Дар’я Дужак, класна мама та викладачка англійської мови у школі повного дня КМДШ, поділилася з нами, чому вважає важливим, щоб школярі й дорослі брали участь у міжнародних проєктах, соціальних та благодійних активностях. 

Що дає участь у соціальних та благодійних проєктах

Соціальні активності — дуже ресурсна діяльність, що дає великий фідбек у емоційному плані. Вона може бути націлена на будь-які сфери, але має бути виправданою. Мені імпонує благодійна підтримка дітей. Усіх: тих, які мають складності зі здоров’ям; тих, які не мають доступу до якісної освіти; тих, які не мають найпростіших матеріальних благ чи навіть світла в будинку.

Я відчуваю в цей момент, що моя місія – допомагати. Тому літню відпустку 2021 я вирішила провести в Індії та навчати дітей англійської мови. Насправді у цій програмі діти вивчатимуть не лише мову. Проєкт також передбачає лекції з гігієни, комунікації та споживання здорової їжі. Ви уявляєте, є люди, які не знають, як користуватись милом! Я не можу про це спокійно думати та впевнена, що маю допомогти чим можу.

Я щаслива, що в КМДШ маю можливість долучатись разом з учнями до різних соціальних проєктів. Нам пощастило з тьюторами класів, адже вони також дуже націлені на збереження навколишнього середовища та ініціюють безліч волонтерських активностей. Ми справжня команда, постійно беремо участь у благодійних акціях притулків, у зборах речей родинам, які цього потребують, допомагаємо людям похилого віку. Наші першокласники перед новорічними святами організували ярмарку, на якій продавали створені власними руками ялинкові прикраси. А потім ці гроші передали до притулку, що допомагає безпритульним тваринам.

Мені цінно, що діти розуміють свою відповідальність. Навіть у шість років можна докласти зусиль, аби комусь стало тепліше. Адже завдання школи полягає в тому, щоб не тільки навчити дисциплін, а й допомогти дитині сформуватися як особистість, яка приймає рішення на основі своїх цінностей.

Чим важлива участь у міжнародних проєктах

Я брала участь в масштабній міжнародній програмі Erasmus + , яка працює на розвиток особистості. Мій досвід був у сфері молодіжної мобільності. Я мала класну можливість бути тімлідером української команди, ми здобували досвід у Латвії та Грузії.Наш проєкт був націлений на популяризацію екологічного способу життя.

Кейсів було безліч: починаючи від вміння комунікувати з іноземцями й аж до того, як переробляти, сортувати сміття або давати йому друге життя. Латвійські організатори потурбувалися про наше залучення до створення артвиставки, усі експонати якої були виготовлені з речей, що мали відправитися на смітник – шини, пластикові коробки, старі телевізори, клавіатура від комп’ютера, скло. У Грузії ми навчали цього дітлахів.

Зараз ми активно сортуємо сміття з дітьми у школі КМДШ, я передаю їм отриманий в міжнародній програмі досвід. Вони знають, що пластик та папір кидати в один смітник не можна. Інколи ми даємо друге життя речам, створюємо поробки тощо.

Також міжнародні програми — це чудова мовна практика. Ти просто перемикаєш мозок, а після повернення до України ще декілька днів думаєш англійською.

Навіщо постійно навчатися

Сучасний світ дуже мінливий. Постійно навчатись важливо, бо ще вчора ми могли не розуміти доцільність презентацій на уроці, а сьогодні вже потрібно працювати з онлайн-платформами, адже цього вимагає ситуація, якої не міг передбачити ніхто. Вчитель — це людина, яка подає приклад і створює майбутнє. Ми допомагаємо дітям стати собою, знайти своє призначення і показати приклад руху вгору.

Коли вчитель не розвивається, його учні теж стоять на місці.

Звичайно, є додаткові заняття, студії тощо. Але, якщо ми взяли на себе місію навчати дітей, то робимо це якісно, з використанням сучасних методів.

Міжнародні проєкти дають вчителю нагоду поділитись досвідом, проговорити власні страхи та отримати натхнення. Це обмін в усіх сенсах –  ви віддаєте і водночас отримуєте.

Мені також важливо долучати учнів нашої школи до реалізації міжнародних проєктів. Чому? В першу чергу, це спілкування. Також важливо, щоб вони з дитинства бачили, що можливостей безліч і шляхів реалізації власної ідеї сотні. Школа КМДШ має цінності, які розділяють учасники міжнародних проєктів з європейських країн, тому я вважаю, що ми не можемо залишатись осторонь і спостерігати. Найближчим часом я хочу долучити своїх учнів до роботи з платформою E-Twinning. Ми маємо на меті колаборуватися з кількома європейськими школами та працювати над реалізацією проєкту в сфері збереження навколишнього середовища.

Фото надане КМДШ

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram