Osvitanova.com.ua

Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі Центр дистанційної освіти Європейський колегіум.

     

Представтеся та розкажіть про себе 

Різник Наталія, керівниця. Я менеджерка із досвідом управління понад 18 років, мама двох дочок. На момент пошуку школи для старшої доньки зрозуміла, що в освіті є нові виклики та невирішені задачі, а на прикладі приватної школи доньки побачила, що маю ідеї, як побудувати нову модель школи та розвивати сучасних дітей відповідно до запитів світу, який постійно змінюється. Зрозуміла, що мій досвід та бажання змін в освіті знадобляться в цій галузі.

  

Розкажіть, у якому форматі працює школа та де розташована.

Центр дистанційної освіти Європейський колегіум працює виключно в онлайн- та дистанційному форматі для віддаленого навчання. Фізична школа знаходиться в Києві та цього року відсвяткувала 19-річчя.

Чим специфічна ваша школа та чому?

У нас є повноцінні класи, де діти навчаються разом, як у звичайній школі, тільки онлайн. Мають 3-4 онлайн-уроки на день. Також є можливість навчатись самостійно. Для створення продуктивного освітнього середовища та передумов для якісного навчання та розвитку працює велика команда освітян з усього світу (вчителі, куратори, освітні тьютори, ментори, освітні психологи, керівники клубів та майстерень, освітні менеджери та інші спеціалісти).

Для учнів школи ми побудували потужне шкільне онлайн-середовище для навчання, спілкування та розвитку. Діти можуть вибрати кілька напрямів. Також у нас є неформальне спілкування, де ми граємо в онлайн-ігри, квести та спілкуємось на різні теми. І все це онлайн.

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям цієї школи?

Якісне та безпечне навчання, яке доступне під час карантину в режимі реального спілкування класу з вчителем онлайн. Раніше діти, які потребували гнучкого графіка або домашнього навчання, навчались переважно самостійно або індивідуально з репетиторами. Тепер для них є можливість навчатись разом, у режимі реального часу в класі, адже ми віримо, що в спільноті навчатись та розвиватись значно ефективніше.  

Ми створили школу, яка готує дітей до майбутнього дорослого життя в сучасному світі. Тепер наша задача – надалі надавати якісне, комфортне та персоніфіковане навчання дітям із різних куточків світу, використовуючи найсучасніші освітні інструменти та технології. Продовжити будувати таке освітнє середовище, де цікаво навчатись і розвиватись, де є різні формати навчання. Кожна дитина в нашій школі може визначити свій темп та освітню траєкторію, обрати формат, який підходить саме їй, та глибину вивчення предметів, отримати доступ до різноманітних спеціалістів команди школи, а також підтримку, яка є такою важливою на освітньому шляху.

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються?

Це різні ролі. Задача куратора: координація роботи дітей, інформування про зміни/новини, підтримка, допомога у розв'язанні питань під час освітнього процесу. Задача тьютора: підтримка в пошуку власної мотивації до навчання, створення освітньої траєкторії розвитку. Задача ментора полягає у наданні власного досвіду й знань для особистого розвитку учня в обраному напрямі, наприклад, у нас ментори супроводжують учнів під час написання наукових робіт.

Як вдається втілювати вашу специфіку в реальному житті школи?

З 9.00 до 13-14.00 відбуваються онлайн-уроки (3-4 на день) для учнів, які обрали формат онлайн-навчання. Учні, які обирають формат самостійного навчання, самі формують собі навчальний розклад та графік виконання завдань, керуючись опорним розкладом від школи. З 14.00 починаються онлайн-клуби та майстерні, а також самопідготовка, під час якої діти готують домашнє завдання. Також з 14.00 учні можуть відвідувати індивідуальні консультації з вчителями або освітнім психологом. О 18.00 раз на тиждень ми збираємось для гри та неформального спілкування. Раз на 2 тижні куратори збирають класи для спільної класної години, де спілкуються та обговорюють шкільне життя.

Розкажіть про вибір назви для школи: її ідея, яка історія з цим пов'язана, що символізує для вас, для шкільної освіти?

Центр – це місце, де генерується освітній контент. Ми маємо потужну методичну базу Європейського колегіуму для надання якісної базової освіти, а також позашкільну спільноту з різноманітними онлайн-клубами, майстернями й студіями для всебічного розкриття талантів учнів та формування необхідних навичок для подальшого успішного життя. Європейський – це передусім про людяність, людину в центрі уваги, якість, культуру праці та взаємодії. Колегіум – це традиції, співдружність, співтворчість.

Яка максимальна кількість учнів у ваших класах? На яку кількість дітей розрахована школа?

Кількість учнів в класах залежить від віку учнів та обраного пакета навчання, але все спрямовано на комфорт учнів і на максимальне засвоєння матеріалу. Тому у початковій школі класи по 8-10 учнів, а у середній та старшій – по 10-12. В онлайн-класах у нас навчаються діти з 1 по 10 клас. Стосовно кількості дітей можна сказати, що онлайн-школа не має обмежень, так само як і кордонів. Наші учні знаходяться в різних куточках світу, так само як і вчителі. На базовому пакеті, за яким діти навчаються самостійно, ми можемо навчати всіх охочих без обмежень.

У якому році ви відкрили школу та почали набирати учнів? Яким був ваш перший рік роботи?

19-річний досвід роботи в офлайн-школі дав мені можливість швидко та успішно адаптуватися до онлайн-навчання. Але все ж таки це різні речі – навчати онлайн два місяці й навчати онлайн системно. Для онлайн-формату потрібно було швидко адаптувати всю систему навчання, методики викладання, підходи до створення уроків, обрати інструменти для відображення та контролю матеріалу та сформувати команду вчителів, готових працювати в нових умовах. Ми прийняли виклики створення школи нового формату, адже раніше онлайн-шкіл із таким набором послуг, як у нас, не існувало й успішно завершили перший рік роботи в дистанційному Всесвіті.

Чи важко було набирати персонал та у чому основні труднощі, зважаючи на особливості формату?

Навчання в онлайн-форматі вимагає від вчителів певних навичок і досвіду, чого і бракувало на початку. На момент відкриття школи було мало вчителів із досвідом викладання онлайн. Тому ми обирали з тих, хто вже спробував навчати онлайн під час карантину. За рік ми згуртували команду та побудували робочу модель навчання.

Школи є більш класичні та більш альтернативні. Що у вашій школі класичне, а що вважається альтернативним?

З класичного в нас навчальна програма, оскільки ми орієнтуємось на держстандарт і додаємо авторські розробки наших учителів, щоб краще розкрити потрібні теми. Альтернативним вважаємо підхід до побудови мікроклімату навчання та створення середовища, в якому дитина готова вільно розвиватися, а також проєктна діяльність, яка сприяє всебічному розвитку дітей. Ми багато уваги приділяємо психологічному комфорту учнів, працюємо з пошуком мотивації до навчання. У якій класичній школі ви бачили, щоб діти побували на цікавих насичених уроках, позаймалися в клубах за інтересами, відвідали консультацію з предмета, в якому є потреба індивідуальної роботи, а ввечері разом з учителями грали у спортивну мафію і все це з дому або іншого зручного місця?

Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/середній/старшій школі? Чому саме її?

У початковій школі ми використовуємо програму «Інтелект України». Концепція програми полягає у виявленні, вихованні й навчанні обдарованих дітей. Її розробляли з урахуванням вікових особливостей учнів з метою зберегти інтерес до навчання і розвинути навички роботи з інформацією. Зручно, що для цієї програми розроблені якісні друковані кольорові книжки-зошити, в яких дитина може працювати та чергувати онлайн- та офлайн-діяльність.

У середній школі до державної програми з поглибленим вивченням англійської мови додаємо власні авторські розробки. Створюємо базу цікавих додаткових ресурсів, які можуть знадобитись для поглибленого вивчення предметів. У старшій школі –  посилюємо програму додатковою підготовкою до ЗНО.

Як саме ви готуєте дітей до тестів для отримання атестата, ДПА та ЗНО?

У нас в команді працюють вчителі з досвідом підготовки до ДПА та ЗНО. Ми спеціально виділяємо онлайн-години для спільної роботи в класах. Також проводимо індивідуальні консультації та уроки. Вчителі надають матеріали й підбирають тренажери для додаткової самостійної роботи учнів.

Як у вас відбувається вивчення англійської мови?

Наша школа обрала поглиблене вивчення англійської мови за програмою Cambridge English. Провідні вчителі адаптували її для вивчення в дистанційному форматі, для тренування розробили інтерактивні тести на навчальних платформах Classtime, MS Forms, Kahoot. Є розділення матеріалу на онлайн- і самостійне опрацювання. 

Розвиток діалогічного мовлення відбувається під час уроків або учні надають записи вправ на задану тему. Багато часу приділяємо розвитку навичок говоріння та аудіювання. На навчальній платформі створено діагностичні роботи з автоматичною перевіркою. Також діти можуть відвідувати розмовний клуб відповідно до віку: є клуб для малечі, є для старшокласників. У середній школі відбуваються системні уроки з носієм мови.

Які підходи ви використовуєте для засвоєння матеріалу та розвитку талантів дитини?

У нас є навчальна дистанційна платформа, на якій у збалансованій, цікавій та доступній формі сформовані уроки та завдання. До уроку або блоку уроків на певну тему розроблені тренувальні вправи, цікаві завдання на закріплення матеріалу, завдання на самоперевірку, а також обов’язкові завдання на оцінку. Таланти ми розвиваємо в проєктній діяльності, у клубах та майстернях. Можна обрати клуб журналістики, студію підприємництва, майстерню програмування, архітектурний клуб, студію живопису або паперопластики. За бажанням можна вивчати другу іноземну мову як факультатив. Також у школі проходять цікаві інтерактивні класні години та тематичні свята.

Батьки завжди турбуються за безпеку своїх дітей. Як ви її забезпечуєте?

В онлайн-школі заходи безпеки передусім направлені на те, щоб нічого не заважало дітям на уроках. У кожної дитини є особиста шкільна пошта, доступ до ліцензійного офісу 365, персональний логін та пароль для доступу на дистанційну платформу. Будь-хто потрапити на уроки не може, передати посилання на приєднання може, але система не пропустить на урок.

Як у вас організовано зворотний зв'язок із батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Комунікація з батьками відбувається щоденно через електронний щоденник, куди куратор класу, профільні вчителі та адміністрація школи записують свої повідомлення.

Батьки в будь-який момент можуть ініціювати консультацію з вчителем або спеціалістом школи. Також вчитель через повідомлення в щоденнику може викликати батьків на додаткову консультацію. Зустрічі відбуваються через відеозв’язок у програмі Microsoft Teams. Зустрічі з психологом відбуваються у зручному форматі для батьків: це може бути телефонний дзвінок або відеозв’язок.

Щоб бути сучасним, потрібно постійно змінюватись. А які ключові зміни ви робили щороку, щоб удосконалюватись?

Нашій онлайн-школі рік, проте ми одразу впроваджували зміни на різних етапах навчання. Одна з ключових змін – постійне оновлення навчального контенту, введення декількох нових навчальних курсів, у молодшій школі курс критичного та креативного мислення, у середній школі техніки ефективного навчання. Замінили електронний щоденник на зручніший. Ввели позицію освітнього менеджера, який в індивідуальній формі допомагає дитині випрацьовувати навички системного навчання.

Які нововведення плануєте на наступні декілька років у школі?

Ми постійно вдосконалюємо навчальну платформу, додаємо нові розроблені матеріали. Наразі триває зйомка відеоуроків на теми зі шкільної програми, де в цікавій та доступній формі талановиті старшокласники Європейського колегіуму простими словами пояснюють складні теми.

Розширюємо можливості мобільного додатку. Плануємо відкрити нові онлайн-курси для учнів офлайн-шкіл. Вводимо вступне онлайн-тестування для оцінки рівня знань, зустрічі з освітнім психологом для визначення рівня адаптації дитини до дистанційного навчання. Та багато іншого в планах. Будемо раді бачити дітей, яким потрібне дистанційне та онлайн-навчання в нашій школі.

На наступний рік відкритий набір у такі класи:

Набираємо перший клас, добираємо учнів у 2-10 класи, а також плануємо відкривати нові додаткові класи на паралелях.

З яким запитом до вас варто звертатись батькам, щоб його точно було задоволено?

Дистанційне індивідуальне та онлайн-навчання в класах з будь-якого зручного місця у світі. Якісна ґрунтовна освітня база, розроблені збалансовані, без зайвого навантаження, матеріали уроків для самостійної роботи, ретельно підібрані додаткові матеріали, цікаві відеоуроки. Оптимальна кількість домашніх завдань, бо без тренування та системної роботи не буде засвоєння матеріалу.  

Дистанційне освітнє середовище, де все створено для розвитку мотивації до навчання, розвитку навичок та вмінь, які будуть потрібні в дорослому житті. Персональна підтримка дітей та батьків на різних етапах навчання від команди школи. Потужна професійна команда вчителів з досвідом, освітній психолог, куратори, ментори, технічна підтримка. Спільнота онлайн для соціалізації та розвитку в різних напрямах. Школа, де підтримують батьків і дітей та зацікавлені в результаті.

Які у вас є побажання до батьків? Будь-які, навіть найсміливіші

Бажаємо батькам підтримувати всі інтереси та зацікавленості дітей, навіть якщо це не збігається з їхніми очікуваннями, дати можливість спробувати якнайбільше різноманітних активностей. Контролювати відповідно до віку та індивідуальності дитини, підкреслювати важливість базової освіти, випрацьовувати довіру та спільні освітні традиції.

Бліц

Назва Центр дистанційної освіти Європейський колегіум Формат дистанційний/онлайн Рік відкриття 2020 Наявні класи 1-10 Макс. кількість дітей у класі початкова школа – 8-10, середня та старша – 10-12 Загальна кількість дітей у школі від 70   Програма навчання «Інтелект України» в початковій школі, держстандарт з поглибленим вивченням англійської мови в середній та старшій школі Вступний внесок немає  Вартість навчання від 2 800 (базовий пакет) до 7 500 грн/міс (інтенсив онлайн) Сайт cde.eurocollegium.com

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

 

Фото надані ЦДО Європейський колегіум

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: