Нове покоління учнів вимагає від дорослих нових підходів та вміння бути гнучкими у своєму світогляді. Наші учні зростають в інший час з іншими цінностями та пріоритетами, ніж ми. Щоб навчити таку дитину, дорослим важливо брати на себе сміливість проявляти цікавість до її життя, де не працюють старі установки «тільки так треба», «ти повинен», «що скажуть інші» і т. д.
На цьому шляху вчителі та тьютори часто стикаються з внутрішніми обмежувальними факторами, що стає на заваді дійсно якісній комунікації усіх учасників навчального процесу. Наприклад, внутрішнім обмеженням дорослих є страх, що діти «зовсім нічого не розуміють», «весь час сидять в гаджетах і не вчать формули» або переконання на кшталт «як я можу бути ефективним вчителем, якщо діти не слухаються».
Будемо чесні: кожний навчальний заклад ставить собі за мету досягти успішності дітей. Але при цьому майже всі «жертвують» внутрішнім ресурсом і задоволеністю педагога. Ми в ліцеї Educator задалися тим же питанням, але захотіли зберегти усе найкраще, що є і в дітях, і в дорослих, а тому стартували Програму росту.
Програма росту в ліцеї Educator – це низка зустрічей з коучем, які дають можливість для викладачів та тьюторів зростати не тільки професійно, а й емоційно. Програма допомагає розкрити працівникові свій внутрішній потенціал, що дозволяє команді реалізовуватися в нових проєктах.
Сьогодні ми запитали сертифікованого коуча рівня ICF Олександру Туманську про те, як вона допомагає працівникам ліцею.
Завдяки коучингу вчитель та тьютор можуть краще усвідомити себе, що позитивно впливає на розвиток організації в цілому. Результатом роботи з коучем є: усвідомлення, куди можна рухатися в освіті, розвиток якостей комунікації, краще управління часом, розуміння своєї місії. На сьогодні ми вже маємо чотирьох «випускників» другої хвилі програми: для них вона стала сильним інструментом для розкриття внутрішніх ресурсів, вибору вектору професійного розвитку, розставляння пріоритетів, подолання внутрішніх обмежень та подальшої самореалізації.
Сама форма коучингу передбачає взаємодію. Коуч не вчить людину життю, не навіює переконань. Навпаки, протягом десяти коучингових сесій ми торкаємось питання відповідальності людини за її рішення. Це про дорослість (внутрішню і зовнішню). А історії тих членів нашої команди, хто пройшов коучинг, – про сміливість виражати свою точку зору і не боятися інших.
Так, нещодавно завершили контракт (форма взаємодії в коучингу, де перед початком ставиться мета, час і результати) з чудовою викладачкою української мови ліцею Educator, пані Анною Самозван. Анна прийшла із запитом кращого розуміння дітей перехідного віку, ставила питання про інструменти екологічної взаємодії з підлітками. Ми пройшли навіть дуже емоційні моменти. На сьогодні після 10 коуч-зустрічей Анна змогла переосмислити себе як вчителя, почала мислити оптимістичніше, припинила приписувати поразки дітей тільки собі, а нещодавно разом зі шкільною театральною студією, яку очолює, вони мали низку публічних виступів-вертепів і зібрали таким чином кошти на ще один проєкт. І це тільки одна історія. Ми маємо ще безліч, приїздіть в гості, обов’язково поділимося!
У внутрішніх комунікаціях ми покладаємося на підтримку HR-відділу ліцею. У нас навіть існують зустрічі з командою, які так і називаються – «HR посиденьки». Там ми проговорюємо, що до коучингової програми Educator можуть долучитися вчителі, тьютори та менеджери ліцею. Кількість місць кожного семестру обмежена, тому претенденти проходять відбір. До Програми росту можна податися самостійно або бути номінованим керівником локації. Також ми транслюємо команді, що от є випускники Програми росту, подивіться на їхній досвід і будьте сміливіше.
Таким чином, коучинг в освіті – не забаганка часу, а практика, запозичена з бізнесу, що допомагає зростати вчителям, щоб ті, своєю чергою, допомогли рости нашим учням. За допомогою коучингу кожен починає краще розуміти себе, що є основою демократичного підходу в ліцеї Educator.
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram