Мрія – це привід для усіх людей згадати про дитинство.

«Мрії – це яскраві кордони наших душ». Генрі Торо

Кожний з нас пам’ятає про той момент, коли в душі наче запалав вогник. Хтось говорить, що це схоже на дотик метелика, хтось каже, що це ніби обійми мами. І в кожного це відчуття якесь своє, не схоже на інші. Це допомогає розрізнити стан мрійливості та стан реальності.

Тема мрій та стану піднесення досить об’ємна. Лише з боку може здатися, що досліджувати та пояснювати тут немає чого. Мрія не завжди така легка та позитивна, часто вона з’являється, як захисна реакція на певні обставини. Але зараз хочу поговорити зовсім не про це! А про позитивну сторону мрій та стану мрійливості.

Чи не задумувались ви, що така проста мрія може внести багато тепла в спілкування з дітьми? Зараз поясню, як це зробити! Це неймовірно легко, весело та корисно. В кожному з нас співіснують три маленькі людини: внутрішній дорослий, внутрішній батько чи мати та внутрішня дитина.

Перший відповідає за прийняття важливих рішень та особисту відповідальність, другий – за особисті покарання та похвалу, третій – за радість, насолоду та розслаблення. Я хочу запропонувати вам дослідити свою внутрішню дитину за допомогою мрії. І діти – це найкращі вчителі для вас в контексті даного питання!

Закрийте очі та згадайте те відчуття, коли ви маленький чи маленька, поряд батьки, в домі тепло та затишно, а думки лише про радість. Кожний згадає певну ситуацію зі свого дитинства, а хтось згадає, що такого не було в його житті. І це привід створити щастя тут і зараз незалежно від віку, стану, соціального положення.

1. Гра «Ти – дорослий, а я – дитина»

Пам’ятаєте в школі був день самоврядування, коли учні були вчителями, а вчителі учнями? Пропоную зробити те саме вдома! В ігровій формі. А ще можна покликати бабусь та дідусів. Це допоможе вам і дітям використати потенціал власних мрій. Адже ми мріємо, що б ми зробили на місці іншої людини.

2. Створення ляльки-мотанки або будь-якої іншої ляльки

Діти часто мріють про свій образ, зовнішній вигляд, риси характеру, які їм страшно проявляти. Ми, дорослі, теж про таке думаємо, але для дітей це все здається недосяжним. Тому лялька – крутий спосіб для самовираження. Спочатку створюєте образ себе або один одного, потім описуєте, даєте ім’я, прикрашаєте, а потім представляєте себе від імені ляльки.

Це терапевтичний процес і він проявляє усі приховані риси, почуття, емоції. А після можна створити ляльковий театр для усієї сім’ї.

3. Створення масок

Продовжуючи тему мрії бути кимось іншим, пропоную створити маски з картону або купити маски з гіпсу та розмалювати їх. Можна створювати самому собі, або один одному. Зараз такий період, коли необхідно до таких речей відноситись з грою та зацікавленістю. А ще такий процес допоможе дізнатись один про одного багато чого нового та важливого.

4. Читання або створення казок

Це спосіб взаємодії дорослих та дітей, який наповнений дивом. У казці завжди є мрія, завдяки якій головний герой перемагає зло та проходить усі перешкоди. Адже в його серці є віра в краще. Вона дуже світла. Це справжня мрія! Можна почитати: «Морозко», «Пані Метелиця», «Рукавичка», «Снігова Королева», «Снігуронька», «Щелкунчик», «12 місяців», «Срібне копитце», «По щучому велінню». Обирати казки можна будь-які, які сподобаються.

Якщо ви думаєте, що створення власної казки справа складна, то мушу вас запевнити, що ні. Вам знадобиться всього листочок та ручка. Придбайте перо або чорний папір та срібну ручку і додайте таким чином трохи чудес за бажанням. У казці завжди є головний герой, а також негативний персонаж або подія.

В першу чергу необхідно описати країну головного героя: що це за царство, які закони там існують і як люди живуть там. Після чого описати головного героя: про що мріє, як виглядає, до якої цілі йде. А далі я пропоную довіритись душі та руці, пускати на папір усі думки та ідеї.

З головним героєм щось може трапитись, наприклад, певні перешкоди, після чого він за допомогою своєї сильної сторони або риси характеру проходить цю перешкоду та створює щасливе життя. В кінці казки обов’язково напишіть певну мораль –надихаючу фразу або кредо, яке відображає урок, який пройшов головний герой.

Секрету ніякого немає! Лише в тому, що головний герой насправді – це автор казки, негативні персонажи та події – страхи та перешкоди, поведінка головного героя та його риси – це модель поведінки, яку необхідно використовувати в житті, щоб прийти до щастя в реальності.

5. Створення карти мрій або колажу 

Для цього необхідні журнали, газети, метафоричні картинки, фотографії. На великому папері формату А3 або А2 розміщуєте усі картинки та фрази, які привернули вашу увагу. Колаж можна робити кожному свій, а можна усім разом один великий. А ще по середині листочка можна приклеїти своє щасливе фото. Після того, як колаж буде заповнений різними кольровими картинками, запитайте у себе чи актуально це в реальному житті. А якщо там зображено щось нематеріальне, то придумуйте собі назву цього.

Зона листочка зліва – це завжди про минуле, посередині – про теперішнє, а справа – про майбутнє. Найкраще, коли після створення колажу ви визначете, які кроки в житті треба зробити, щоб мрія стала реальністю. Але з дітками можна просто помріяти та порадіти.

Я сподіваюсь, що ви знайдете свій дієвий спосіб бути з мрією на «ти». А можливо ви створите свою цікаву гру! Я бажаю вам натхнення та творчості. Нехай усі бажання здійснюються! Лише ви автор своєї казки! І ніхто інший. Сміливо взаємодійте зі своєю внутрішню дитиною та подаруйте собі, дітям та сім’ї радість!


Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram