Правило п'яти секунд і "чарівний мікрофон", або Як втримати увагу дітей в класі

Ділюся двома прийомами, які допоможуть втримати увагу класу та організувати його. Якщо ви навчаєте дошкільнят або дітей молодшого шкільного віку, то:

1. Давайте дитині можливість 3-5 секунд подумати, коли ставите їй питання.

Здавалося б, це очевидно, правда? Але подумайте: ви запитуєте: "What's this?" ("Що це?")... тепер порахуйте подумки 5 секунд. Насправді, це може здатися нам, дорослим, досить довго. Ми очікуємо відповіді одразу. Я, наприклад, імпульсивна людина, і люблю, щоб моє заняття було динамічним. Але, але. Не всі діти можуть швидко відповісти на запитання. Тому треба іноді сповільнюватися.

І це стосується не лише англійської мови, а й будь-яких занять.

Якщо ви – мама або тато, і допомагаєте дитині з домашніми завданнями, теж пам'ятайте про це: треба дати час дитині подумати. Якщо вона розмірковує і згадує, це не означає, що вона не знає або погано вивчила.

2. Зробіть іграшковий "чарівний мікрофон" – лише та дитина, що тримає його в руках, може відповідати. А всі решта - чекають на свою чергу.

Це не обов'язково має бути мікрофон. Якась іграшка, паличка ("talking stick"), будь-що. Головне, щоб ця річ візуально позначала для решти ту дитину, яка зараз відповідає.

Після того, як я розповідаю колегам про правило п'яти секунд, у них виникає закономірне питання: "Добре, а як зробити, щоб інші чекали на свою чергу, доки одна дитина думає цих 5 секунд?". У мене теж було таке питання, коли я дізналась про "5 секунд" з навчання для викладачів. І от "чарівний мікрофон" може бути гарним варіантом, як гадаєте?

Усі викладачі, що працюють з групами, знають, як це часом важко: коли ви ставите запитання конкретній дитині, а інші діти вигукують відповідь раніше. Немає нічого страшного, в тому, що більш активні та швидкі діти знають, як відповісти, або швидше висловлюють свою точку зору. Однак, діти, які більш повільні, і яким потрібно тих самих 3-5 секунд на обдумування, можуть почуватись фрустрованими і демотивованими. Це можна вирішити ось так в ігровій формі - щоб підтримати одних і не змушувати мовчати інших. "Друзі, коли до вас перейде чарівний мікрофон, ви зможете теж відповісти на моє питання". 

Ідеї взято з навчання для викладачів англійської AE E-Teacher Program.

Читайте також Read Aloud Time. Як на уроках англійської читати дітям книжки в оригіналі