Osvitanova.com.ua

Колись письмо від руки було звичною справою, технології ж поступово витісняють цю звичку і ми все частіше друкуємо на клавіатурі. Розмірковуємо, чому все ж не варто зовсім відмовлятися від письма рукою.

26 січня журнал Frontiers опублікував статтю з результатами експерименту з 36 студентами університету, які доводять переваги для розвитку мозку від писання рукою.  

Вчені, які проводили експеримент з 36 студентами університету, запропонували студентам набрати текст на клавіатурі та за допомогою цифрової ручки на сенсорному екрані. При цьому студенти були підключені до 256 датчиків високощільної електроенцефалографії (ЕЕГ), яка виявила, що зв’язки мозкової активності були більш інтенсивними та узгодженими під час написання від руки, чого не відбувається під час використання клавіатури.

Ван дер Меєр, один із дослідників, підкреслив: «Візуальна інформація і дані про рухи, отримані через рукописне письмо, явно сприяють формуванню нейронних зв’язків у мозку, що позитивно позначається на навчальному процесі».

Ці висновки закликають до того, щоб деякі вчителі переглянули свої підходи. Написання від руки створює оптимальні мозкові хвилі, які важливі для запам'ятовування та кодування інформації. Під час використання ручки залучаються органи чуття, що дає мозку більше гачків для кращого запам’ятовування. Таким чином, коли ми пишемо рукою, ми краще вчимося.

А ось результати дослідження, яке доводить користь від навчання письма дошкільнят. За допомогою функціонального МРТ (метод сканування мозку) вчені з’ясували, що саме під час письма в мозку активуються ділянки, які входять до «системи читання», а друк на клавіатурі цього не робить.

Якщо дитина вчила букви, записуючи їх, то ділянки «системи читання» активувалися навіть під час пригадування літер. Тобто під час навчання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку важливість ручного письма не можна недооцінювати. Однак деякі батьки пропонують вчителям одразу вчити дітей друкувати на клавіатурі. У відповідь кажіть, що це не тільки сповільнить процес вивчення літер, а й затримає читання та інші навички навчання.

Окрім цього, ручне письмо в молодшому шкільному віці сприяє кращій саморегуляції, тренує вміння доводити справи до кінця і концентруватися на виконанні завдання, сприяє вмінню формулювати думки.

До того ж – написання від руки це прояв творчості, відображення нашої особистості і емоційного стану. Чи не через це суспільство придумало смайли, щоб надати емоційності надрукованому тексту? Письмові практики також допомагають навести лад в думках, впоратися з тривогою тощо. 

{{read_more|Читайте також| 3774, 4004}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: