних паролів для входу на платформу та додавання у робочі чати в Телеграм.
Все, дитина готова до навчання!
Основна причина неефективної дистанційки в тому, що ми були до неї не готові. Ні батьки, ні вчителі. Діти сприймали дистанційку як канікули. А як прийшли оцінки, за спинами учнів з’явилися мами, а за спинами вчителів – директори.
Ми зробили висновки і адаптувалися. Наші домашки й тести не взяті з «На урок» чи «Всеосвіти», і ДЗ не знайдеш в ГДЗ. Ми не лишаємо дітей напризволяще, з ними весь час комунікують викладачі, вони стежитимуть за тим, щоб ніхто не відстав і встигав виконувати завдання.
Якщо говорити про 5-7 класи, то методи та підходи до навчання тут інакші, ніж у 8-11 класах. В них більше творчості, образності мислення, багато завдань на розвиток спілкування та мовлення. Діти старшої школи мають більш науковий підхід до засвоєння знань – тут і програмування, і онлайн-досліди, і віртуальні екскурсії та дослідження, і наукові проєкти, і лабораторні. 10-11 класи готуватимуться з нами до ЗНО.
Я не ризикнула запропонувати дистанційку для початкової школи. Там не стільки про навчання, скільки про виховання. І перша вчителька – вона як мама, і шнурки допоможе зав’язати й попудрити носик відведе. Ближче до 5 класу вже і діти, і батьки адаптовані працювати самостійно з «покровом» вчителя.
Виходячи з власного досвіду, я не можу сказати, що є учні непридатні для дистанційки. Наведу приклад. Рік моя команда працювала з 9-класником з інклюзією. Він проходив матеріал як міг, допомагали і батьки і вчителі. З інформатики в нього було 12. Тому ми відкриті для дітей з інклюзією та з медичними діагнозами. Для таких учнів навіть передбачена знижка у 50% на будь-який навчальний пакет (як і дітям з окупації, ВПО та дітям військових). Але за умови підтримки з боку батьків.
Ми не можемо обійтися без підтримки батьків. Ніяк. Ми не просимо стояти у дітей за спинами, навіть просимо, щоб ті спини лишалися без прикриття, бо інакше самодисциплінованості нам не виховати. Але мотивувати, підтримати, та і банально забезпечити гаджет, інтернет і пару спокійних годин все ж таки мусять батьки.
Батькам раджу довіряти своїй дитині і бути поруч за потреби. Але і не забувати про контроль. Левова частка проблем першої хвилі дистанційки була саме в тому, що батьки мало контролювали дітей, а вчителі ще не навчились організовувати дистанційне навчання.
Оскільки «Веги» – народжений війною проєкт, її мета виходить за рамки мети «Надати якісну освіту дітям». Мій колектив – це моя гордість і мій біль. В нашій команді нині 18 вчительок і три вчителі (трудовик, фізрук та математик). Про них можна дізнатися на сайті школи, вони всі досвідчені і мають дещо спільне.
Моїм пріоритетом було надати робочі місця вчителям-біженцям, ВПО, вчителям з фронту та окупації. Підтримати, зокрема фінансово. Це і є мій біль.
А їх прагнення творити й жити для України, фактично втративши все – це моя гордість.
Саме тому я так активно нині шукаю подальше фінансування і якийсь фонд, що б міг мене підтримати й таким чином підтримати моїх колег. Вони герої й геройки.
Отримати враження від дистанційної освіти школи «Вега» можна скориставшись демоверсією на сайті найближчим часом.
{{read_more|Читайте також| 5575, 5592}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram