Конфлікт — це не смерч і не хаос, а структуроване явище. Досить передбачуване і кероване. Експертка Інституту когнітивного маркетингу, психотерапевтка Оксана Ткач в дописі для Elle наголошує, що в міжособистісному конфлікті не може бути переможця. Але й уникати конфлікту, час якого настав, теж небезпечно. Тому вміти конфліктувати — це мистецтво, якому варто вчитися. Не уникати суперечки, не нападати й не захищатися, а поводитися в конфлікті психологічно грамотно.
Правило 1. Дайте опоненту висловитися, не перебиваючи його. Іноді для вирішення конфлікту цього буває достатньо.
Правило 2. Показуйте опоненту щирий інтерес до того, що він каже. Не в суперечках народжується істина, а в дискусіях. А для цього потрібно дозволити людині висловити свою позицію.
Правило 3. Завжди залишайте можливість опоненту зберегти обличчя. Навіть якщо він на всі 100% помиляється, ніколи не вказуйте на це прямо.
Правило 4. Демонструйте повагу до опонента. Для цього достатньо стежити за своїми інтонаціями та не допускати жодних різких висловлювань.
Правило 5. Залишайтеся відкритою і чесною. Натяки та недомовки лише посилюють конфлікт.
Правило 6. Не шукайте винних. Звинувачення на адресу опонента — це найкращий спосіб влаштувати затяжний конфлікт без шансу його вирішити.
Правило 7. Допускайте, що і ви можете бути неправі. Визнайте це щиро, якщо аргументи опонента розумні й очевидні. Зробити це буває найтяжче, але людина, яка вміє просити вибачення, — сильна людина.
{{read_more|Читайте також| 2107, 2977}}
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram