Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проєкт «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами.
Трохи передісторії.
Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.
Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці.
Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі київську «Українську школу вільних наук».
Марія Процюк, засновниця.
«Українська школа вільних наук» (УШВН) – це школа можливостей. Ми створюємо унікальний простір для розкриття потенціалу учнів та робимо акцент на інтерес дитини.
Місія УШВН полягає в тому, щоб підтримувати зростання учня як особистості. Щоб перебуваючи в школі, діти вчилися визначати для себе цілі, навчилися вирішувати завдання самостійно, замислювалися про своє навчання самі, здобували власний досвід, знайомилися зі своїми емоціями та почуттями. А поряд були свідомі дорослі – педагоги у партнерстві з батьками.
Основна моя мотивація – це власні діти! У мене своїх троє, старша йде у школу цього року. Але це не єдина причина. Дуже хочеться внести зміни в існуючу ситуацію по школах у Києві. Приватні школи існують, але таких, щоб чули інтереси кожної дитини та розкривали їх потенціал – мінімум.
Я б хотіла дати шанс дітям спробувати те, що цікавить саме їх. Тому в центрі нашої освітньої моделі – дитина та її вподобання. Ми не боїмося дати дитині можливість самостійно робити вибір. Ми впевнені, що завдяки цьому зберігається природне бажання дізнаватися нове, діяти, здобувати власний досвід. Так і з’явилися наші “вільні науки” - студії за вибором. Звичайно, обираючи заняття у школі, діти мають підтримку і тьютора і психолога.
У чистому вигляді ні, але ми запозичили дещо з реджіо-філософії та демократичного підходу до навчання. Нашою концептуальною формулою є: Skills for life (навички для життя) + знання + інтереси. Саме в такій її послідовності. Наприклад: є урок української мови, математики, природознавства – і є навичка командної роботи. Вона проходить горизонтально через всі предмети й формується з уроку в урок. До цього ще працює тьютор, який паралельно підтримує інтерес дитини.
Американські та ізраїльські демократичні школи, а ще польський досвід індивідуального супроводу дитини.
У першій половині дня ми працюємо за програмою НУШ, збагачуючи її авторськими напрацюваннями та методиками. Після обіду у кожної дитини починається вільне плавання, власна історія – вибір студій та майстерок.
Діти записуються на них заздалегідь, раз на триместр. Це дає можливість дитині спробувати багато різного, приміряти це на себе, зрозуміти: подобається чи ні.
В основі всього нашого освітнього процесу – ПИТАННЯ… У нашій школі можна вільно шукати та знайти відповіді на свої «що?», «як?» та «чому?». Бо поруч є дорослі: вчитель та тьютор, які вміють простими словами пояснити складний й цікавий світ навколо.
Вчителі школи мають багато простору для творчості та індивідуального підходу до дітей. Це якраз і є наш особливий підхід.
Ми плануємо працювати через додаток School Today. Проте наші вчителі й тьютори завжди готові до комунікації, адже ніхто не знає свою дитину краще за батьків. Тільки у співпраці ми досягнемо спільних результатів.
Поки ми тільки молодша школа, у нас немає стандартної системи оцінювання. Є безоціночний зворотний зв'язок між учнем і вчителем. Вчитель не виставляє оцінку в балах, а готує відгук (коментар), визначає досягнення учня й зону найближчого розвитку. Також будемо звертати особливу увагу на розвиток вміння само- і взаємооцінювання.
Ми за поглиблене вивчення англійської з першого класу. У нас є три форми вивчення англійської – щоденні уроки та додаткові заняття-занурення, студії англійською мовою та Speaking Club.
Спорт – це важлива частина нашого повсякдення. Ми маємо і класичну фізкультуру, і рухливі ігри на вулиці, і секції по вечорах (єдиноборства та танці). Ми маємо можливість запропонувати дітям уроки тенісу та плавання, але це поза територією школи.
Серед вибіркових студій у нас є творчі майстерки (наприклад, гончарство, живопис), наукові студії (STEM, експерименти, цікава математика), розвиток Soft Skills.
Ми маємо внутрішній двір для прогулянок та майданчик для ігор. У дітей є дві великі перерви, під час яких вони можуть вийти на вулицю подихати свіжим повітрям. Також передбачені дві довгі прогулянки. Крім цього, у нас є бібліотека, де діти можуть взяти почитати книгу або просто побути у спокої.
{{ facebook | 8 }}
Поки ми користуємося кейтерингом, але згодом хотіли б забезпечити харчування на власній кухні.
Для нас це також дуже важливо. Ми маємо власну закриту територію для прогулянок. У нас всюди встановлено відеоспостереження. Також є охорона.
Ми розуміємо, що гнучкість – це навичка 21 століття, тому слідкуємо за світовими трендами в освіті. Наші педагоги мають власні траєкторії розвитку, а менеджмент школи робить все, щоб у команди була можливість навчатися та вдосконалюватися.
Школа розрахована на 200 дітей, але у нас є можливість розширитися. У планах наступних років – відкрити середню школу.
Різні. У кожної ролі свої завдання. Куратор курує та контролює роботу. Це не наш варіант. Ментор – це роль вчителя, який викладає предмет та організовує роботу на уроці. А тьютор – це педагог з особистісного розвитку.
В нашій школі працює саме тьютор, який супроводжує дитину в освітньому процесі й знаходиться поряд з нею з 11:00 до 19:00 години. Це час наших наук за вибором та майстерок! Тьютор щодня допомагає дитині пізнавати та розуміти себе, робити вибір.
Головне завдання тьютора – допомогти окремій дитині розкрити свій потенціал. Він працює з інтересом дитини. Його уважність до вибору дитини спонукає останню до розуміння своїх бажань.У своїй роботі тьютор використовує різноманітні техніки та розвивальні інструменти. Саме можливість робити вибір та відповідати за нього сприяє розвитку самостійності у дітей.
Ми плануємо відзначати свята та важливі події у школі разом. В пріоритеті – українські традиції. Також плануємо влаштовувати батьківські посиденьки, де розглядатимуться різні теми.
Ідеальна школа для мене – це школа, яка розвивається гармонійно. Де діти не тільки можуть і хочуть вчитися, а й танцюють на дискотеках, самостійно створюють простір навколо, мають авторську позицію, де співають, грають в театрі, пробують себе в різних заходах, генерують ідеї, здійснюють маленькі особисті відкриття.
До нас звертаються батьки, яким важливо, щоб в школі поважали вибір дитини і її потреби, щоб не приймали за неї рішення. Вони шукають таку школу, де дитина – це в першу чергу людина, повноцінна частина спільноти, лише молодша за віком. Де батьки не мають турбуватися за розвиток поза академічною частиною навчання і будуть мати можливість отримати повний спектр освітніх послуг.
Ми точно не за навчання за будь-яку ціну на шкоду дитини. Стабільність емоційного фону для нас дуже важлива. Ми не про оцінку в балах, яка відповідає «ідеалу» батьків.
Довіряти дитячим бажанням.
Дозволяти пробувати й експериментувати.
Грати в ігри та більше часу проводити з дітьми.
Зробити систему освіти більш гнучкою, орієнтувати її на ВСІХ дітей, запропонувати безліч методів і технологій навчання та краще готуватися до потенційних криз.
16
Загальна кількість дітей у школі 200 Програма навчання НУШ Вступний внесок 10 000 грн Вартість навчання до 180 000 грн/рік Сайт www.ulas.schoolЯкщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.
Фото надані УШВН
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram