З 25 травня в окремих регіонах України відновили роботу дитячі садки, а деякі з них готуються приймати дітей з 1 червня. До моменту відкриття й функціонування у звичному режимі дошкільні заклади мали як слід підготуватися й виконати необхідні вимоги, прописані у Постанові №25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Згідно з документом, працівники дитсадочків мають виконати такі норми:

  1. Температурний скринінг працівників;

  2. Температурний скринінг дітей при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний) із занесенням показників у відповідний журнал довільної форми.

  3. Приймати дитину до закладу дошкільної освіти та передавати батькам на території закладу за межами його будівлі.

  4. На вході до закладу організувати місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно дієвої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

  5. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, навчання обробці рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводити в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.

Перелік пунктів, які мають обов’язково виконувати працівники дитсадків – чималенький. І перш, ніж відкрити двері закладу для дітей, адміністрації необхідно переконатись, що вона має все для захисту й безпеки тих, хто перебуватиме у приміщенні.

Та чи справді дошкільні установи готові гарантувати вихователям й батькам малюків безпеку? Чи наважаться татусі та матусі віддати чадо до дитсадка? Які страхи та упередження хвилюють батьків? І хто саме вимагає у них кошти на закупівлю рушників, дезінфекторів, термометрів?

«Всеосвіта» вирішила з’ясувати, наскільки готовність дитсадків до відкриття відповідає дійсності й що про це думають батьки.

Побори чи благодійність: термометри, рушники, мийні засоби – за власний кошт батьків

У соцмережах батьки почали скаржитись на керівників дитсадків, які вимагають у них купувати за власні кошти антисептики, рушники, термометри. Інакше – заклад не відкриється!

У популярній групі «Батьки SOS» є чимало розповідей батьків про незаконні дії адміністрації дитсадків. А на підтвердження своїх слів вони публікують скріншоти переписок з чатів. Наприклад, для того, аби прийняти дитину до дитсадка, батькам потрібно принести довідку з місця роботи, написати заяву про відмову пред’являти претензії до вихователів, якщо дитина захворіє та ще й принести на щодень 5 одноразових захисних масок, антисептиків, паперових рушників тощо. А в деяких областях батьків змушують підписати Інформаційну згоду, в якій йдеться про те, що відповідальність за здоров’я дітей вихователі не несуть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Владислава Яковенко, жителька міста Дніпра розповіла журналістам «Всеосвіти», що групу в дитсадку, яку відвідує її дитина, можуть не відкрити, якщо батьки не куплять паперових рушників, фарбу і безконтактний термометр. Каже, що саме адміністрація дитсадка наполягає на щомісячних внесках у розмірі 100 гривень:

І це попри те, що ми в батьківському комітеті збирали гроші на потреби групи. Наприклад, купували новий килим, іграшки, скидались на матеріали для ремонту сходинок. На всі дрібниці на кшталт поповнення мобільного рахунку, бахіли, методичні матеріали також здавали гроші батьки. І завідувачка не соромлячись брала хабарі за вступ до дитсадка від 1 000 до 4 000 гривень.

Владислава каже, що розмови із завідувачкою були неодноразово, але зловити її на хабарі так і не вдається. А ті, хто здавав вступні внески – бояться про це відкрито говорити, аби відношення до їхніх дітей не змінилось. Але в цілому відгуки мами про садочок хороші:

Вихователі адекватні й завідувачка дала зрозуміти, що ми, батьки, намагаємось все тримати під контролем. Адміністрація також стежить за порядком, здоров’ям дітей, безпекою і режимом. Проте є фінансові та адміністративні проблеми.

Садочок відкривається, але працюватимуть не всі групи. Владислава каже, що вихователі похилого віку не вийдуть на роботу:

Але не зрозуміло, як бути з дітьми. Виходить, що вихід лише один – змішані групи, а ми боїмось скупчення дітей. А працювати потрібно. Ось ми й чекаємо відкриття садочка, як дива.

Поки одні батьки в очікуванні відкриття садочків, інші не бажають віддавати туди своїх дітей, бо їх не влаштовують умови, прописані у Постанові №25.

Так, мати Аліна Басюк проти, аби частини тіла її дитини обробляли антисептиком раз на 2 години й щоб вона знаходилась у приміщенні, яке оброблятиметься дезінфекційними засобами раз на 3 години:

Також умови не контактувати з іншими дітьми та з вихователем, обмеження виконання розвивальних занять роблять відвідування садочку безглуздим.

Мати каже, що віддасть дитину до дитсадка тоді, коли обмеження приведуть до норми.

У коментарях обуреним батькам, які отримали вимогу адміністрації закуповувати все за власний кошт, радять звертатися до голови місцевої адміністрації.

Попри велику кількість скарг й батьківських невдоволень, є й поодинокі випадки, в яких керівники дошкільних установ нічого не вимагають. І ми знайшли лише один скріншот, як підтвердження, й незначну кількість коментарів:

Ольга Іванова: «Київ, наша директорка, як завжди, розв'язувала питання із забезпеченням, нам нічого не треба купувати».

Анна Музика: «Нічого не просили купити. Дзвонили й запитували, чи буду водити дитину. Умови МОЗ щодо перебування дітей в садочку, не влаштовують, оскільки можуть завдати шкоди здоров’ю. Тому в садочок підемо з вересня».

Марта Федак: «Жодного слова про мийні й т. д. не було від адміністрації вже 2 роки».

І поки садочки готуються прийняти малюків, батьки ще розмірковують над тим, чи варто віддавати туди дітей. Інша частина чекатиме 1 вересня, поки ситуація не стабілізується.