Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі мережу приватних шкіл КМДШ.

                                     

Ваші ім'я, прізвище та роль у школі

Мирослава Товкало, керівниця освітніх програм мережі шкіл КМДШ.

                                                                                   

Адреса і формат школи

КМДШ – мережа шкіл повного дня з поглибленим вивченням англійської мови та з посиленою увагою до розвитку особистості. Ми працюємо на двох локаціях у Києві – Дніпровська набережна, 14л, та вул. Голосіївська, 13г, і одній у Львові – вул. Угорська, 12е. Плануємо відкривати школи в Одесі та Харкові.

Що ви відповідаєте на питання батьків «Яка у вас програма?»?

Нашу освітньо-формаційну програму (ОФП) можна описати 4 словами – «Освіта для творців світу». Ми створюємо таке середовище, в якому дитина навчається бути відповідальною й ухвалювати усвідомлені рішення, а також вибудовує проактивну позицію з користю не тільки для себе, а й для світу. Ми надаємо можливості для самореалізації кожного учня/учениці, враховуючи його/її здібності й таланти.

Наші програми ґрунтуються на державних стандартах освіти, але ми трансформуємо їх так, щоб дати дітям більше, ніж дає типова програма. В основі нашої програми лежить діяльнісний підхід, завдяки якому дитина отримує дієвий досвід, аналізує його, усвідомлює та на цій основі вчиться. 

Ми прогнозуємо потреби світу із кроком щонайменше на 5 років і гнучко реагуємо на ці потреби у своїх програмах. Звідси походить пріоритетність іноземних мов і математики. На ці предмети ми виділяємо більше годин, додаємо істотний практичний компонент.

Розкажіть, що в програмі залишилось «традиційного», і що ви додали інноваційного?

Освітній компонент нашої Освітньо-формаційної програми складається з традиційних шкільних предметів, наповнених нашим змістом, і інноваційних предметів. Наприклад, ми маємо традиційний «Я досліджую світ», але ми розробили власну програму з іншим способом інтеграції тем із дотриманням державного стандарту.

Серед інноваційних предметів дітям початкової школи особливо подобається обов’язковий «Калейдоскоп наук», де учні вчаться експериментувати й проводити досліди. Адже нам важливо підтримати дитячий дослідницький інтерес і показати, як застосовувати набуті знання.

У 5-6 класах маємо предмет STREAM (Science, Technology, Reading, Engineering, Art, Math), який викладається англійською мовою. 

Ми даємо більше математики, ніж закладено в типовій програмі, тому що усвідомлюємо її важливість, а на уроках робимо акцент на практичному використанні знань і інтегруємо її в інші предмети. Наші вчителі конструюють багато інтегрованих завдань. 

Щодо формаційного компонента нашої Програми, то це заняття, на яких ми розвиваємо компетентності дитини, її особистісні якості. На початку тижня кожна дитина в школі під час заняття Intro з ментором (старша і середня школа) або тьютором (початкова школа) напрацьовують цілі на тиждень: навчальні й особисті. Діти вчаться ставити собі мету й планувати кроки для її досягнення. Наприкінці тижня під час «Рефлексії» діти аналізують свої здобутки. По-перше, у них зростає самооцінка, бо вони бачать, що чогось досягли. По-друге, вони вчаться критично мислити й аналізувати свій досвід, навчатися через діяльність. 

Крім того, ми маємо формаційний курс «Я – особистість», де ми розвиваємо компетентності, які КМДШ обрала за пріоритетні, тому що вони важливі для успіху дитини в теперішньому і майбутньому:

- проєктне мислення,
- комунікативність,
- критичне мислення,
- креативність,
- адаптивність,
- емпатія,
- helicopter view,
- позитивне мислення.

У своїй програмі ви застосовуєте діяльнісний підхід. Як він реалізовується на практиці? 

Кожен наш рівень освіти має власну особливість. Початкова школа може похвалитися тим, що називається «Хвильові занурення». Це така форма інтеграції, коли діти працюють цілий місяць за однією великою темою. Наприклад, «Ми мандруємо», «Магія слова», «Космос», «Агенти змін», «Винаходи».

В основному хвильове занурення реалізується через інтегрований курс «Я досліджую світ». Крім того, учителі складають завдання в межах теми в рамках інших предметів, наприклад, розробляють цікаві завдання з математики, підбирають тексти з читання. Також діти в маленьких групах готують проєкти й наприкінці кожного місяця захищають їх. На захист проєктів ми запрошуємо батьків. 

У середній школі проходять «Проєктні занурення». Це навчальні проєкти, які діти реалізують, відштовхуючись від навчальної програми, але занурючись глибше в освітню галузь та інтегруючи кілька предметів. Спираються такі занурення на предмет, який так і називається – «Проєкти». 

Раз на кілька місяців ми проводимо ярмарок проєктів, де учителі різних кафедр пропонують ідеї цікавих проєктів, а учні обирають і реалізують їх протягом певного часу. Учні самі можуть запропонувати ті теми проєктів, які їх цікавлять. Навчальні проєкти оцінюються в рамках домінантних предметів і є обов’язковими для кожної дитини. Таким чином, діти застосовують здобуті на уроках знання і водночас розвивають свої soft skills.

З нового навчального року матимемо щорічний міжшкільний Project Fest – конкурс із захисту найкращих проєктів, реалізованих у трьох локаціях мережі шкіл КМДШ.

Основний акцент у програмі старшої школи ми робимо на підготовці молоді до вступу в університет – український чи іноземний, допомагаємо зорієнтуватися у професійному напрямі. Ми концентруємося на підготовці до ЗНО, вчимо писати мотиваційні листи тощо. Крім того, в 11 класі діти працюють у малих групах, щоб забезпечити індивідуальний підхід. Важливим елементом програми старшої школи є «Професійні занурення», за допомогою яких здійснюється профорієнтація та розвиваються «м’які вміння». 

Розкажіть докладніше про профорієнтацію у старшій школі

Діти проходять серйозне анкетування, у результаті якого отримують інформацію про ті професійні напрями, на які варто було б орієнтуватися в майбутньому.

У старшій школі діти пробують себе, навчаючись на трьох факультетах: «Комунікації та медіа», «IT» та «StartUp». Основне завдання цих факультетів – виробити в учнів такі «трансгалузеві вміння», які будуть потрібні незалежно від того, яку професію обере учень, наприклад, проєктне мислення, вміння розробляти бізнес-план тощо. Навчання на факультетах діти змінюють щочверті. 

Для роботи факультетів ми шукаємо партнерів. Один із партнерів, «1+1» media school, проводила в школі КМДШ Голосіїв курс медіаосвіти в рамках факультету «Комунікації та медіа».

Ми намагаємося зробити навчання максимально про життя. Ми показуємо, що життя – це і про вміння, і про досягнення успіху, і про турботу та захист інших. Тому ми організовуємо дітям також участь у міжнародних проєктах, соціальних та волонтерських.

Які передбачені студії у другій половині дня, як їх діти обирають, чи є змагання?

КМДШ – школа повного дня. У другій половині дня діти відвідують студії на вибір. Батьки та діти (залежно від віку) у травні заповнюють анкети, на основі яких ми формуємо пул студій на наступний рік. Студію ми відкриваємо, якщо є 8-10 охочих. Студії поділяються на три секції:

  • емоційно-мистецькі студії,
  • інтелектуальні студії (наприклад, STEM),
  • спортивні студії. 

На початку року дитина має можливість обрати спортивну студію, дві мистецькі або мистецьку й інтелектуальну. Тобто спортивні студії в нас обов’язкові, але можна обрати, яку саме відвідувати. І впродовж семестру кожен учень працює за обраними напрямами. Наприкінці семестру є творчі звіти, змагання або турніри, які допомагають дітям продемонструвати свої досягнення. Після цього дитина може змінити свої студії й працювати в інших, або залишитися і поглиблювати знання і вміння в обраних сферах. Між школами нашої мережі проводяться змагання і турніри. Діти отримують дипломи й медалі. Також беруть участь в олімпіадах. З наступного року запрацює інтелектуальна студія від МАН (Мала академія наук).

Як реалізується психологічний супровід дітей? Які функції виконує психолог, тьютор, ментор?

У центрі уваги психолога КМДШ – учень. У школі працюють два психологи, один у початковій школі, другий у середній та старшій школі. Через консультації учнів, батьків, тьюторів та менторів вони сприяють збереженню такого психоемоційного стану учнів, в якому вони можуть продуктивно навчатися. 

У нас з дитиною працюють не лише вчителі й психологи, а тьютори й ментори. Тьютори працюють з початковою школою, ментори – з 5-11 класами. Вони підтримують дитину, допомагають розвиватися, відстежують поступ у розвитку компетентностей. У нас кажуть, що тьютор/ментор завжди на боці дитини, тобто це та людина, яка допомагає дітям співпрацювати, налагоджує контакт, є «третьою мамою» після другої – «класної мами» (так в КМДШ називають класну керівницю). 

До речі, на посадах менторів у нас багато хлопців, бо ми запрошуємо молодих людей з активною громадянською позицією, які себе пробували в громадських організаціях, щоб дітям було цікаво з ними.

У школі КМДШ працює Програма захисту особистості/Антибулінгова програма, де чітко прописані визначення булінгу і кроки кожного, хто може опинитись в ситуації булінгу, побачити булінг або почути скаргу на булінг. Докладніше про алгоритм дій при виявленні випадку булінгу дивіться за посиланням

Чи передбачена в КМДШ програма адаптації?

КМДШ – школа, відкрита для нових людей. Психологи, тьютори, ментори й вчителі працюють на те, щоб учням було комфортно вчитися. Часто трапляється так, що діти приходять до нас посеред навчального року. Для того, щоб вони не опинилися «за бортом», ми передбачили покрокову адаптацію. Тьютори й ментори інтегрують клас, а психолог вивчає особливості дитини й підказує тьютору/ментору/вчителям, як працювати з дитиною. У нас були випадки, коли до наших шкіл приходили ображені діти, недооцінені в попередній школі, і розквітали в нас. Тому що їм давали свободу, підтримку і можливості для розвитку. 

Батьки часто цікавляться: як ви готуєте дітей до тестів для отримання атестату, ДПА та ЗНО?

У старшій школі освітньо-формаційна програма КМДШ дає можливість підготуватися до складання ЗНО та вступу до університетів. Старшокласники мають пари, у десятому класі концентруються на реалізації навчальних програм за 10-11 клас, а в одинадцятому – посилено працюють у малих групах над підготовкою до вступу. З цього року вводимо новий тренінговий курс із практичної психології в 11 класі, щоб навчити учнів контролювати емоції та максимально мобілізувати зусилля в екстремальних обставинах.

Розкажіть про вивчення англійської мови: як це у вас відбувається?

Викладання англійської мови в КМДШ відбувається за комунікативною методикою, починаючи з 0/1 класу. Заняття проходять 5 разів на тиждень (по одному уроку в день) в усіх класах. Носій мови долучається до вчителя англійської мови для проведення заняття з розвитку усного мовлення – Speaking Club.

Один раз на тиждень учні 5-6 класів вивчають курс STREAM англійською мовою. Школярі проходять додаткові теми з різних предметів, виконують досліди, створюють та захищають проєкти. 

У школі відбувається систематичне проведення білінгвальних та інтегрованих уроків, кейс-днів, хвильових занурень, захистів проєктів, тематичних свят.

Учні 7-10 класів також мають додаткові заняття з англійської мови у вигляді дебатного клубу. Учні старшої школи постійно беруть участь у різних міських і міжнародних конкурсах та олімпіадах.

Усі учні школи складають іспити за чотирма основними мовними видами діяльності (Writing, Reading, Listening, Speaking із залученням носіїв мови) у форматі визнаних міжнародних програм.

Кожного навчального року учні пишуть Placement Tests, за результатами якого відбувається формування мовних груп, тобто рівнів. Це означає, що система вивчення іноземної мови в КМДШ є рівневою.

За програмою МОН профільного рівня по завершенню 11 класу випускники школи мають знати англійську мову на рівні В2. На кінець 11 класу рівень учнів КМДШ з англійської мови тільки починається від В2. Більшість одинадцятикласників мають підтверджені дипломи рівня С1, міжнародні сертифікати IELTS, TOEFL. До слова, у 2021 році учениця КМДШ склала ЗНО з англійської на 200 балів.

Крім англійської, на вибір є німецька, французька та іспанська (у Києві). Друга іноземна додається з третього класу.

Як у вас організовано зворотний зв'язок із батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Батькам важливо бути проінформованими й розуміти, що відбувається в школі. Зворотний зв'язок надається через електронний щоденник, розроблений під наші потреби, в якому вбудовано модуль комунікації. Батьки можуть звертатися до вчителів або адміністрації, також щоденно вчителі та тьютори/ментори залишають в електронному щоденнику завдання, коментарі тощо.

Маємо також унікальні свідоцтва досягнень учнів, інтегровані в електронний щоденник, – School Passes (шкільні паспорти), у яких ми фіксуємо прогрес кожної дитини з розвитку компетентностей – предметних і ключових. 

Наші вчителі, тьютори й ментори спостерігають за дітьми й фіксують у шкільних паспортах їх досягнення для себе, для учнів і для батьків.

Нам не стільки важливо оцінити рівень навчання особистості, як динаміку її розвитку. Бо рівень для кожного різний, а поступ – це те, заради чого дитина ходить до школи. По суті, ця інформація і є видом формувального оцінювання з предметів і позашкільної діяльності. Батьки й учні отримують шкільні паспорти дітей наприкінці семестру. 

Батьки можуть надати інформацію вчителю про те, яку динаміку дитина продемонструвала вдома. І теж дуже важливо, що за допомогою цієї інформації вчитель/тьютор/ментор з дитиною розробляють цілі на наступний семестр. У такий спосіб дитина вчиться самоорганізації, бачить свій розвиток і розуміє, як його досягла. 

Які можливості мають діти, щоб розвивати у собі творчі здібності?

Творчість у КМДШ імплементована у всі навчальні дисципліни. Навіть заняття з математики можуть проходити творчо, адже учні можуть шукати власні стратегії розв’язання математичної проблеми, креативно захищати власні проєкти, створювати презентації з тих чи інших предметів. Також в КМДШ часто проходять творчі концерти, музичні вишиванки, є творча майстерня.

Як організовано вільний час дітей?

У наших школах є сучасні бібліотеки-коворкінги. Учні можуть там обговорювати проєкти, читати, аналізувати інформацію, просто спілкуватися та корисно проводити час. Також школярі постійно виходять на прогулянки з тьютором/ментором. У школах багато зон відпочинку.

Як в КМДШ створюють безпечне навчальне середовище для дітей? 

Докладно про виховання екосвідомості, контроль за харчуванням, протипожежну безпеку та кібербезпеку, надання першої медичної допомоги дивіться за цим посиланням

У КМДШ прагнуть, щоб кожен мав достатньо знань, досвіду, впевненості та приймав рішення на основі цінностей для того, щоб робити власний вибір та творити своє майбутнє.

                                                                Заявка на вступ до КМДШ

Бліц

Назва КМДШ – Креативна Міжнародна Дитяча Школа
Формат офлайн
Адреса Київ: 1) Дніпровська набережна, 14л; 2) вул. Голосіївська, 13г. Львів: вул. Угорська, 12е
Рік відкриття 2012
Наявні класи preschool, 1-11
Макс. кількість дітей у класі 20
Загальна кількість дітей у школі Київ: Дніпровська набережна, 14л – 470 учнів; Голосіївська, 13г – 520; Львів – 360
Програма навчання власна освітньо-формаційна програма
Вступний внесок відсутній
Вартість навчання 170-270 тис. грн на рік
Сайт www.creativeschool.com.ua/

enlightenedenlightenedenlightened

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

 yesyesyes

Фото надані КМДШ

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram