Естонія, яка є лідером у військовій допомозі Україні, також допомагає українським дітям та вчителям піклуватися про ментальне здоров’я.
Військові дії негативно впливають на ментальний стан багатьох людей, які проживають в Україні, і загалом позначаються на психологічному добробуті у світі. Естонія — одна з країн, яка добре розуміє важливість боротьби за незалежність, враховуючи свою історію та географічне положення. Саме тому її підтримка України є однією з найбільших у світі в перерахунку на ВВП країни. Однак підтримка Естонії поширюється й на інші важливі сфери.
Для зміцнення психічного здоров’я естонська компанія Triumf Health, яка з 2016 року займається розробкою та реалізацією ефективних рішень для підтримки здоров’я, створила мобільну гру, спрямовану на покращення ментального здоров’я дітей віком 7–12 років.
Кадрі Хальяс, засновниця та генеральна директорка Triumf Health, клінічна психологиня, докторка психологічних наук, зазначає: «Діти не народжуються життєстійкими. Їм потрібно дати можливість опанувати нові навички, щоб розвинути їхню життєстійкість. Життя не завжди буває легким, тому дуже важливо навчитися справлятися зі стресом, перш ніж ми з ним зіткнемося. Це, своєю чергою, дозволяє запобігти розвитку психічних розладів. Щоб досягти цього, наша команда експертів у сфері психічного здоров'я перетворила те, що ми знаємо і на що спираємося в клінічній роботі та дослідженнях, на гру для дітей. Це весело, але водночас серйозно!»
Triumfland Saga — це інноваційна, науково обґрунтована навчальна гра, що сприяє формуванню здорових звичок у дітей. Гра включає: інтерактивні освітні ігри про фізичну активність і харчування; інструменти для розуміння й управління емоціями; практики усвідомленості та релаксації.
Однією з цікавих функцій гри є компаньйони. На початку ігрової подорожі кожен гравець обирає собі дружню тваринку-компаньйона, яка взаємодіє з дітьми через вдумливі запитання про їхні почуття, сон та щоденні переживання.
Triumfland Saga адаптується до потреб кожної дитини, пропонуючи персоналізований контент і виклики, які враховують сильні сторони та сфери для розвитку.
Гра доступна дев’ятьма мовами і поступово вдосконалюється з урахуванням відгуків користувачів.
Окрім гри, компанія розробила онлайн-курс Wellbeing Triumf для вчителів, який вже був впроваджений в закладах освіти Естонії. Завдяки фінансуванню від ESTDEV (Естонського центру міжнародного розвитку), вдалося запустити пілотний проєкт в Україні, надавши доступ до гри та створивши версію курсу для українських педагогів.
Курс українською мовою було розроблено разом з експерткою-психологинею з України Наталією Воронською, з урахуванням особливостей української освітньої системи та життя в умовах війни. “У курсі висвітлено такі теми, як перша психологічна допомога, управління стресом, вирішення конфліктів, контроль емоцій тощо. Цей курс буде корисним також для батьків і всіх, хто цікавиться питаннями психічного здоров’я”, — зазначила розробниця курсу.
Завдяки співпраці з організацією «Я і МОЯ ШКОЛА» https://meandmyschool.ua/about/ до пілотного проєкту було долучено 75 закладів освіти у 19 регіонах України. Найбільша кількість учасників з Харківській, Київській, Чернігівській, Сумській та Дніпропетровській областей.
У межах проєкту з вересня проводилися вебінари для вчителів, на яких обговорювали ключові організаційні аспекти, відповідали на проблемні питання, ділилися досвідом використання гри в класах і пропонували ідеї для її вдосконалення.
Кількість учасників проєкту на сьогодні:
1858 дітей долучилися до гри Triumfland Saga; 172 освітянина зареєструвалися на курс, 137 з них завершили його і отримали сертифікати.Організатори планують охопити 3000 дітей і 300 вчителів.
На початку українського проєкту було проведено анкетування серед 1 966 дітей і 309 вчителів, яке висвітлило важливість підтримки психічного здоров’я та готовність до використання мобільної гри.
Діти
28% не знають або не впевнені у своєму розумінні психічного здоров’я.
Лише половина (53,9%) отримували знання з цієї тематики у школі.
Стрес є регулярним для більшості дітей: 48,5% відчувають його рідко чи іноді, але 15,3% — часто або завжди.
Лише 33% мають постійну емоційну підтримку, що вказує на брак системи допомоги.
Вчителі:
59,5% оцінюють свої знання з психічного здоров’я як середні, але 27,2% визнають їх обмеженими.
43% вважають психічне здоров’я учнів низьким, а 39,5% оцінюють свій власний добробут як нижче середнього.
60,8% педагогів готові використовувати мобільні ігри, такі як Triumfland Saga, як інструмент для підтримки психічного здоров’я учнів.
Анкетування показало, що психічне здоров’я залишається недостатньо інтегрованим у шкільну освіту. Використання таких інструментів, які пропонує Triumf Health, допомагає заповнити цю прогалину.
«Гра Triumfland Saga та онлайн-курс Wellbeing Triumf — це приклад того, як сучасні технології можуть бути використані для покращення психічного здоров’я. Вони забезпечують інтерактивне й доступне навчання для дітей та вчителів. Велика кількість дітей і педагогів уже долучилася до ініціативи, і це лише початок масштабного впровадження», наголосили організатори проєкту.
Пілотний проєкт офіційно завершується у 2024 році, однак учасники матимуть вільний доступ до гри та курсу до червня 2025 року. Після цього вони зможуть придбати пакет доступу для своєї школи.
Заклади освіти, які не взяли участь у пілотному проєкті, також мають можливість придбати річний доступ. До нього входять онлайн-курс Wellbeing Triumf та гра Triumfland Saga. Вартість залежить від кількості учнів віком 6–12 років у закладі. Крім того, доступ до гри або курсу можна придбати індивідуально. Деталі доступні на сайті: https://www.triumf.health/ukrainska або через службу інформаційної підтримки.
Для всіх зацікавлених є можливість протягом 14 днів безкоштовно випробувати гру Triumfland Saga. Для цього необхідно зареєструватися за посиланням: https://www.triumf.health/access-guide-uk та використати код «UKRAINE2024». Пропозиція діє до кінця січня 2025 року.
Організатори проєкту також сподіваються, що ширше висвітлення їхньої діяльності та результатів у ЗМІ допоможе залучити спонсорів для подальшого розвитку співпраці між країнами та розв'язання важливих питань, як підтримка психічного здоров’я дітей і вчителів у кризових умовах.
{{read_more|Читайте також| 6131, 6163}}
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram