Конфлікт — це не смерч і не хаос, а структуроване явище. Досить передбачуване і кероване. Експертка Інституту когнітивного маркетингу, психотерапевтка Оксана Ткач в дописі для Elle наголошує, що в міжособистісному конфлікті не може бути переможця. Але й уникати конфлікту, час якого настав, теж небезпечно. Тому вміти конфліктувати — це мистецтво, якому варто вчитися. Не уникати суперечки, не нападати й не захищатися, а поводитися в конфлікті психологічно грамотно.
Головні 7 правил комунікації під час конфлікту
Правило 1. Дайте опоненту висловитися, не перебиваючи його. Іноді для вирішення конфлікту цього буває достатньо.
Правило 2. Показуйте опоненту щирий інтерес до того, що він каже. Не в суперечках народжується істина, а в дискусіях. А для цього потрібно дозволити людині висловити свою позицію.
Правило 3. Завжди залишайте можливість опоненту зберегти обличчя. Навіть якщо він на всі 100% помиляється, ніколи не вказуйте на це прямо.
Правило 4. Демонструйте повагу до опонента. Для цього достатньо стежити за своїми інтонаціями та не допускати жодних різких висловлювань.
Правило 5. Залишайтеся відкритою і чесною. Натяки та недомовки лише посилюють конфлікт.
Правило 6. Не шукайте винних. Звинувачення на адресу опонента — це найкращий спосіб влаштувати затяжний конфлікт без шансу його вирішити.
Правило 7. Допускайте, що і ви можете бути неправі. Визнайте це щиро, якщо аргументи опонента розумні й очевидні. Зробити це буває найтяжче, але людина, яка вміє просити вибачення, — сильна людина.
Вирішення конфліктів у школах. Навчально-методичний посібник
Про медіацію як засіб легко вирішувати конфлікти між дітьми
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.