21 серпня 2020 року пішов з життя автор бестселерів «Ви, ваша дитина і школа», «Школа майбутнього», «Освіта проти таланту» та інших книжок. Кен Робінсон був видатним освітнім реформатором. За свої заслуги в області освіти був посвячений королевою в лицарі. Одна з його головних лекцій на конференції TED «Чи вбивають школи креатив?» набрала понад 51 мільйон переглядів. Пригадаємо, що говорив сер Робінсон про освіту, уяву, покликання і пошук свого призначення.

  1. Освіта має важливу мету – допомогти людям зрозуміти свій внутрішній світ.
  2. Освіта – одна з найбільших інвестицій, що її будь-яка культура, будь-яка країна робить у власне майбутнє.
  3. Чимало проблем, які ми бачимо в школах, виникають саме через нехтування внутрішнім світом.
  4. Я переконаний, що найбільш важлива відмінність людської істоти від всіх інших – це сила уяви.
  5. Бути на своєму місці не означає бути успішним з комерційної точки зору. Але це гарантує вам духовне задоволення.
  6. Більшість людей не уявляють собі, на що вони здатні, не знають, у чому насправді полягають їхні таланти, які їхні можливості. І тому багато хто з них робить висновок, що у них взагалі немає ніяких талантів.
  7. Дуже багато людей не здатні виявити свої таланти: система розставляє свої пріоритети, вона заохочує одні таланти і маргіналізує більшість інших.
  8. Люди, яким подобається те, чим вони займаються, часто називають себе везучими. Люди, які досягли серйозних висот, ніколи не покладалися на сліпий випадок; їх завжди відрізняли завзятість, віра в себе, оптимізм, амбіційність і прагнення отримувати задоволення від життя.
  9. На моє глибоке переконання, мета освіти – допомогти учням максимально зрозуміти навколишній світ і виявити свої внутрішні таланти з тим, щоб реалізувати себе як особистості і стати активними громадянами своєї країни.
  10. Світ в цілому сьогодні переживає революційні зміни, і нам потрібна революція в освіті.
  11. Освіта повинна бути одним з головних процесів, що допомагають знайти свою стихію. Однак занадто часто вона відіграє в нашому житті протилежну роль, що давно стало дуже серйозною проблемою для всіх нас. І сьогодні в багатьох освітніх системах ця проблема лише поглиблюється.
  12. Покликання – це зустріч здібностей і пристрасті. Простіше кажучи, коли «справа, яка дуже подобається» і «справа, яка чудово виходить» збігаються.
  13. Ми не знаємо, ким можемо стати, до тих пір, поки не зрозуміємо, що вміємо робити
  14. Людські ресурси схожі на природні; часто вони глибоко заховані. Їх потрібно шукати, вони не валяються просто на поверхні. Ви повинні створити обставини, в яких вони себе проявлять.
  15. Якщо ви не готові помилятися, ви ніколи не придумаєте нічого оригінального.
  16. Допитливість – це рушійна сила досягнення. 
  17. Те, що ти робиш для себе, вмирає з тобою, коли залишаєш цей світ, а те, що для інших, – живе вічно.
  18. Маленькі діти впевнені у своїх фантазіях... Більшість з нас втрачають цю впевненість, коли дорослішають.
  19. Ніколи не недооцінюйте життєво важливого значення того, щоб на початку життя знайти роботу, яка для вас є грою. Це перетворює потенційних невдах у щасливих воїнів.
  20. Якщо ви робите те, що вам подобається, година проходить як 5 хвилин. Якщо ви робите те, що не відповідає вашому натхненню, то 5 хвилин може здатися годиною. І причина, через яку так багато людей відмовляється від освіти, полягає в тому, що це не підносить їхнього духу, не живить їх енергію чи їхню пристрасть.

Книжки Кена Робінсона українською
Школа майбутнього
Освіта проти таланту. Сила творчості