Osvitanova.com.ua

Як директорка прогресивної школи нового формату я пишаюся, що першим закладом, який почав тестувати програму Science4Us, стала Main School.

Трендом майбутнього шкільної освіти стане наукова освіта. У нас цей термін не був дуже поширений, хтось під ним розумів тільки природничо-математичну освіту, інші вважали, що йдеться саме про освіту, яка готує до наукової діяльності.

Насправді ж, наукова освіта – це освітній процес, який має сформувати в людини науковий стиль мислення. Завдяки тому, що ви опановуєте наукові методи й досвід людства, потім, коли ви щось робите, ці методи можете застосовувати. Наприклад, якщо ви хочете ухвалити якесь рішення, ви маєте знати, як шукати дані і як будувати на них своє рішення.

Science4Us — інтерактивне навчання, яке базується на 5E навчальній моделі (5E Instructional Model).

Розроблена для учнів початкових класів. Все навчання відбувається на спеціальній веб-платформі, яка включає все, що необхідно вчителям, батькам і учням для надання зразкового STEM-навчання.

Головна ціль Science4Us — покращити раннє початкове навчання та підвищити знання наукової освіти, одночасно зміцнюючи критичні навички математики та мови.

5Е — це навчальна модель, що включає 5 етапів:

1. Залучити/Engage
2.  Дослідити/Explore
3. Пояснити/Explain
4. Розробити/Elaborate
5. Оцінити/Evaluate


Перші три етапи представлені як онлайн-, так і офлайн-діяльністю. Мета етапу ENGAGE полягає в тому, щоб викликати інтерес учнів та залучити їх особисто до уроку.
Мета етапу EXPLORE — залучити учнів до теми та надати можливість побудувати власне розуміння. Далі учні мають пояснити, що саме зрозуміли – EXPLAIN.
Четвертий етап — це чисельні заходи, метою яких є надання учням розуміння міжпредметних зв'язків. Це можливість розширити свої знання та навички за допомогою нового практичного досвіду (ELABORATE).
Етап EVALUATE включає інтерактивне оцінювання успішності навчання учнів та розуміння теми.

Впровадження програми в Main School

Освіта в нашій країні на основі STEM фокусується на рівні середньої та старшої школи. Це недостатньо ефективний підхід, наукова освіта повинна починатися набагато раніше. Діти від природи допитливі. Наука в початковій школі повинна виховувати цю цікавість і дозволяти їм задавати питання і розвивати навички, необхідні для знаходження відповіді на ці питання, вчитися через відкриття, з'єднувати наукові знання з їх світом.

Наукова освіта є частиною нашої освітньої моделі в Main School. Місія і візія ліцею – гармонійний розвиток з використанням IT-технологій, розвиток софт скілз, міждисциплінарна стратегія навчання, навчання на основі проєктної діяльності. Все це дозволило нам запустити навчання за програмою Science4Us в Main School починається вже з першого класу. Наукова освіта не тільки дає учням навички вирішення проблем, які допоможуть їм протягом усього навчання, а й залучає їх до науки з самого початку навчання.

Хоча не кожна дитина обере кар'єру в STEM, але саме такі важливі навички, як критичне мислення, співпраця, спілкування і творчий підхід, які діти набувають В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ, допоможуть їм досягти майбутніх успіхів. Діти – наше майбутнє і ми хочемо допомогти їм підготуватися до майбутнього. Залучаючи їх до досвіду реального світу, який пробуджує цікавість і виховує їх допитливий молодий розум, ми не тільки допомагаємо їм відкрити захоплюючу і цікаву сторону науки, техніки, математики (STEM) і навколишнього середовища, але ми також допомагаємо їм розвинути глобальні компетенції 21 століття, які їм знадобляться для досягнення успіху.

Для того щоб Science4us стала частиною навчального плану ліцею необхідно було не тільки бажання адміністрації, а й серйозна попередньо організована всередині всього колективу аналітична діяльність, прийняття колективом інноваційної ідеї, зміна суб'єктності учителів та підтримка з боку батьків.

Важливим завданням на 1-му етапі стало включення кожного педагога і тьютора в процес спільного аналізу і планування.

Другий етап практичного включення вчителів у інноваційну діяльність – організація навчання педагогів через систему вебінарів і майстер-класів, подальший супровід професійного розвитку експертів по контенту і досвідчених викладачів.

Третій етап – налагодження комунікації між вчителями.

Четвертий – створення ефективного освітнього простору для наукового навчання. Простору, в якому учні стають вченими (простір для інтерактивного навчання). Далі чекаємо на зворотній зв'язок і включаємо батьків в проєктну діяльність. Щодо оцінювання за програмою, то воно більш орієнтоване на відстеження індивідуального прогресу дитини.

Поширити у соц. мережах: