З 14 березня у частині областей України відновився освітній процес. Наразі всі заняття проходитимуть дистанційно. Як навчати дітей у таких умовах? Наурок склав зручний чек-лист, який допоможе організувати дистанційку в умовах воєнного стану.
Два тижні вимушених канікул через збройну агресію РФ не могли не позначитися на освітньому процесі: на жаль, деякі теми було пропущено. Перегляньте навчальний план і визначте слабкі місця. Які з них варто закрити просто зараз, а стосовно яких можна не надто перейматися? Варто розуміти, що це не та дистанційка, до якої ми звикли впродовж двох років карантину, тож і підхід має бути більш гнучким. Не страшно, якщо ви не встигнете щось вивчити, все це можна надолужити потім.
Якими будуть початок та завершення? Чи будуть вправи, які діти виконуватимуть в режимі реального часу? Чи потрібні домашні завдання? До речі, їхню доцільність варто визначити самостійно, врахувавши специфіку регіону, клас, психологічний стан учнів тощо. Зрештою, якщо заняття організоване ефективно, то можна обійтися і без регулярних домашніх завдань.
Корисна ідея: багато хто з учнів любить проєкти. Запропонуйте дітям вигадати та розробити проєкт, так чи інакше пов’язаний із теперішньою ситуацією. Наприклад, це може бути волонтерський проєкт з допомоги армії або вимушено переміщеним особам.
Уроки, на жаль, можуть перериватися повітряними тривогами. Що робити в такому випадку? Так, потрібно негайно йти до укриття, це зрозуміло, але що буде із заняттями? Чи потрібно починати все заново, куди та як переносити уроки… А що робити, якщо тривога була вночі й вчителі з учнями банально не виспалися? Запитань дійсно багато. У цьому випадку розклад уроків варто обговорювати не лише на рівні школи, а й району та області. Наприклад, починати заняття варто не як звикли, о восьмій, а пізніше. Спільне обговорення цих питань із колегами допоможе виробити ефективний план дій.
Це можуть бути ті платформи та сервіси, якими ви вже користувалися на дистанційці. Наприклад, Zoom і Skype – справжній маст-хев, від якого не варто відмовлятися. Також можна і варто використовувати різноманітні сервіси Google, месенджери тощо. Важливо: обирайте ті сервіси, що чудово працюють на смартфонах або доступні ще й в режимі офлайн. Адже інтернет буває нестабільним, комп’ютери та ноутбуки банально «не тягнуть» важкі програми.
Зараз травмовані всі діти, винятків тут немає. Ми маємо розуміти стан дітей і допомагати їм впоратися зі складнощами. Тож варто спробувати органічно вплести в уроки прості вправи для підтримки та стабілізації психоемоційного стану школярів. До речі, багато порад, які допоможуть впоратися з цим завданням, ви знайдете в Telegram-каналі «Підтримай дитину». Також допоміжні матеріали розміщено на сайті МОН.
Корисна ідея: урок можна починати та завершувати простими дихальними вправами, що неабияк допомагають заспокоїтися та налаштуватися на роботу.
І не бійтеся давати на них відповіді. Діти запитуватимуть про війну, цікавитимуться вашою думкою – і це нормально. Чому почалася війна, хто винен, коли вона закінчиться, чому все настільки погано, чи варто їхати в іншу країну… Скористайтесь матеріалами, що подані нижче.
{{read_more|Читайте також| 5346, 5334, 5336, 5327}}
Корисна ідея: додатково розробіть прості інструкції, що допоможуть дітям краще запам’ятати правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях. Для наймолодших можна зробити візуальні інструкції.
І головне – транслюйте впевненість! Дітям зараз дуже потрібен острівець стабільності, а школа точно може ним стати!
Джерело фото Julia M Cameron: Pexels
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram