Osvitanova.com.ua

Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проєкт «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі Team School.

Ваше ім'я та прізвище, а також роль у школі

Олена Соболь, засновниця Team School та дитячого садку Magic Wood.   

Адреса школи

Київська обл., с. Чайки, Грушева, 48

Розкажіть передісторію створення школи. Яка ідея/місія лежить в основі? Які потреби батьків вона охоплює?

Шлях до відкриття школи розпочався у 2011 році, коли ми відкрили садочок Magic Wood для своєї першої дитини. З того часу ми почали цікавитись організацією освітнього середовища для дітей. Вивчаючи досвід і підхід до навчання шкіл з різних куточків світу, читаючи чимало літератури, а також консультуючись із засновниками інших шкіл, ми з кожним днем наближалися до мети відкрити початкову школу, в якій викладач – це друг і наставник. 

Наразі нашій школі вже 4 роки і ми точно знаємо, що вчитися можна із задоволенням, а здобуті в нас знання діти з легкістю можуть застосовувати у своєму житті.

Місія нашої школи – створити ідеальне освітнє середовище, яке розкриває потенціал кожної дитини, забезпечуючи психологічний комфорт, максимально цікавий і сучасний процес навчання та супровід тьютора для кожної дитини. 

Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/середній/старшій школі? Чому саме її?

Програмою викладання у школі передбачено систему НУШ («Нова українська школа»). За основу ми беремо державний стандарт, але викладаємо за своєю методикою та за допомогою авторських розробок.

Наші викладачі кожного року створюють нову програму та підручники під кожен клас, виходячи з того, яка група дітей набирається. Так, саме це ми і називаємо індивідуальним підходом. Ось так у нас це виглядає на практиці. У всіх різний старт, темп засвоєння інформації та інтереси. Для нас надзвичайно важливо, щоб кожна дитина, яка сидить у класі, була зацікавлена – а це неможливо зробити, використовуючи один підручник. Авторські розробки наших учителів спираються на актуальні для дітей теми.

Ми поєднали важливі для суспільства теми та інтереси дітей і зрозумілою мовою говоримо з дітьми про емоційний інтелект, цькування, толерантність, громадянські права та обов'язки. 

Одним з улюблених для дітей став курс «Дива України», де вони мають змогу перейнятися національною історією та культурою, архітектурними та природними пам’ятками.

Діти люблять подорожувати, тому ми з досить раннього віку вводимо теми з географії та культури інших країн і надаєм їм можливість ділитися своїм досвідом про мандри. Розглядаючи особливості інших народів, діти плекають в собі толерантність та повагу до мультикультурності. Також ми активно використовуємо проєктну діяльність, яку діти обожнюють.

Крім обов'язкових предметів, наші учні вивчають психологію, кулінарію, фінансову грамотність, акторську майстерність, живопис, музику. Для нас важливо різнобічно розвивати наших учнів та допомагати розкривати талант кожного.

Чи лежать у концепції вашої школи якісь конкретні методики/концепції/філософії?

Ні. 12 років досвіду в освітній сфері показують, що ліпше брати найкраще з кожного напряму та об’єднувати між собою. Обираючи одну методику, ми одразу себе обмежуємо. Тому ми не обирали спеціалізацію для школи, для нас важливий різнобічний розвиток дитини. Альтернативна школа Теам – це насамперед інше ставлення до учня, який знаходиться в центрі освітнього процесу. 

Ми віримо, що від народження у кожної дитини є великий потенціал і всі ми талановиті по-своєму, тому наша програма в міру насичена та загальноспрямована. Також, починаючи вже з першого класу, з дітьми працює близько 10 педагогів, які є професіоналами своєї справи, живуть своїм предметом та дійсно можуть закохати в нього кожного учня. У нас ви не знайдете класного керівника, який викладає усі предмети одразу, натомість знайдете куратора, до якого дітки збігаються, щоб похвастатись новенькою іграшкою чи важливим досягненням у житті.

Ми приділяємо велику увагу розвитку Soft Skills. Вчимо дітей домовлятися, відстоювати власну думку, комунікувати між собою, критично мислити, вміти чути себе та свої потреби, робити власний вибір та нести відповідальність за нього. Для цього у нас є регулярні  шкільні зібрання, ранкові зустрічі, вечірні рефлексії та індивідуальне спілкування з тьюторами. Все це та загальна емоційна атмосфера школи дає змогу покращити ці навички та досягнути бажаного результату.

В вашій школі працюють тьютори. Поясніть, які функції має тьютор

Тьютор відповідає за розвиток емоційного інтелекту дітей. Він багато спілкується з дітьми один на один через ігри та спільні інтереси, допомагає дитині поставити цілі і підтримує на шляху їх досягнення. Його завдання – допомогти дитині зміцнити впевненість у власних діях та віднайти мотивацію для досягнення цілей. Він також веде аналіз розвитку дитини та надає інформацію батькам.

А що входить в обов'язки психолога?

Психолог працює з командою викладачів та дітьми. Організовує тренінги. Працює з інклюзивними дітьми. Консультує тьюторів, проводить діагностику дітей.

З якою інклюзією до вас можна звертатись і ви допоможете?

Аутичний спектр, діти з легкою формою ДЦП, затримка розвитку. Для дітей з ООП у нас є окремий тьютор, який знаходиться з учнем на уроці та допомагає, коли виникають складнощі. Для нас важливо, щоб діти мали змогу розвиватися, відчувати себе комфортно та брати активну участь у житті школи. 

Також тьютор попередньо ознайомлюється з усіма рекомендаціями й розуміє напрям розвитку дитини. Тьютор завжди тісно співпрацює з батьками та уважний до усіх потреб дитини. 

Як ви готуєте дітей до складання ДПА?

У цьому році наші учні будуть вперше складати ДПА. Але ми постійно організовуємо проміжні контрольні, щоб відстежувати успішність дітей.

Як у вас організовано зворотний зв'язок батькам: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Електронна пошта, вайбер, телеграм-канал, мобільний додаток School Today. Один раз на тиждень ми надсилаємо звіт пройдених тем і шкільних подій. Кожного дня робимо фотозвіти у закритій групі для батьків. Раз на 3 місяці або раз на пів року зустрічаємось з батьками, щоб проаналізувати чи вдалось досягти поставлених цілей, аналізуємо динаміку розвитку учня.

Також однією з форм зворотного зв'язку є індивідуальні зустрічі. Вони бувають різних форматів. 

Батьки-дитина-вчителі. На таких зустрічах обговорюються досягнення дитини, вона сама може розповісти, що їй було важко, а що навпаки цікаво, батьки можуть при дитині висловити своє занепокоєння знаннями та разом знайти компроміс у вигляді додаткових занять. Подібні зустрічі ініціюються школою кожні пів року, на них батьки ставлять свої запитання, переглядають роботу учня, більше дізнаються про програму, вислуховують поради тьютора.

Вчителі та батьки. Такі зустріч іноді ініціюють самі вчителі, іноді батьки. На них батьки чи вчителі висловлюють занепокоєння певними аспектами поведінки дитини та порівнюють, чи ситуація тотожна поза школою. Часто такі зустрічі закінчуються спілкуванням з психологом. 

Зазвичай тьютор чи вчителі звертають увагу на зміни у дитині, спілкуються з психологом, слухають її бачення, розмовляють з батьками. Якщо з часом ситуація не змінюється, відбувається зустріч.

Також батьки можуть записатись на індивідуальну зустріч із вчителем та тьютором, щоб більше дізнатися про успіхи у навчанні, особливості навчальної програми чи емоційного стану дитини.

Робота з психологом допомагає конструктивно проводити бесіди та спільно з батьками шукати напрями розвитку щасливої та впевненої дитини.

Розкажіть про вашу систему оцінювання

В нас багаторівнева система оцінювання, яка включає:

Моніторинг знань учнів щодо створення плану розвитку дитини на навчальний рік, аналізу її досягнень та ймовірних труднощів. Він вміщує такі складові: когнітивну, соціальну, емоційну, креативну та мотиваційну.

Вербальне оцінювання, яке не тільки дає змогу визначити досягнення учнів, а й підбадьорює та надихає.

Власна оцінка виконаної роботи, яка сприяє розвитку свідомості учня, відповідальності перед собою та вчить орієнтуватися на власний результат.

Розкажіть про засвоєння англійської мови: як це у вас відбувається?

Англійська для дітей 3-4 класів проходить 5 разів на тиждень, а для 1-2 класів – 4 рази на тиждень. У наступному році плануємо інтегрувати англійську та акторську майстерність.

Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі?

В нас активні перерви, влаштовуємо також велику прогулянку, щоб діти мали змогу зняти напруження і просто побігати, покричати, пограти в футбол або інші спортивні ігри. Два рази на тиждень приходить вчитель фізкультури, кожного року ми змінюємо вид діяльності, слідкуючи за інтересами дітей – йога, командні ігри, хореографія тощо.

Які можливості розвивати у собі наукові здібності мають діти?

Ми завжди вчимо дітей досліджувати та перевіряти інформацію. Впроваджуємо досліди в проєктну діяльність та уроки. Якщо дитина проявляє інтерес до вивчення певної теми, вона завжди може звернутись до вчителя за додатковими матеріалами, а вчитель завжди слідкує за інтересом учня і допомагає досліджувати щось нове. За внутрішньошкільну валюту дитина може купити «Освітню подорож»‎.‎‎ Зазвичай це екскурсія, яка спеціально продумується, базуючись на інтересах дитини.

Які можливості розвивати у собі творчі здібності мають діти?

Творчість у школі посідає  особливе місце. Предмети пов’язані з творчим самовираженням стоять на рівні з іншими. У нас це: живопис, вокал, акторська майстерність та кулінарія.

Окрім того, на всіх уроках діти мають можливість розвивати креативне мислення, створювати власні проєкти, реалізуючи круті ідеї.

Неабиякому творчому розвитку дітей сприяють студії другої половини дня, такі як основи архітектури, живопис, уроки вокалу та фортепіано, хіп-хоп, літературний клуб, кіноклуб та клуб настільних ігор.

Наші діти не соромляться себе та своїх талантів, вони часто ними діляться з іншими.

Які можливості розвивати у собі підприємницькі здібності мають діти?

Внутрішня шкільна валюта сама стимулює учнів до цього. Діти проводять майстер-класи для інших дітей, навчаються новим навичкам за «тіми» (шкільна валюта) та продають «хенд мейд» вироби. 

На проєктній діяльності учні мають можливість продумати та презентувати свою роботу. Але якщо вони хочуть отримати прибуток, доведеться додатково пропрацювати всі ризики, щоб вона була справді конкурентоздатною. 

Зазвичай вчителі чи тьютори, з дозволу дітей, повідомляють батькам про їхні підприємницькі проєкти, розкриваючи цю грань дитини.

Як організовано вільний час дітей?

У школі багато вільного простору. Є кімната для активних ігор та релакс-кімната для дітей, які хочуть побути у спокої. У другій половині дня організовано:

кіноклуб, на якому ми розбираємо та аналізуємо поведінку головних героїв стрічок; літературний клуб, на якому читаємо цікаві твори за чашкою какао; кулінарний клуб; клуб настільних ігор.

Також в нас передбачені факультативні студії другої половини дня.

Як організоване харчування?

У нашій школі є власна кухня. Для учнів школа передбачає 5-ти разове збалансоване харчування. До раціону входять: телятина, індичка, риба, злаки, овочі, фрукти, ягоди, соки, та кисломолочні продукти. Є можливість індивідуального харчування за потреби.

Як ви забезпечуєте безпеку дітей?

В нас власна огороджена територія, система сигналізації, камери відеоспостереження по всій школі.

Якщо дитина фізично пошкодила себе, які дії шкільної команди у такому разі?

Персонал може надати першу домедичну допомогу, адже регулярно проходить тренінги. Також у школі постійно присутній водій, який може відвезти дитину до медичного закладу.

Через які активності школа виховує екосвідомість дітей та колективу?

Ми заохочуємо свідоме ставлення до сміття та його сортування. Учні не використовують одноразові стаканчики, школа давно замінила їх на багаторазові індивідуальні. Екосвідомість вплетена в навчальну програму і не виноситься як окрема дисципліна, щоб у дітей не склалось враження, що це щось відірване від життя. Ми намагаємось розвивати в дітях любов до природи та свідоме споживацтво, прищеплювати їм думку, що це норма життя.

Часто вивчаючи інші країни, учням додатково наголошуємо про успішні екокейси в цих державах. Екскурсії в ліс та за територію школи показують, що діти серйозно ставляться до природи, дивуючись сміттю навколо. Показовим був випадок, коли учень школи збирав сміття на території свого ЖК.

Тема альтернативних джерел енергії винесена в окремий блок уроків, як і чистота океану та заповідники України. У школі проводимо акції «День землі»‎ та «Година для планети»‎.

Бліц

Назва Team School, дитячий садок Magic Wood Формат офлайн (повний день/пів дня) Адреса Київська обл., с. Чайки, Грушева, 48 Рік відкриття школа – 2018 рік, садок – 2011 Наявні класи 1-4 класи Макс. кількість дітей у класі садок до 10 дітей, 1-3 класи – 12, 4 клас – 15 Загальна кількість дітей у школі 45 Програма навчання НУШ, державний стандарт та авторські розробки Вступний внесок 8 000 грн щороку Вартість навчання preschool до 100 000 грн/рік, 1-4 класи до 150 000 грн/рік Сайт https://team.school/


 

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.   
                                                                                     
 

Фото надані школою Team

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: