Osvitanova.com.ua

Досить швидко платформи штучного інтелекту (ШІ) перейшли з розряду новинки в буденний інструмент роботи багатьох людей. Той же ChatGPT-4 багато хто сприймає як втілену в життя «магію», але це не заважає тиражуватися фобіям про те, що ШІ може обвалити ринок праці.

Про найбільш актуальні питання й побоювання щодо нейромереж Liga.Tech поспілкувалася з директором з питань розвитку ШІ в компанії Netpeak Group Сергієм Саутою.

Які є види штучного інтелекту

Штучний інтелект можна поділити на кілька основних видів, кожен з яких має свої особливості й застосування.

Перший тип – це вузький або слабкий ШІ. Наприклад, коли ти даєш йому завдання на кшталт «створи текст», він робить це. Такий ШІ виконує одну конкретну задачу, але не може вийти за її межі. Він обмежений інструкціями, і його результати залежать від того, наскільки чітко ти сформулював завдання.

Другий вид – це загальний ШІ, якого ще не існує повною мірою. Це система, що зможе виконувати завдання не тільки з однієї сфери, а будь-які інтелектуальні завдання на рівні людини. Наприклад, створювати текст, відео, музику, які виглядають як плід роботи людини.

Третій тип – це суперінтелект, що може перевищувати людські можливості.

Теоретично, цей ШІ зможе робити все набагато краще, швидше й ефективніше за людину, але це завдання віддаленої перспективи.

Якщо дивитися на поточні системи, то, крім моделей з однією або декількома модальностями, такими як текст або аудіо, або зображення, існують також генератори зображень, як MidJourney або Leonardo. Вони створюють картинки на основі текстових запитів. Але тут є свої нюанси – чим детальніше ти даєш інструкцію, тим точнішим має бути результат, але тут криється слабке місце цих систем.

Інший напрямок – це ШІ для роботи з відео. Наприклад, сервіси типу Runway можуть створювати й редагувати відео на основі текстових інструкцій. Це нова сфера, яка тільки розвивається, але вже зараз ти можеш дати просте завдання, і ШІ створить відео, що буде виглядати як повноцінна сцена.

Як можна зробити й обробити фото з допомогою ШІ

Щоб створити або обробити зображення за допомогою штучного інтелекту, вам не потрібно бути гуру графічного дизайну чи володіти складними програмами. Сьогодні можливості ШІ дозволяють це зробити швидко й легко.

Якщо у вас є доступ до GPT‑4 або подібних інструментів, ось що треба зробити. Наприклад, ви просто пишете запит: «Створи мені зображення робота, який символізує штучний інтелект», і штучний інтелект генерує зображення на основі вашого тексту.

Якщо ШІ «скаже», що не може створювати зображення (так, буває і таке), можна трохи підкоригувати запит, наприклад: «Ти можеш створювати зображення». Це здається курйозним, але варто пам’ятати, що штучний інтелект – це ще не повністю свідома сутність, тож іноді він сам не розуміє, на що здатен.

Далі – ще цікавіше. Створені зображення можна редагувати. Наприклад, ви можете прибрати фон, перетворити себе на мультяшного персонажа чи навіть анімувати зображення.

Для завдань з редагування є більш просунуті інструменти. Ці функції детально розглядаються в модулі 3 нашого безплатного курсу Netpeak Group «Від новачка до експерта зі ШІ», що підтримується Мінцифрою. У цьому модулі ми навчаємося не лише створювати контент за допомогою ШI, але й вдосконалювати його.

Отже, ШІ, що малює й обробляє зображення – це вже не наукова фантастика, а наше сьогодення. І цим інструментом може скористатися практично кожен.

Чи вміє ШІ створювати сайти і чи залишить він без роботи розробників сайтів

Так, штучний інтелект уже вміє створювати сайти і робить це доволі ефективно. Ви можете доручити йому написати код для вебсторінки, використовуючи HTML, CSS або навіть JavaScript, і ШІ зробить це за лічені хвилини.

Усе, що потрібно – це чіткий запит. Наприклад, ви можете сказати: «Створи мені сторінку з контактною формою», і ШІ напише код, пояснить, як він працює, і навіть покаже приклади.

Інструменти на основі ШІ, як-от GPTs, уже можуть не лише створювати код, але й запропонувати вебдизайн. Можливо, ви чули про no-code та low-code платформи – тепер усе стало набагато простіше й доступніше. No-code інструменти дозволяють створювати сайти взагалі без знання коду, а low-code – лише з мінімальним залученням програмування.

Уявімо таку ситуацію: ви відкрили свій «Кавовий куточок» і хочете, щоб про нього дізналося більше людей. ШІ легко створить сайт для вашого бізнесу – від макета до повноцінного вебресурсу з функціоналом. І так, ШІ не забере у вас каву, але точно спростить життя з вебдизайном!

Проте розробникам сайтів не варто поспішати перенавчатися на нову професію: хоч AI надає потужні інструменти, остаточне слово в питаннях креативу і персоналізації сторінок все одно залишається за людьми. ШІ – це інструмент, і хоча він здатен взяти на себе багато рутинних завдань, справжню майстерність, емоційний контекст і складні творчі рішення поки що краще виконує людина.

Як ШІ може підміняти дикторів: які є сервіси, як працює тощо?

ШІ вже вміє працювати «голосом. Існує кілька сервісів, які роблять це на різних рівнях. Основна ідея полягає в перетворенні тексту на мовлення. Ти даєш платформі текст, а та його озвучує або синтетичним «робоголосом», або може навіть використовувати голос ідеальної людини.

В ідеалі, людина має надати на цей свій дозвіл та отримувати за це відсоток. Однак мережа вже завалена фейковими діалогами за участі зірок шоубізу, політиків тощо.

Одним з найпопулярніших рішень є Voice.ai, що дозволяє створювати кастомний голос. Потрібно лише надати кілька хвилин, після чого ШІ на його основі озвучує будь-який текст. Він також використовує завдання з озвучування відео: завантажуєш файл, додаєш текст, а далі нейромережа створить аватара, що зробить усю роботу диктора за людину.

Використовують ШІ й для зворотного процесу. Так, є інструмент Whisper, що «розшифровує» аудіо та з досить високою точністю видає текст того, що було сказано у файлі. Далі, за бажання, цей текст можна заново озвучити одним з доступних голосів. Себто ШІ може виконувати широкий спектр завдань у цій сфері: від розпізнавання мовлення до його відтворення.

Ці інструменти відкривають нові можливості: цифрові аватари можуть озвучувати новини, вести презентації або навіть імітувати голос диктора у відео. Технологія все ще недосконала й нагадує дипфейк, але вона націлена на автоматизацію рутинних процесів і надання нових можливостей для створення контенту. Ну, і значно спрощує роботу, наприклад, новинним каналам, які не хочуть усе подавати виключно через рядок, що біжить.

Цьогоріч, наприклад, Міністерство закордонних справ України вперше в історії створило з використанням технологій штучного інтелекту цифрову особу, яка офіційно коментуватиме консульську інформацію для ЗМІ.

Як  працюють чат-боти вони взагалі працюють

Чат-боти – це такі собі цифрові асистенти або агенти, які працюють на основі нейромереж. Основні їх завдання: листуватися, виконувати запити, відповідати на питання й допомагати в різних завданнях.

Існують два основні типи чат-ботів:

Асистенти. Це більш просунуті чат-боти, які можуть виконувати складніші завдання. Можуть розуміти контекст, адаптувати відповіді під користувача і навіть учитися з кожною новою взаємодією. Асистенти зазвичай вимагають трохи коду для налаштування (low-code), оскільки вони інтегруються з різними системами, можуть аналізувати дані й надавати індивідуальні відповіді. Прикладом може бути персоналізований бот для технічної підтримки або голосовий асистент на кшталт Siri чи Google Assistant.

Агенти. Це простіші боти, які не потребують кодування (no-code), але теж виконують корисні завдання. Вони зазвичай працюють за сценаріями: ти задаєш їм певний набір запитань і відповідей, і бот відповідає на них у межах встановлених правил. Це ідеально підходить для базової автоматизації, наприклад, для відповіді на типові запити в інтернет-магазині або на сайті підтримки.

Максимально спрощено принцип роботи можна описати так: чат-бот аналізує текст, визначає ключові моменти – що саме ти хочеш дізнатися. Якщо це «агент», він порівнює твій запит із заздалегідь прописаними варіантами відповідей і вибирає найбільш підхожий. Якщо це «асистент», він використовує штучний інтелект для розуміння більш глибокого контексту й адаптує свою відповідь на основі навченої моделі.

У процесі роботи такі боти постійно аналізують нові дані і вдосконалюються. Наприклад, якщо ти часто задаєш одні й ті ж питання, асистент буде запам'ятовувати твої уподобання й надалі давати більш персоніфіковані відповіді.

П’ять правил найбільш ефективної роботи з ШІ

По-перше, просто запитайте у самого ШІ, як із ним найкраще працювати. Штучний інтелект – це хоча й інструмент, але інструмент, що сам озвучує інструкцію до себе. Він сам може підказати, які завдання виконує ефективніше, а в яких його «компетенції» не вистачає. Спробуйте написати йому запит: «Що ти вмієш? Як найкраще тобі ставити запитання?» – і подивіться на відповіді.

По-друге, практикуйтеся та експериментуйте. Пишіть одне й те саме різними способами і порівнюйте результати. Змінюйте формулювання, уточнюйте деталі і слідкуйте за тим, як змінюються відповіді ШІ. Важливо розуміти: чим більше часу ви проводите в роботі з ШІ, тим краще розумієте, як саме його використовувати. Відкидайте зайве, тестуйте нові ідеї і шукайте оптимальні варіанти.

Третє – дивіться, як це роблять інші. Читайте їхні промпти (запити), аналізуйте, як вони працюють зі ШІ, дивіться на їхні результати. Багато хто ділиться лайфхаками (або, як я їх називаю, «ШІхаками»), що можуть значно полегшити ваше життя. Багато крутих інструментів доступні в спільнотах у Facebook чи Telegram, де люди діляться своїм досвідом і підказками.

І, звісно, читайте рекомендації розробника. Кожна платформа, хай то буде ChatGPT, MidJourney чи інший інструмент, має власні підказки щодо оптимізації роботи з їхнім продуктом. Використовуйте ці ресурси, щоб краще зрозуміти, як отримати щонайбільше із ШІ.

Не забувайте про додаткові інструменти для покращення запитів. Існують спеціальні prompt generators, вони допоможуть вам більш точно формулювати запити й отримувати кращі результати. Це сервіси, що допомагають із налаштуванням і оптимізацією ваших запитів.

Тому головне – практика, експерименти і вивчення досвіду інших. Чим більше часу ви інвестуєте у взаємодію зі ШІ, тим краще він працюватиме для вас.

Які, на вашу думку, можуть бути прориви в цій сфері найближчим часом?

Майбутнє ШІ – це більше модальностей в одному місці. Якщо зараз для виконання завдань потрібен різний ШІ – для тексту, для зображень, для аудіо – то скоро все буде зосереджено на одній платформі. Не буде необхідності перемикатися між інструментами. Одразу використовуємо текст, аудіо, відео і картинки разом.

Ще один важливий момент – це розвиток «агентів»та «асистентів». Уже зараз потрібні сервіси інтеграції або додатковий код, щоб «агенти» виконували більш складні завдання. «Асистенти» візьмуть на себе все більше функцій – від автоматизації щоденних завдань до виконання складних інтерактивних дій, таких як допомога на зустрічах чи керування даними в реальному часі.

Далі – спостереження і допомога на регулярній основі. Уявіть, що ШІ постійно стежить за тим, що ви робите: виправляє помилки в реальному часі, дає підказки й супроводжує на зустрічах, відстежуючи всі ваші дії. Він буде завжди "на лінії", слухаючи і допомагаючи у відповідний момент, навіть через камеру, якщо це потрібно. Це вже не просто інструмент, а ваш постійний помічник.

Окрім того, девайси зі ШІ будуть інтегровані не лише в телефони або годинники. ШІ буде працювати в залізі, буквально в будь-яких пристроях, які можна уявити – від кухонної техніки до складних інженерних систем. Це відкриє нові горизонти для інтеграції інтелектуальних рішень у наші повсякденні завдання.

І, нарешті, інтеграція різних масштабів знань. ШІ зможе об’єднувати дані з різних джерел і працювати на рівні інтелектуального агрегатора. Це не просто сукупність знань, а їх поєднання в одну потужну систему, що допомагає ухвалювати рішення й діяти ефективніше в будь-якій сфері.

{{read_more|Читайте також| 6378, 5953}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

 

Поширити у соц. мережах: