Меню
Вхід і реєстрація

У 27 років Альона Мисько керує власною фінансовою компанією та має амбіційну мету — вийти на світовий ринок. Зараз вона переконана, що це цілком реально, але впевненості передувала довга смуга страхів і перепон. У колонці на Vector вона розповідає, що допомогло їй побороти невпевненість і продовжувати рухатися, коли здавалося, що все дарма.

У 23 мені довелося з нуля формувати фінансову систему в будівельній компанії. Проєкт був розрахований на 20 000 мешканців. Керівники пояснили, що фінансової команди як такої у них немає, в штаті на той момент був лише один бухгалтер. Жодних інструкцій, як створювати фінансову систему у мене не було — я могла покластися лише на власне бачення.
Починати самій було важко. Я не розуміла, як правильно, і у кого просити поради, тому всі шишки набивала в процесі. Але відсутність наставників була лише однією з перепон: колектив не сприймав всерйоз такого молодого спеціаліста, як я. Середній вік співробітників становив 40-45 років, а будівельники-проектанти були ще старші.
На той момент мені бракувало досвіду, бо раніше я не працювала з будівельними компаніями. Проте роботу в новій сфері я сприйняла як виклик. З головою занурилась у будівельну галузь і сипала питаннями, щоб зрозуміти, як влаштовані процеси на всіх етапах. Часто мені відповідали з запізненням, а іноді й зовсім не відповідали — зазвичай у працівників є важливіші задачі, ніж пояснювати деталі новачку.
Крім того, команда не бачила потреби у вдосконаленні процесів, а мені постійно хотілося стрибнути вище голови і дізнатися щось нове. Тому з усім доводилося справлятися без настанов і з обмеженим фідбеком. Іноді працівники скаржилися на недоцільність моїх дій.
Натомість власники компанії надавали мені всі необхідні інструменти для розвитку, інвестували в навчання і показували свою готовність до змін у компанії. Тому я продовжувала роботу незалежно від того, хто, що та коли каже.
Згодом команду переформатували, і протягом року я разом з власниками входила до складу робочої групи з перелаштування бізнес-процесів компанії та організаційної структури. На другий рік роботи я виросла як спеціаліст і ставлення команди до мене змінилося.
Цей досвід сильно вплинув на мене. Я навчилася тримати удар та вирішувати конфлікти з людьми, значно старшими за віком.
Також я зрозуміла, що лідерські якості — це про ефективну комунікацію, обов’язково з індивідуальним підходом. Це була дуже класна школа як з точки зору комунікаційних навичок, так і досвіду в бізнесі та фінансах. У 23 роки я ще не розуміла, чому люди не роблять усього, що ти просиш, максималізм бив у голову на повну. За період роботи я винесла для себе багато уроків, особливо щодо ефективної комунікації.
Я побачила роботу будівельного бізнесу зсередини: як проходять зустрічі, планерки, презентації, як готують звіти та плани. Також я зрозуміла, як правильно розподіляти обов’язки між членами команди і заохочувати їх. Це дуже допомогло мені під час створення власного проекту.

На другий рік роботи у девелоперській компанії до мене зверталися по допомогу з налагодженням фінансових звітностей, створенням моделей та планів. Коли таких прохань стало більше, я зрозуміла, що настав час задовольнити попит пропозицією.
На той момент я співпрацювала з Quadrate28 як з маркетинговою командою. Я розповіла їм про свою ідею: створити компанію, яка буде надавати фінансові послуги на аутсорсі. Після кількох зустрічей я вирішила, що ефективніше буде приєднатися до їхньої групи компаній, а не створювати окремий проєкт. У нас була одна цільова аудиторія, схожі продукт і послуги, Quadrate28 могли допомогти мені з маркетингом. До того ж починати бізнес у партнерстві набагато простіше.
Ми почали з одного проєкту — все пройшло добре. Після цього я стала партнером у групі компаній зі своєю зоною відповідальності.
Упередженого ставлення за віком у команді не було — це був молодий і прогресивний колектив. Деякі клієнти мали сумніви щодо моєї досвідченості, але вони зникали після перших наданих нами послуг.
З першим замовником ми познайомились через спільних друзів, у барі. Під час невимушеної бесіди я розповіла про свій досвід і роботу в будівельній компанії. Ми домовились зустрітись наступного дня.
Поступово завдяки сарафанному радіо та піарактивностям запитів ставало дедалі більше. За перші півроку ми зробили 10 проєктів, ще за рік їх стало 30. У такому форматі наша команда пропрацювала трохи більше року.
Завдяки цьому досвіду я виділила для себе кілька правил:
З часом я почала все більше схилятися до рішення створити окрему компанію. Я хотіла, щоб команда чітко сфокусувалася на наших послугах. У групі компаній з акцентом на маркетингу зробити це було неможливо.
Вирішальними факторами стали розуміння недосконалості фінансової грамотності у сфері МСБ та бажання змінити цю ситуацію. Мені хотілося віддавати 100% зусиль нашому напряму та взяти повну відповідальність за діяльність команди. Я зрозуміла, що мені буде комфортніше керувати компанією самостійно.
Найбільший страх, з котрим я зіштовхнулася — фінансовий. У мене була повноцінна команда з 5 людей, але не було проєктів, які покрили б наші витрати. Потрібно було мати хоча б 3-4 клієнтів, щоб вистачило коштів на виплату зарплат та оренду офісу. Це додало переживань з приводу можливого закриття бізнесу, розпуску команди та найболючішого — повернення до роботи в якості найманого працівника.
Щоб не допустити цього, я почала активно шукати нових клієнтів, забувши на деякий час про відпочинок. Не здаватися допомагали любов до своєї справи та команда. Їхня підтримка та готовність разом пережити будь-які складнощі додали впевненості та сил іти далі: кожен узяв на себе додаткову функцію, аби все врешті вдалося. Не давала опустити руки і головна мета — стати компанією №1 з управління фінансами для МСБ в Україні, а згодом — у сусідніх країнах, Європі та зрештою в усьому світі.
У складні моменти я нагадувала собі: стати найбільшою компанією з послуг фінансового управління не вийде, якщо відступати при перших сумнівах.
Отже, у мене було $1000 власних коштів і місяць, щоб знайти клієнтів. Проєкти давали змогу покривати ключові потреби компанії, далі їхня кількість почала стрімко рости.
Ми з командою не хотіли повторювати минулих помилок у комунікації, тому спілкуватися з підприємцями простою мовою. Це єдиний шанс популяризувати фінанси — вони мають бути цікавими, сексуальними і привабливими для власника не менше, ніж маркетинг і дизайн. Це те, що стимулює наших клієнтів працювати разом і далі. Розумно може пояснити кожен. Пояснити просто — складно.
Довіру до нас підкріплює атмосфера в команді. Якщо всередині все окей — хороша комунікація, дружній зв’язок, підтримка, відповідальність один перед одним — це проявляється і зовні. Досягти цього вдалося не відразу: багато працівників приходили і через деякий час ішли.
Зібрати злагоджений колектив допомогло розуміння того, що кожна людина індивідуальна. В комфортних умовах вона може розкритися та бути максимально ефективною. Важливо дати інструменти, вміти розмовляти з командою, чути людей і відчувати можливі загрози та незадоволення, щоб поговорити про це до пікового моменту.

При цьому члени команди мають бути відповідальними як один перед одним, так і перед клієнтом. Кожен має розуміти, що несе відповідальність за все, що робить чи не робить. У нашій команді абсолютне вето на перекидання відповідальності, обман, спроби «виїхати на галімому» чи спихнути на когось свою роботу. Це одразу припиняють.
У нас є one-on-one meeting, коли ми в неформальній обстановці обговорюємо з кожним його розвиток, плани, захоплення та побажання. Це допомагає налагодити контакт і вчасно виявити проблеми.
Зараз у нас 12 проєктів у роботі, ми впевнено наближаємось до глобальної мети. Ідеальна формула fuelfinance (командна робота + жага до розвитку + пристрасть до фінансів) — спрацювала на 100%.
Теги: бізнес , інтерв'ю , Історії успіху , шлях до успіху