У школах Данії один із найнижчих показників булінгу в Європі. У цій країні вчителі та батьки діють як наставники, при тому в кожного школяра є хтось із дорослих, до кого вони звертаються за допомогою у розв’язанні проблем. За словами вчителів, діти насамперед мають відчувати себе в безпеці. Саме у таких умовах вони можуть ефективніше засвоювати знання. Про те, чому в школах Данії низький показник булінгу, педагоги поділились з Euronews.

У багатьох закладах освіти учнів з раннього дитинства навчають, як уникати цькування. Зокрема, в деяких з них діти зранку медитують та обіймаються.

«Я та, з ким вони можуть поговорити, якщо їм важко. І я часто говорю про те, хто я і що мені подобається, і що це нормально, якщо їм подобається обійматися. Мені це теж подобається. Моя місія – зробити так, щоб вони почувалися в безпеці і щоб розвивали свої соціальні навички в школі», – поділилася Майя Гіндсгауль.

Також дітей вчать працювати у різних групах чи класах і не завжди лише з їхніми друзями. Таким чином, за словами педагогів, школярі практикують різні соціальні навички, в тому числі і як поводитись з різними людьми.

Школярі запевняють, що в їхньому освітньому просторі всі намагаються поважати один одного і у випадку булінгу друзі завжди допоможуть розв’язати проблему і покличуть вчителя.

У цьому процесі беруть участь і батьки. Зокрема, дорослі вчать дітей справлятися з труднощами і допомагають стати сильнішими.

За словами генерального директора данської дитячої правозахисної організації Расмуса К’єлдала, найбільш гостро булінг проявляється у підлітків. Він зауважує, що пандемія погіршила ситуацію, адже учні стали проводити більше часу у віртуальному просторі.

В одній зі шкіл вчителі намагаються більше спілкуватися з учнями про навчання та їхній вільний час, включно з обговоренням про поведінку у соцмережах.

​​«Дуже важливо, щоб ми наважувалися наблизитися до них і намагалися полегшити їхнє життя, не лише в класі, а й у вільний час. Ми засновуємо наші стосунки на довірі, тому ще це про спосіб налагодити з ними близькі стосунки і про розв’язання проблем», – пояснює директорка школи.

Крім цього, у закладах освіти учні завжди мають голос в ухваленні рішень, які стосуються їхнього життя у школі. Діти змалечку вчаться поводитися з іншими так, як би вони хотіли, аби поводились з ними. На їхню думку, це одна з основних причин, чому у Данії ймовірність цькування нижча, ніж в інших країнах. Школярі запевняють, що їх чують та бачать, і це дає їм можливість відчувати себе особистостями.

«Ти сам по собі, але як частина спільноти. Ми окремо, але разом»,  поділилась учениця однієї зі шкіл.

Джерело фото Midjourney

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram