100 инсайтов образования по-новому от Лены Снигур: #10 Проблемы альтернативного образования в Украине

В Україні останніми роками значно зросла кількість альтернативних закладів освіти. Це різні приватні школи, кожна з яких має свою особливість. Але яку б чудову філософію та цінності не несла б у собі школа, батьки все рівно вимагають атестат з оцінками по закінченню навчання. Тому нові приватні школи гарантують отримання атестатів. 

Це зобов'язання шкіл призводить до того, що вчителі навіть альтернативних шкіл (які, нагадаю, не ставлять попри все накопичення знань), змушені готувати учнів до контрольних та екзаменів. А це означає, що замість того часу, який учень може використати на розвиток свого внутрішнього потенціалу, він витрачає на те, щоб задовольнити вимоги Стандартів Міністерства освіти. 

В результаті, освітній процес виглядає, як непорушне каміння (предмети МОН), між якими вчителі намагаються просунути альтернативність: демократію, індивідуальний маршрут, розвиток талантів, спілкування і т. д. І, на жаль, фокус знову зміщується від учня в сторону програми. 

Ми в Мірошколі реалізовуємо нову концепцію під кодовою назвою "Ідеальний підручник", завдяки якій ми можемо впровадити всю нашу філософію і при цьому надати учням необхідні знання з профільних предметів. Чому ми називаємо нашу методологію "Ідеальною"? Тому що ми створили власні авторські підручники. Завдяки ним можливо: 

- створити індивідуальний освітній план;
- реалізувати освітній маршрут кожного учня; 
- навчити учня вчитися (що дуже важливо в нашому глобальному світі безмежної інформації); 
- взаємодіяти в парі та команді;
- орієнтуватися на власний прогрес, а не на зовнішню оцінку вчителя;
- навчитися плануванню та цілепокладанню;
- освоїти тайм-менеджмент;
 

А на якій науці це тренувати без різниці: математиці, астрономії чи історії мотоциклів. Будь-який контент, поданий в форматі "ідеального підручника", буде давати можливість реалізувати всі вищеперераховані пункти. 

А в новому відео я ділюсь інсайтом про те, чому в Україні важко реалізувати демократичну освіту. Ми маємо балансувати між інтересами дитини, батьків та держави.