Позитивне ставлення учнів до змагальності як життєвого принципу більше сприяє їхній успішності в навчанні, ніж культивування духу суперництва в школі.

Це показує міжнародне дослідження якості освіти PISA.

Дослідники зазначають, що змагатися в школі частіше готові хлопці, ніж дівчата. Також дух суперництва більший в учнів з вищим соціально-економічним статусом, а також міських школярів.

“Водночас, суперництво не завжди позитивно впливає на учнів. Більшості українських учнів та учнів із референтних країн не подобається працювати в умовах, де учні змагаються між собою. У тих закладах освіти, де культивується дух суперництва, учні рідше показують більш високі результати”, – підсумовують науковці.

Читайте також: Освіта може стати більш суспільною справою, а не просто послугою. Засновник PISA про школи після пандемії

Також дослідження показало:

  • Більше 50% українських учнів подобається змагатися, і в середньому 40 % учнів погоджуються з тим, що в їхніх закладах освіти відчувається дух суперництва.
  • Українські учні, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах, а також у великих містах, більш позитивно сприймають змагання між собою в різних видах діяльности, ніж їхні ровесники з інших типів закладів освіти або із закладів освіти в інших типах місцевости.
  • Учні, яким подобається змагатися зі своїми ровесниками, мають статистично вищі результати із читання, математики та природничо-наукових дисциплін, натомість зв’язку за результатами тестування PISA між успішністю учнів і культивуванням у закладі освіти духу суперництва не спостерігається.

Ознайомитись із дослідженням повністю можна у документі нижче:

Нагадаємо, у світі бідніші учні зазвичай мають менші амбіції щодо подальшої освіти, однак в Україні амбіції учнів більше пов’язані з їхніми досягненнями у навчанні.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Читайте також: Дистанційні та онлайн-сервіси в освіті