Світ не стоїть на місці, і нові технології пропонують все більше цікавих перспектив, які дозволяють учням навчатися в комфортному і максимально захищеному від ризиків шкільному середовищі. Інформаційна епоха також відкриває перед вчителями світ можливостей, які дозволяють продемонструвати цінність предметів у ширшому життєвому контексті, пов'язуючи інтереси учнів з реальним досвідом, виховуючи активних учнів, які сприймають клас як місце, де їм хочеться проводити свій час.

Освітня модель індустріальної епохи передбачала універсальний підхід, коли студенти повинні були слухати, а не ставити під сумнів, запам'ятовувати й повторювати, готуючись до роботи, яка значно відрізняється від тієї, яку ми виконуємо сьогодні. Часи змінилися, а з ними й спосіб, у який ми навчаємо. Виховуючи глибоке розуміння та пристрасть до інновацій, сучасні викладачі прагнуть максимізувати навчальний досвід, щоб студенти могли розвивати навички, необхідні для орієнтації у світі, що швидко змінюється.

Мета освіти – підготувати учнів до життя. В інформаційну епоху наша економіка, заснована на обміні знаннями, керується зв'язками між людьми, що змінює саму природу навчання. Оскільки освіта і технології йдуть пліч-о-пліч, це дозволяє студентам ефективніше співпрацювати один з одним, налагоджувати зв'язки, і поширювати ідеї.

Побудова плану уроку з врахуванням сучасних реалій допомагає учням зрозуміти, чому те, що вони вивчають, може бути корисним за межами школи та університету. Цей підхід актуальний для будь-якої навчальної програми, й підвищує рівень залученості у освітній процес, оскільки студенти отримують цінну інформацію про застосування навичок, яких вони навчаються, у реальному житті. Таким чином вчителі можуть продемонструвати актуальність предметів і дати учням базове розуміння того, як побудований світ, забезпечуючи значуще підґрунтя як для академічного, так і для особистісного розвитку.

Мультимедійні освітні засоби як і альтернативні методи викладання урізноманітнюють структурований процес навчання. Інтерактивність у вигляді новинних стрічок, подкастів і відео також сприяє самостійному навчанню, оскільки учні починають цікавитися тим, що відбувається навколо них, і тому активно прагнуть задовольнити власну допитливість. Таким чином ми можемо підготувати наступне покоління і навчити його як досягати успіху не лише в школі, але й у житті. Цьому сприятиме той факт, що вони будуть досліджувати інформацію, яка їм цікава, і самостійно знаходити нові способи взаємодії один з одним і зі світом.

Бажаючи вивести освіту за рамки шкільного досвіду, ось кілька ідей, які ви можете спробувати використати при плануванні занять:

1. Будьте сучасними, будьте в курсі подій

Включення поточних подій в освітній процес робить урок цікавішим – допомагає учням усвідомити глобальні проблеми та дозволяє їм встановити зв'язок між тим, що вивчається в школі, і тим, що відбувається в реальному світі. В такому випадку учні отримують користь від вивчення широкого спектра культурних, соціальних і політичних концепцій. Крім того, учні, яких заохочують бути в курсі останніх новин, розвивають більш відповідальний світогляд і краще підготовлені до роботи в умовах глобалізованої та мультикультурної економіки.

2. Використовуйте технології

Недавнє дослідження показало, що учні проводять в середньому 30 хвилин у своїх мобільних телефонах під час уроків. Замість того, щоб забороняти пристрої, чому б не інтегрувати технології в освітній процес? Технології є звичною нормою для робочого процесу – тож є сенс навчитися керувати ними та отримувати максимум користі від них ще в школі, щоб підготувати дітей до майбутнього у світі, де панують технології. Подумайте про те, щоб запропонувати учням провести дослідження за допомогою своїх телефонів або використати навчальні онлайн-ресурси як складову уроку.

3. Заохочуйте до групової роботи

Більшість професій передбачають роботу в команді, тому учням корисно звикати до співпраці в класі. Вправи, орієнтовані на колективне розв'язання проблем, забезпечують спільний навчальний досвід. Студенти мають можливість вчитися через обговорення, уточнення та оцінку ідей. Дослідження також показують, що соціальне навчання позитивно впливає на розвиток студентів. Студенти, яких заохочують до колективної роботи, досягають вищого рівня мислення і краще засвоюють інформацію, ніж ті, хто працює самостійно.

4. Формуйте жвавий інтерес

Замість того, щоб вчити студентів завчати й переказувати інформацію, навчіть їх знаходити її. В епоху Google учням не потрібно запам'ятовувати факти так, як вони це робили за індустріальної моделі освіти. Все, що їм потрібно знати зараз, це як аналізувати та оцінювати інформацію, яку їм надають. Медіаграмотність є важливою навичкою 21-го століття, яка допомагає учням відрізнити фейкові новини від правдивих, а також навчає приймати більш обґрунтовані рішення, формувати своє розуміння світу і робити свій внесок у його розвиток.

Нам потрібні майбутні працівники, які розуміють світ і те, як він влаштований. Зв'язок освітнього процесу з реальним світом вимагає від системи освіти відповідальної інтеграції технологій в академічні програми, щоб надати учням інструменти, необхідні для задоволення потреб суспільства, основною цінністю якого є знання.

За переклад з англійської дякуємо Галині Вселюбській

Джерело фото Depositphotos

Джерело SchoolSubscrription

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram