Osvitanova.com.ua

30 грудня 2024 року вийшов випуск подкасту «Закрив раунд»* з міністром мінцифри «Як Михайло Федоров керує мінцифрою», під час якого Федоров розповів про вплив штучного інтелекту на освіту та як ШІ буде інтегровано в освітній застосунок «Мрія». Наводимо тут найцікавіше.


«Штучний інтелект дуже вплинув на моє життя, – ділиться пан Федоров. – Це тільки початок. Нас очікує революція в цьому напрямку. Я вірю в те, що уряди майбутнього будуть побудовані на певних моделях. І велика кількість процесів моніторингу проблем, аналізу і формування політик буде виконуватись штучним інтелектом».

Міністр розповів, що сам активно використовує Chat GPT та Claude  i «коли потрібно докопатися до суті», тестує кілька моделей. Коли був на навчанні, потрібно було зробити стратегію розвитку одного з регіонів. Він завантажив кілька документів і попросив Chat GPT зробити презентацію: «І він (Chat GPT) мені зробив презентацію. Сам би, напевно, зробив краще. Але 90% всього, що я хотів сказати, було в цій презентації. Ось такі можливості відкриваються».

А далі мінцифри розповів про неймовірну функцію у застосунку «Мрія», над яким зараз працює: «Застосунок, в якому буде інформація про дитину, – які книжки читає, які оцінки отримує, в яких олімпіадах перемагає тощо, буде здатний формувати індивідуальну освітню траєкторію. 

Є ймовірність, що якщо ми додамо певного контенту, такого репетитора, такі гранти, ця людина зможе повторити шлях людини, яка отримала певне визнання в якійсь галузі, або зробила наукове дослідження тощо. І ми зможемо в режимі реального часу виявляти такі таланти по всій країні і надавати їм можливості. Уявіть собі, як це змінить наше життя». 

За словами пана Федорова пілот по індивідуальній освітній траєкторії в застосунку вийде вже в першому кварталі 2025 року.

Цікавою стала відповідь пана міністра на питання, чи не бачить він ризиків у тому, штучний інтелект це шорткат і може зіпсувати освітній процес: «У освітян зміняться певні функції. Потрібно навпаки навчити працювати дітей зі штучним інтелектом і придумувати цікаві гейміфіковані завдання. Маємо створити такі умови, щоб люди, які можуть швидко впроваджувати технології, могли інтегруватися в навчальні заклади і допомагати вчителям розвиватися в цьому напрямку і долати виклики».

Федоров вважає, що успішною буде та країна, яка побудує гнучку систему освіти, яка здатна адаптовуватись під виклики освіти. Освіта, за його словами, перетвориться на «платформу, куди приходять талановиті люди, які швидко інтегрують нові технології і форми подачі контенту, які з’являються в світі, і залучають увагу наших дітей до навчального процесу».

Міністр цифрової трансформації вважає, що на освіту чекають «найбільші зміни» саме завдяки ШІ, який призведе до трансформації системи освіти. Вже зараз «велика кількість вчителів в Україні почали використовувати штучний інтелект – готують класні уроки, завдання тощо. Тепер перед країною стоїть задача масштабувати увесь цей досвід, змінити заробітні плати для вчителів, покращити умови праці, змінити простір, де вони працюють. Звичайно, що зараз повномасштабна війна, але ця домашня робота дозволить впровадити зміни в певний момент досить швидко».

* «Закрив раунд» – український подкаст, присвячений технологічним феноменам, компаніям та людям, які їх створюють. Ведучі Антон Полєсков та Ілля Кабачинський обговорюють актуальні теми зі світу технологій, стартапів та бізнесу

{{read_more|Читайте також| 5906, 6569}}

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: