Osvitanova.com.ua

Навіть досвідченим педагогам іноді доводиться відчувати розчарування, коли клас стає некерованим, і їм здається, що єдиним виходом є звернення до адміністрації зі словами: «Якщо ви зараз не сядете на місця, я піду до директора!» Проте, є методи, які допоможуть уникнути зайвих емоцій та підвищення голосу, щоб привернути увагу учнів. Одна з таких технік — це «Дія не за схемою».

Що означає «Дія не за схемою»

Цей метод заснований на порушенні звичної поведінки та використанні несподіваних стимулів для зміни динаміки класу. Наприклад, це може бути жарт, незвичний звук або фізичний рух. Така дія здатна моментально перемикнути увагу учнів, адже елемент несподіванки порушує їхню звичну діяльність і викликає стан розгубленості. Це дає вчителю кілька важливих секунд, щоб привернути увагу класу.

Як використовувати цю техніку в класі

Уявіть ситуацію, коли клас галасує і не помічає педагога. У цей момент вчитель може несподівано плеснути в долоні або зробити іншу несподівану дію, що приверне увагу учнів. Ця техніка працює завдяки розгубленості, що виникає в учнів. Завдяки цьому педагог отримує свій «момент слави», коли він може спрямувати фокус уваги на урок.

Інші способи привернення уваги учнів:

Зробіть щось несподіване
Учні люблять, коли педагог додає у свій підхід творчість. Наприклад, можна прийти на урок, присвячений Стародавній Греції, у костюмі грецького бога чи богині.

Навмисно помиляйтеся
Одним із найкращих способів змусити учнів уважно слідкувати за уроком є навмисна помилка. Попередьте їх, що плануєте помилитися, і попросіть їх «підловити» вас. Це стимулює учнів бути більш уважними та активними на уроці.

Будьте в курсі попкультури
Відведіть кілька хвилин щодня, щоб дізнатися щось із сучасної попкультури, і використайте це під час уроку. Наприклад, запитайте учнів про фінал «Євробачення» або найпопулярніший мем/тренд в тіктоці Такі моменти допомагають учням відчути, що їхній світ цікавить педагога.

Розповідайте особисті історії
Учням цікаво дізнаватися про життя свого вчителя, особливо якщо історії кумедні або повчальні. Це допомагає створити емоційний зв'язок між учнем і педагогом.

Несподіваний мінітест
Проведіть невелику вікторину або мінітест, щоб перевірити уважність учнів. Напишіть кілька питань на дошці і обіцяйте додаткові бали за правильні відповіді. Це стимулює учнів бути більш зосередженими на матеріалі.

Що варто враховувати при використанні цих методів:

Враховуйте індивідуальні особливості учнів
Не всі учні однаково добре реагують на несподівані дії. Деякі з них можуть мати підвищену тривожність або інші особливі потреби, що ускладнює їхню реакцію на подібні дії. Тому важливо використовувати такі підходи з урахуванням індивідуальних особливостей.

Баланс між творчістю і дисципліною
Хоча творчість у навчанні дуже важлива, слід пам'ятати, що занадто часті несподівані дії можуть послабити авторитет учителя. Тому важливо зберігати баланс між креативністю та чіткими правилами поведінки.

Структура уроку
Застосовуйте «Дію не за схемою» лише в тих моментах, коли це необхідно для привернення уваги, але не надто часто, щоб не порушувати навчальний процес. Занадто часті зміни можуть відволікати учнів і знижувати ефективність навчання.

Застосування методів «Дії не за схемою» дозволяє педагогам утримувати увагу учнів без потреби підвищувати голос або проявляти негативні емоції, створюючи при цьому позитивне та ефективне навчальне середовище.

{{read_more|Читайте також| 3373, 6537}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

 

 

Поширити у соц. мережах: