Неділю 26 квітня я провела на конференції для підлітків Zavtra, яку модерували і готували підлітки. Головні теми заходу – профорієнтація, екологія і ефективне навчання. Як ви розумієте, більшість спікерів теж підлітки. Дещо записала і поділюся нотатками з вами.
Дмитро Корчевський, засновник Академії Шаг, рекомендує не залишатись у своєму виборі на одній професії, оскільки професії майбутнього базуються на перетині декількох областей (IT-генетика, біоінженерія), що дає можливість створити унікальний стартап.
Освіту необхідно розглядати як інвестицію, яка має окупитися.
Як і деякі інші спікери, він підкреслив, що професія має обов'язково подобатися і що дуже важливо отримувати задоволення від навчання і від життя загалом.
Не професія заробляє гроші, а людина.
Тому не варто обирати свій життєвий шлях виходячи з того, принесе достойний заробіток професія чи ні. Вчитися потрібно постійно, цього вимагають реалії життя.
Олександр Андрющенко, автор чат-бота в Телеграмі з підготовки до ЗНО з математики, тінейджерам також дав цінну пораду виходячи зі свого досвіду – не чекати закінчення школи і універу, а пробувати себе в якійсь сфері якомога раніше, аби зрозуміти, в якому професійному напрямку рухатися і не втрачати час.
Не треба боятися складностей, мозок завжди знайде рішення.
І вища освіта може виявитися непотрібною, тому що на час вступу до універу ви будете знати більше, ніж виклапачі внз.
До навчання ніколи не згасне цікавість, якщо ви одразу ж будете використовувати знання на практиці.
Наприклад, вивчаючи теми спорту та здорового харчування, треба одразу ж змінювати раціон і тренуватися.
Тетяна Пашкина, експертка з ейчар-піар-маркетингу, зазначила, між іншим, що не варто робити всі ставки на діджіталізацію, обираючи професію майбутнього, вже зараз IT-галузь відчуває дефіцит інженерів, які вміють збиирати залізо, і що майбутнє за тими професіями, в яких технічні знання будуть доповнюватися комунікаційними навичками.
Особисте спілкування завжди буде в ціні. Штучний інтелект не замінить людської інтуіції... лікарі і вчителі будуть завжди затребувані.
І найцікавіше від Тетяни – інноватором може стати будь-хто, середній вік інноваторів 47 років.
Підлітки, які виступали на конференції, знають про онлайн-освіту не тільки з початку коронавірусного карантину. Кожен з них пройшов не один онлайн-курс на EdEra, Prometheus та Coursera. Вони багато читають, дивляться відео на TedEd. І вони знають, як вчитися ефективніше. Але про це детальніше розповів Віктор Рубльов, автор проекту #брейнхакінг.
💡 Вчитися треба з задоволенням. Ставтеся до навчання як до ігри і хай приносить позитивні емоції.
💡 Домовляйтеся з мозком включати ресурсний стан.
💡 Потрібне розуміння, навіщо ви щось вчите, план та дисципліна для його виконання, а також знання технік роботи з інформацією.
💡 Регулярно повторюйте вивчене, відпочивайте, прокачуйте пам'ять та увагу. Не існує паганої пам'яті, є нетренована.
💡 Навчіться ругулювати стрес, який примушує вас забувати все, що знаєте.
💡 Придумайте собі мотивацію не тільки для успішної здачі ЗНО, але й на кожний день і тиждень. Наприклад, після виконаних навчальних задач, дозвольте собі подивитися серіал чи фільм, а бо пограти в комп'ютерну гру.
💡 Навчання має бути проактивним, стверджує Андрій. Тобто після опрацювання матеріалу доцільно створити mindmap чи таблицю, підготувати флеш-картки.
💡 Ну і порада, яку я майже кожного дня даю своїй 9-річній доні: не розтягуй виконання завдання на весь день, став собі часові рамки. Здається, що на засвоєння теми знадобиться дві години? Зроби це за півтори.
Софія Онопрієнко, яка вже третій рік вчиться в канадській школі, розповіла, чим відрізняється її досвід навчання за кордоном від досвіду навчання в київських школах. В Канаді навчають використовувати отримані в школі навички за її стінами. Ранкові медитації та спілкування з директоркою дозволяють спокійніше розпочаи день, уникнути вигорання. Навчаючись в канадській школі Софія змогла повернутися до своїх захоплень – писати, малювати, займатися волонтерськими та особистими проектами, забути про те, що таке прокрастинація.
Ці підлітки вмотивовані, приділяють багато уваги самоосвіті, беруть участь у міжнародних конкурсах, створюють стартапи, піклуються про екологію, знають про фінансову свободу більше, ніж деякі дорослі. Вважають, що вони мають вирішувати, якою має бути школа, а не школа, та якими вони мають бути. Вони розуміють, що формула успіху в кожного своя, проте в їх успіху є загальні фактори:
- правильне оточення (через спілкування ми обмінюємося мотивацією і енергією),
- науковий керівник або ментор,
- проактивність і відкритість до спілкування,
- цілеспрямоване і ефективне навчання, при якому знання одразу застосовується на практиці,
- здоровий спосіб життя як необхідність піклуватися про себе (достатній сон, регулярний відпочинок та заняття спортом),
- участь в конкурсах,
- навичка застосовувати знання саме тоді, коли вони потрібні.
Наступна конференція Завтра вже в листопаді 2020.
Якщо ви зареєстрований користувач і хочете додати коментар то вам потрібно увійти, або ви можете додати коментар нижче анонімно.