Для викладачів у всьому світі дистанційне навчання за кілька місяців перетворилося з простої форми навчання в глобальну необхідність. Онлайн-навчання нікуди не зникне, як би не розвивалися події в світі надалі, тому давайте розглянемо 9 стратегій,  які допоможуть покращити взаємодію у віртуальному середовищі.

1. Експериментуйте з моделями навчання, які вимагають активного навчання та участі кожного учня кожен день 

Можливо, найважливішою частиною навчання є розуміння того, чого саме потрібно навчати (мета уроку) і як цього навчати. План уроку має відповідати відносним можливостям і обмеженням обставин навчання. Чіткі цілі навчання, інтелектуальні навчальні моделі, прості методи оцінювання та можливості повторного і розширеного навчання – все це є ознакою якісного викладання та навчання, як очного, так і дистанційного. 

2. Враховуйте, що не кожен студент буде мотивований одним і тим же

Мотивація – один з найпотужніших факторів залучення студентів у онлайн-класі. Деякі студенти будуть мотивовані батьками, що знаходяться з ними вдома в кімнаті, тоді як інші можуть захотіти «догодити вчителю», а треті можуть бути мотивовані високою оцінкою. Навіть негативна поведінка має мотивацію, яка базується на відсутності успіху у минулому. Це все відіграє роль у тому, як студент/учень сприймає себе студентом/учнем.

3. Використовуйте «ролі» як елемент дизайну занять

Не тільки вчитель-студент – якщо студенти примірять на себе інші ролі, наприклад, письменника, фермера чи полководця (не тільки уявна жива істота, але й неістота, наприклад, атом), то це може також покращити атмосферу на уроці. Згадайте метод критичного мислення RAFT. 

4. Допоможіть студентам підготувати своє віддалене середовище

В офлайн вчитель може вплинути на простір, в якому навчаються учні. При дистанційному навчанні в кожного робоче місце буде відрізнятись. Попросіть своїх учнів зменшити кількість відволікаючих факторів і налаштувати свій навчальний простір.

5. Організуйте гнучку структуру навчання

Структура курсу, структура LMS (Система управляння навчанням), структура уроку та діяльності, структура оцінювання – все це дуже важливо длязалучення студентів. Такі фактори, як спілкування, тайм-менеджмент і планування уроків повинні бути скореговані з урахуванням особливих потреб віддаленного класу та студентів. Якщо ви вважаєте, що це доречно, надішліть анкету, щоб зрозуміти їх бажання та очікування. Ви не лише отримаєте цінні відгуки і ідеї, але й підвищите відповідальність учнів і покажете, що готові адаптувати процесс навчання відповідно до їхніх потреб.

6. Заохочуйте співпрацю

У людей є вроджене бажання і схильність до спілкування.  Однак при дистанційному навчанні студенти не отримують соціального стимулювання, яке вони отримували б від навчального середовища офлайн. Щоб допомогти вашим учням подолати  будь-які негативні наслідки дистанційного навчання, такі як стурбованість, відсутність мотивації чи зацікавленості, заохочуйте їх співпрацювати між собою як під час занять, так і між ними. Влаштовуйте ігри з командоутворення, які надають студентам можливість співпрацювати один з одним і соціально зваємодіяти, тоді як групові проєкти забезпечують більш тісне партнерство між парами учнів за межами навчального процесу.

7. Залучайте кожного учня хоча б раз за заняття

При дистанційному навчанні, особливо при роботі з великою групою студентів, важко відстежувати їх участь, щоб переконатись, що кожен з них налаштований на активне навчання та розуміє матеріал. Продумайте, яким чином ви можете у віртуальному класі залучити всіх. Розгляньте цифрофі можливості формативного оцінювання для цього.

8. Використовуйте технології дистанційного навчання

Минули часи, коли технології дистанційного навчання передбачали мало можливостей та надмірно великі витрати. Але з появою у світі необходності навчатись вдома, внаслідок пандемії коронавірусу, компанії у всьому світі подвоюють пропозиції дистанційного навчання, починаючи від систем управління навчанням (LMS) до штучного інтелекту для навчальних закладів. Щоб надати собі та своїм студентам найкращий досвід навчання, переконайтесь, що ви використовуєте те, що є доступним. Найпоширенішими інструментами є Top Hat для студентів і Google Classroom для школярів. Найзручнішими для взамодії такі платформи, як Zoom та Microsoft Teams.

9. Переконайтесь, що ви доступні для студентів, оскільки комунікація під час дистанційного навчання не завжди проста

Віддалене навчання для ваших студентів стане неприємним, коли вони не зможуть вчасно отримати відповідь на своє питання стосовно навчання. Тому скоригуйте свою доступність. Виділіть час, коли ви готові будете поспілкуватись в неробочий час в месенджері чи в Microsoft Teams. Дистанційне навчання матиме різну форму навчання для кожного викладача. Але якщо пріорітетом будуть студенти та їх потреби, ви безсумнівно побачите свої переваги у цьому.

Переклад з англійської https://www.teachthought.com/technology/principles-of-student-engagement-in-a-virtual-classroom/

Джерело фото pexels.com

Читай також Додатки і платформи для змішаного та дистанційного навчання

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram