Меню
Вхід і реєстрація
У поточних умовах несолодко не лише бізнесу, але й культурним та креативним громадським організаціям. Аби продовжити свою діяльність, їм доводиться активно шукати фінансову підтримку. Про те, де знайти такі можливості, як підготувати якісну заявку та як отримати грант, під час вебінару розповіла менеджерка грантів на проєкти для творчої молоді в Goethe-Institut/House of Europe Вікторія Луночкіна. Тези записали в HappyMonday.

Грантові заявки поділяються на одноетапні та двоетапні.
Одноетапна та, у якій ви повністю детально описуєте ваш проєкт та додаєте розширений плановий бюджет.
Двоетапну зазвичай використовують великі міжнародні організації-грантодавці. У цій заявці ви спершу подаєте проєктну пропозицію (концептуальну записку) з коротким описом проєкту, де зазвичай потрібно вказати таку інформацію:
Якщо вас відберуть, наступним кроком необхідно буде надіслати заявку розширеного типу.
Це залежить від конкретного конкурсу та грантодавця, але зазвичай у сфері культури та креативних індустрій це:
Важливо, щоб організація була зареєстрованою в Україні та мала право отримувати грантову допомогу. Цю інформацію можна перевірити у статуті організації або ж уточнити у свого бухгалтера.
Є й ті, хто технічно не може брати участі у більшості культурних грантових програм:
Крок 1. Промоніторте усі ресурси, які публікують грантові можливості
Серед них вам важливо знайти ті конкурси, які відповідають ідеї проєкту. Загалом краще діяти так: спочатку формуєте ідею проєкту, а тоді вже шукаєте фінансування для реалізації, а не навпаки. І звертайте увагу не лише на сам конкурс, але й на грантодавця — зокрема, наскільки ви з ним розділяєте спільну соціальну мету.
Крок 2. Детально вивчіть конкурсні інструкції
Коли грантові програми, які вам потенційно підходять, вже відібрані, час детально ознайомитися з умовами кожної. А для цього завантажте інструкції та ретельно їх прочитайте, бо там є відповіді на 90% запитань, які можуть виникнути.
Крок 3. Знайдіть відповіді на найпоширеніші запитання
Спершу варто дізнатися, чи буде грантодавець проводити Q&A сесію для грантоотримувачів. Якщо так, то варто її відвідати, адже зазвичай це можливість поспілкуватись з організаторами у режимі реального часу. Якщо такої опції немає, то варто перейти на сайт конкурсу чи донора і там пошукати відповіді на найпоширеніші запитання. І якщо вже після цього все одно потрібно буде щось уточнити, то напишіть на пошту, зазначену для комунікації.
Крок 4. Переходьте до складання грантової заявки
Звісно, якщо зрозуміли, що грантова програма вам підходить, та отримали відповіді на усі питання.
Хоч грантові заявки різних донорів та конкурсів відрізняються за структурою та наповненням, є загальні речі, на які звертає увагу більшість грантодавців при відборі.
Ідея проєкту
При поданні на грантову програму це найважливіше. Грантодавці аналізують ідею проєкту відповідно до того, наскільки вона:
Логічність складеної заявки
Це коли бюджет відповідає описаним активностям, є логічний зв’язок між метою, запланованими заходами, результатами проєкту та розуміння причинно-наслідкового ефекту від реалізації задуманого.
Грамотність сформованого бюджету
Детальну інформацію щодо бюджету надають в інструкції, але ось на що варто звернути увагу, щоб успішно пройти хоча б технічний відбір:
І не забудьте внести в бюджет витрати на банківські та поштові послуги, розрахунково-касові послуги та податки.
Грамотно складений бюджет — це коли грантова заявка та плановий бюджет доповнюють одне одного. Тобто витрати, вказані у бюджеті, відповідають запланованим активностям в межах проєкту. Ситуація, яку тут не можна допустити — коли в заявці показані одні активності, але в бюджет вони не переходять, і натомість у ньому з’являються інші невідповідні запити.
Досвід команди проєкту
Звертають увагу на наступне:
Досвід реалізації проєктів на подібну тематику
Не так важливо, скільки років працює ваша організація, як те, які саме проєкти вона реалізувала. Грантодавці звертають увагу на те, з якими тематиками ви працювали раніше, аби зрозуміти, чому подаєтесь на цей грант та чи вистачить вам експертизи для успішної реалізації описаного у заявці проєкту.
Дослідження цільової аудиторії проєкту
Наявність такого дослідження покаже, що ви не вигадали актуальність проєкту, а справді дослідили потреби цільової аудиторії та в підсумку переконались, що своєю ініціативою зможете вирішити її запити та проблеми.
Комунікаційний план
Мета комунікаційного плану — показати, наскільки ваш проєкт може бути видимим, наскільки знаєте релевантні ресурси, які допоможуть донести інформацію до кінцевого споживача.
Ось список українських, європейських, американських ресурсів, де можна знайти грантові програми для організацій зі сфери культури та креативних індустрій:
Щоб уникнути технічних помилок і успішно пройти технічний відбір, радимо скористатися наступним чеклістом для перевірки вашої грантової заявки. Грамотно складена заявка суттєво підвищить ваші шанси потрапити до наступного етапу відбору — експертного.
Для того, щоб упевнитись у виконанні окремих пунктів чекліста на кшталт чіткості та зрозумілості ідеї та цілей проєкту, дайте почитати файл комусь із друзів чи колег, а потім спитайте, чи зрозуміло, що ви хотіли донести.
Перевірили і переконалися, що все добре? Тоді можна подавати заявку.
А якщо ви хочете ще глибше розібратися у темі грантів для організацій у сфері культури та креативних індустріях, перегляньте кілька безкоштовних ресурсів:
Основний секрет успішної грантової заявки — в поєднанні хорошої ідеї проєкту, чітко і раціонально складеної заявки з плановим бюджетом та уважно вивченої інструкції конкурсу. Виконання цих умов хоч і не гарантує отримання гранту, але значно підвищує на це шанси. Тому будьте уважними, чітко доносьте власні ідеї, й рано чи пізно все вийде!
Джерело фото Depositphotos
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram