Зараз ставлення до процесу навчання в онлайн-форматі можна показати у вигляді шкали, з одного боку якої знаходяться ті, хто із захопленням освоює нові можливості й технології, а з іншого – ті, хто йде в глуху відмову і заперечення віддаленого навчання як такого.

Між ними метушаться всі інші. Хтось не може організовуватися сам, у когось діти не сприймають такий підхід до навчання, комусь не пощастило з учителем, і навіть позитивне в цілому ставлення до процесу змінюється на негатив через некомпетентність педагога.

Традиційне питання: «Що робити?».

В принципі, можна почекати, що все само собою розсмокчеться, якось налагодиться, хтось розумний щось придумає. А можна просто прийняти, що світ вже не буде колишнім, і спробувати скористатися ситуацією на свою користь.

Організація навчального процесу на віддаленні

Не викликає сумнівів факт, що режим для дитини повинен залишатися на першому місці. Звичка – друга натура. Якщо не буде системності процесу навчання – про якість доведеться тільки мріяти.

Тому насамперед слід мати чітку організацію робочого часу учня. Як показує наш досвід – без особистого спілкування між учнем і педагогом домогтися дотримання навчального розпорядку дуже складно, особливо, якщо дитина не звикла займатися самостійно. Навіть погрози й вмовляння батьків працюють слабо.

Як не банально, рекомендується кожен навчальний день починати з особистого контакту учня з учителем, в будь-якому форматі – це може бути вебінар, чат, спілкування в месенджері – тільки в обов’язковому порядку з елементом зворотного зв’язку.

У будь-якому випадку, якщо є момент контакту з педагогом, ймовірність запуску процесу навчання набагато вище, ніж коли дитині доведеться самостійно починати навчальний день.

Однак варто зауважити, що різноманітність комунікаційних засобів в цьому випадку може зіграти злий жарт. Дитина, особливо молодшого і середнього шкільного віку, швидко перемикається і відволікається, як тільки контакт з учителем розірваний. Утримати увагу дитини після стартової комунікації, закріпити настрій на навчання легше, якщо забезпечити контроль присутності дитини в процесі виконання поставлених навчальних завдань.

Як цього дістатися? Як показує практика – потрібно забезпечити єдиність ресурсу навчання. В ідеалі, доступ до інших ресурсів – як інформаційних, так і комунікаційних – потрібно обмежити на час підготовки. Звичайно за умови, що сам навчальний ресурс містить всі необхідні для цього інструменти й матеріали.

Організувати це тільки з боку батьків досить проблематично – необхідна наявність спеціальних знань і педагогів, які використовують тільки конкретні засоби комунікації, однакові для всіх предметів.

А ось з боку школи забезпечити це цілком реально – достатньо весь навчальний процес уніфікувати на єдиному ресурсі, де є розклад занять, вебінари, завдання до виконання, обмежені конкретними періодами й термінами, інформаційні аудіовізуальні матеріали для підготовки. І все це пов'язано в один навчальний процес.

У цьому випадку ані учню, ані батькам не доведеться перемикатися між різними засобами комунікації, і дитина не втрачатиме інтересу до процесу навчання.

На жаль, на цей час, кількість загальноосвітніх державних шкіл, які можуть похвалитися наявністю такої власної платформи, дуже обмежена. Є деякі платні школи, але теж далеко не всі.

І після років проб і помилок, випробувань маси інструментів і платформ, ми змогли вже сьогодні організувати це в нашій школі «Освіта без меж».

І багато ще попереду. Світ змінюється, і важливо встигнути змінитися разом з ним.

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram