Osvitanova.com.ua

«Я не дуже організована, але креативна людина. Мені потрібна підтримка, тому я обираю дуже організованих підлеглих, — розповідає старший віцепрезидент Global Talent Operations в SoftServe Костянтин Пилипчук. — Якщо поміняти нас місцями або поставити наді мною керівників, які не дадуть достатньої свободи дій, почнеться жах». Таким прикладом Пилипчук описує поняття «job fit» — ситуацію, коли людина опиняється на правильній ролі в команді. З одним керівником співробітник працюватиме краще, певні завдання він виконує успішніше, і з відповідною командою його ефективність буде вищою. Як створити правильний клімат для працівника? Разом із Костянтином Пилипчуком Forbes.Ukraine називає п’ять книжок, які допоможуть менеджерам будувати продуктивні команди. 

1. «Rework. Ця книжка змінить Ваш погляд на бізнес», Джейсон Фрайд, Девід Хейнмейер Ханссон, 2010

Традиційно книжки про бізнес дають поради щодо створення бізнес-плану, вивчення конкурентів та пошуку інвесторів. Автори Rework — співзасновники компанії 37signals, яка займається розробкою софта для керування проєктними командами. Вони переконують: плани шкідливі, конкуренцію краще ігнорувати, інвестори не завжди потрібні, а бути трудоголіком немає сенсу. 

«Буває, чекаєш завершення складного робочого дня, щоб сісти нормально попрацювати. Фрайд і Ханссон пояснюють, як створити організацію, де такого ефекту не виникатиме», — каже Костянтин Пилипчук. У книзі йдеться про те, що середовище, де можна максимально зосередитись на креативній частині своєї роботи, в рази підвищує продуктивність працівників.

2. «Мораль без релігії. В пошуках людського у приматів», Франс де Вааль, 2013

Приматолог Франс Де Вааль впродовж багатьох років спостерігав, як шимпанзе заспокоюють стривожених людей, а бонобо діляться їжею. Ми вважаємо, що лише нам притаманні співпереживання, турбота про інших, підтримка, відчуття справедливості, бо це результат культури та виховання. Де Вааль переконаний: витоки моралі слід шукати саме у тварин. 

Навіщо ця книга менеджерам? «Вона буде корисна керівнику для розуміння, що біологічно в нас закладено багато добра. Ми звикли до батога і пряника, метрик, бонусів. Але якщо впливати на людей за допомогою амбітних місій, частиною яких хочеться бути, створювати команди, де цінують кожного, і допомагати людям, то можна досягти більшого, ніж з допомогою так званих «менеджмент-практик», — переконаний Пилипчук.

3. «Вибачте, я зруйнувала вашу компанію». Коли бізнес-консультанти — проблема, а не рішення», Карен Фелан, 2012

Авторка книжки Карен Фелан — співзасновниця консалтингової фірми Operating Principals. Вона допомагає бізнесу відмовитись від менеджерських практик, які не працюють. Фелан пише про стандартні поради консалтингових компаній, які сприймаються як менеджерська мантра. Але насправді вони створюють проблеми. 

Наприклад, авторка описує менеджерську практику, за якою працівників сортують на дев’ять груп за рівнем продуктивності та потенціалу. Найменш продуктивних і талановитих радять звільнити.

На перший погляд, усе виглядає логічно, але насправді така практика ламає компанію зсередини, вважає Пилипчук. Рейтингова система змушує людей конкурувати, а не об’єднуватись. «Хороший приклад того, як щось, класно показане у презентаціях, може зруйнувати компанію», — додає він. Таких прикладів неробочих стратегій та їхніх аналогів у Фелан багато. 

4. «Принципи успіху», Рей Даліо, 2017

Рей Даліо побудував мільярдний бізнес на вдалих спробах передбачити тренди ринку. 

У «Принципах успіху» Даліо пише про те, що життя, управління, економіку та інвестування можна систематизувати у правила та розуміти як машини. Автор пропонує чіткий механізм прийняття рішень, незалежно від мети, якої хоче досягти читач. «Його філософія полягає в тому, що треба зрозуміти причинно-наслідковий зв’язок і закласти ці висновки в комп’ютер чи організаційну структуру», — розповідає Пилипчук. 

5. «Managing the Unmanageable: Rules, Tools, and Insights for Managing Software People and Teams» (укр. — Управління некерованим: правила, інструменти та інсайти для управління програмістами та командами розробників), Міккі В. Мантл, Рон Лічті, 2012

Як керувати некерованим? Мантл і Лічті пояснюють на прикладі програмістів та команд розробників. Спочатку треба зрозуміти, які люди повинні працювати у твоїй компанії, а потім — як їх наймати, мотивувати й вести до розробки та випуску хороших продуктів. 

«Багато програмістів не мають формальної освіти в галузі інформатики чи інженерії. Вам потрібно керувати більш різноманітними «персонажами», ніж в інших технічних дисциплінах. Це ускладнює завдання», — розповідає Мантл в інтерв’ю InfoQ. Автори намагаються його спростити, запропонувавши понад 300 порад для менеджерів.

«Це література, яку треба змусити себе прочитати, щоб систематизувати знання. Трохи нудна, але дуже прикладна. Я б її рекомендував, як довідник для менеджерів», — каже Пилипчук.

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: