Osvitanova.com.ua

Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі Atlantic School.

                                                                     

Для знайомства представтеся та вкажіть вашу посаду/роль

Олеся Божко, засновниця школи «Атлантика».

                                                                               

Що вас спонукало відкрити власну школу?

До такого рішення привів мій життєвий шлях та досвід. Тривалий час я працювала на дипломатичній службі. Після здобуття вищої освіти я додатково навчалася у Женевському центрі політики безпеки, Інституті державного управління у Парижі та у Віденській дипломатичній академії. Також працювала у дипломатичній установі у Вашингтоні. Завдяки такому досвідові та знанням мій світогляд завжди орієнтувався на запозичення найкращого за кордоном та перенесення у нашу країну, у якій роками відбувається становлення.

Також склалося так, що я народила дітей у Сполучених Штатах Америки у Сан-Франциско (штат Каліфорнія). 

Я багато часу проводила з дітьми, ми відвідували дитячі бібліотеки, ігрові майданчики, музеї, ходили змалечку у групи мам із дітьми. А згодом у садок та школу. Мене дивувало та надихало, наскільки професійно, просто і на рівних освітяни спілкуються з дітьми. Наскільки природньо дотримуються балансу «друг і авторитет» щодо дитини. Вразила також чемність дітей, які дослухаються до вчителів та вихователів. У домашньому вихованні, закладеному батьками добре відчувається вихованість у манерах та усвідомленні поваги, бажання допомогти та ділититися.   

Надихнули мене також дитячі музеї (Children Discovery Museums). Вони присутні у кожному місті. Це величезний простір, розділений на різноманітні зони для вільної гри дітей – артзона, аквазона, наукова, експериментальна зона, зона конструкторів та сфери обслуговування.

І дуже захотіла привезти в Україну цю атосферу – дитяче пізнання та розвиток через вільну гру. У 2012 році я повернулася й створила дитячий освітній англомовний простір Playroom. А коли діти з Playroom підросли до шкільного віку, вирішила продовжити проєкт. Таким чином у 2016 році з'явився перший білінгвальний клас школи «Атлантика», навчання в якому поєднало україномовну та англомовну програми. Цього року вже відкриваємо 8 клас. І наша школа нараховує понад 150 дітей на двох локаціях у Києві та за містом у смт. Козин (район Конча-Заспа). 

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям цієї школи?

Для мене основним принципом є зацікавленість і висока мотивація дітей до навчання. Діти народжуються з височезним рівнем мотивації, вони інтенсивно розвиваються, вивчають, пізнають світ. На жаль, у віці 7-8 років, коли дитина йде в школу мотивація різко знижується. Більшість шкіл, на жаль, одразу створюють рамки, відбивають віру в себе, зароджують страх, звужують усі експерименти та пізнання до академічного наповнення: математика, письмо, читання. 

Наше завдання: допомогти дитині полюбити знання, зрозуміти на цікавому для дитячого сприйняття рівні навіщо знання, як влаштований світ, для чого вчимося писати, вивчаємо математику чи читаємо. Діти нашої школи із радістю пишуть та ілюструються свої перші твори, обмінюються враженнями від прочитаних книг, вимірюють периметр своєї шкільної кімнати. Ми надаємо важливого значення вивченню науки, історії та мистецтва.

Чи велика ваша школа та в якому місті розташована?

З вересня 2021 року відкриваємо велику школу за адресою вул. Саксаганського, 83a. Також маємо філію в Козині (Конча-Заспа, Старообухівська траса), 25 хвилин їзди від Києва. На 2021-2022 рік очікуємо понад 150 дітей у наших школах.

У які класи у вас відкритий набір на наступний навчальний рік?

Наші відкриті позиції у Києві:
1 клас – 5 дітей
2 клас – 2 дитини
3 клас – 3 дитини
4 клас – набір завершено
5 клас – 9 дітей
6 клас – 5 дітей
7 клас – 12 дітей
8 клас – 12 дітей

Як ви ставитеся до класичної програми навчання? Розкажіть про свою програму, яку ви використовуєте у початковій/середній/старшій школі? Чому саме її?

Школа «Атлантика» поєднує дві освітні системи. Перша складова – це сучасна українська система, яка орієнтується на пізнання предметів через активне залучення учня до проєктної діяльності. Нам важливо, щоб дитині було цікаво навчатися. Тому наші вчителі використовують велику кількість цікавих навчальних ресурсів. Типовий навчальний план МОН є лише орієнтиром для нас, оскільки ми є ліцензованим закладом. Водночас ми самостійно обираємо та визначаємо, якими джерелами, ресурсами й підручниками користуватися. Є вибір у літературі: ми можемо самі визначити, які твори того чи іншого письменника вивчати, а які – ні. Тут дуже велика свобода, немає суворих рамок, занудної звітності. 

Ми також розробляємо авторську програму в межах нашої школи, яка інтегрує освіту й поєднує з географією, пізнанням культур світу, мистецтва, історією, традиціями. 

У початковій школі використовуємо програму НУШ, яка орієнтується на різні компетенції, зони інтересу, емоційний інтелект. Також активно працюємо з «Ростком» у вивченні математики. Нам важливо, щоб діти розуміли, що знання математики можна застосовувати в житті і математика – це чудова наука з безмежними можливостями.

Друга частина нашої програми – це англомовний напрям. Ми навчаємо дітей не лише вільно володіти англійською, ми вивчаємо англійською мовою також математику, логіку, науку, проводимо проєктну діяльність. У старших класах ми додаємо такий цікавий напрям як Speech and Debate, коли юні студенти вивчають глибинно певну проблематику, а потім публічно у форматі дебатів захищають свої протилежні точки зору. Упродовж дня маємо 3-4 години занять виключно англійською мовою. Працюємо за американською освітньою системою common core srtandards. Це система, за якою працюють школи в США. Відповідно книжки, підручники та ресурси також використовуємо такі, якими послуговуються американські школи. З англомовної програми наша мета – надати такі знання, щоб наші випускники могли у майбутньому вільно вступати в англомовні університети та коледжі за кордоном. 

Батьки часто цікавляться: як ви готуєте дітей до тестів для отримання атестату, ДПА та ЗНО?

Ми готуємо дітей до тестів так, щоб вони взагалі не відчували, що є тести. Для нас важливо, щоб у дитини була впевненість у своїх знаннях. Щоб освіта, яку отримують у нас, була якісною. Важливо, щоб не було страху робити помилки. Ми пояснюємо, що помилки – це шанс стати кращим, усвідомити, як уникнути їх наступного разу. Щойно такий страх зникає, з'являється рішучість і впевненість. У багатьох дітей і батьків стереотипно великий страх перед тестами, їх залякують важливістю успішного складання тесту. Ми не робимо з ДПА і в подальшому із ЗНО такої великої події, для нас це проміжний тест, як і всі інші. Ми навчаємо так, щоб у дітей не було білих плям та прогалин у навчанні.

Яка у вас система оцінювання?

Така, яку визначає МОН: 12-бальна система оцінювання, яка починається з 4 класу. У 1-3 класах відсутнє оцінювання, проте є заохочення, мотиваційні практики. З англійської мови у нас інша система, яка базується на системі оцінювання в американських школах. На наш погляд, вона краща й більш досконала. 

Розкажіть про засвоєння англійської мови: як це у вас відбувається?

Знання англійської мови сьогодні – це не перевага, це така ж необхідність як водіння автівки. У нас є стандарт україномовної програми, а є англомовні предмети, які ми ввели додатково. Це English Language Arts, Science, English Project, Math and Logic, Speaking Club, Speech and Debate, Cooking Class, Choreography тощо. Є предмети, які вивчаються англійською, а є ті, що українською. Таким чином, діти навчаються двома мовами.  

Як ви розвиваєте фізичну культуру у школі? 

Принципово важливо, щоб діти багато рухалися. Тому в нас зараз виокремлені блоки: фізична культура з професійним вчителем, хореографія, айкідо, театральне мистецтво.  

Які можливості розвивати у собі наукові та творчі здібності мають діти? 

Наука нас оточує повсюди. У нас відбуваються уроки з природознавства, біологоії, фізики, хімії, STEM в україномовній програмі, а в англомовній є Science. Ми розглядаємо явища і активно експериментуємо, створюємо моделі, творчо підходимо до вивчення матеріалу. У нас є предмет Art, де діти вільно реалізують своє бачення, настрій, мрії, творчість. Це своєрідна терапія. 

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Які з цих ролей є у вашій школі?

У нашій країні тьютор – це помічник учителя і це неправильне та викривлене тлумачення. А в Британії, звідки і походить слово –  це натхненник, ментор, професійний освітянин з освітою психолога, який допомагає студентові визначитися із майбутнім спрямуванням своїх талантів та здібностей.

У школі «Атлантика» є головний україномовний вчитель. З 5 класу ця людина називається куратором. Є помічники учителя, що виходять на прогулянки з дітьми, допомагають з харчуванням, проводять з ними вільний час, допомагають із додатковим роз'ясненням. Також є психолог, яка спостерігає за комунікацією, надає інструменти дітям як краще вибудувати взаємовідносити на навчити цивільно взаємодіяти у колективі. Психолог також проводить просвітницькі заняття зі студентами на теми, які є актуальними відповідно до вікових відмінностей та дорослішання.

Як у вас організовано зворотний зв'язок із батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Ми завжди відкриті й маємо багато каналів для спілкування: є адміністратор, до якого батьки можуть звернутися в будь-який момент; програми Microsoft Teams для комунікації студента з вчителями; телеграм-канал, де ми регулярно розміщуємо важливі повідомлення, фотографії, сповіщення про події тощо. Також раз на місяць учитель пише підсумковий лист у форматі презентації. 

Двічі на рік відбуваються індивідуальні зустрічі батьків з учителями, що тривають по 25 хвилин. За цей час учитель розповідає про успіхи дитини, дає поради й рекомендації батькам. Ми вважаємо, що батьки – це невіддільна частина навчального процесу. На початку вересня ми проводимо презентації, присвячені концепції нашої школи, щоб батьки дітей, які приходять у перший клас, зрозуміли наші принципи й познайомилися зі школою. 

Які заходи у вас проводяться для батьків і сімей?

Час від часу в нас проходять зустрічі-концерти для батьків, де ми показуємо вистави і мюзикли, підготовані дітьми.

З яким запитом до вас варто звертатись батькам, щоб його точно було задоволено?

Наші батьки – це ті, для кого важливо, щоб дитина перебувала в позитивному, заохочувальному середовищі. Ми поважаємо особистість дитини, прагнемо, щоб вона була смілива, не боялася експериментувати, бути унікальною. Кожна дитина обдарована, талановита. Наші батьки дбають про особистісну гармонію дитини, а ми у свою чергою дбаємо, щоб у нас було якісне й цікаве академічне наповнення.

Також це батьки, які розуміють, що знання англійської мови – надважливе. Наші клієнти – це ті, хто працюють на декілька країн або подорожують і хочуть, щоб у дитини не було мовного бар'єру, або вже зараз орієнтують дитину на широкий вибір при вступі в хороші ВНЗ в Україні або за кордоном. Ми надаємо такі можливості, я в цьому впевнена. 

З яким запитом батькам краще до вас не звертатись? Тому що це суперечить вашим цінностям і втілити його ви не в змозі? 

До нас краще не звертатися батькам, які вважають, що приватний заклад має задовольняти всі забаганки дитини. Ми є дуже структурними і вчимо поважати одне одного та вчителів. Ми – заклад, де адміністрація та вчителі говорять українською, англійською та французькою мовами. Російською мовою не спілкуємося. Це варто знати батькам, які очікують, що з дітьми ми зможемо перейти на російську. Я глибоко переконана, що кожна людина, громадянин держави має знати, поважати й спілкуватися мовою свого народу, своєї країни. Важливо мати ідентичність, знати своє коріння.  

Бліц

Назва Atlantic School Формат офлайн та онлайн Адреса Київ, вул. Саксаганського, 83А; смт. Козин, Київська обл., вул. Київська, 170  Рік відкриття 2016 Наявні класи 1-8 Макс. кількість дітей у класі 15 Загальна кількість дітей у школі Козин – 50 дітей, Київ – 102 Програма навчання держпрограма МОН + авторська; у початковій школі - НУШ, «Росток» Вступний внесок у Козині 22 000 грн, у Києві 18 000 грн, сплачується раз на початкову, середню і старшу школу Вартість навчання 160 000 грн/рік + харчування додатково, Козин – 220 000 грн/рік (включно з харчуванням)  Сайт https://atlanticschool.org/

                                                                                               

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

                                                                                                

Фото надані Atlantic School

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: