Прагнете впливати на поведінку своїх учнів, спираючись при цьому на їхню добру волю та розуміння? Тоді ви опинилися в потрібному місці! Ці три креативні ідеї класного менеджменту допоможуть вам регулювати поведінку в класі без застосування покарань та тиску на дітей. 

1. Боби-говорунці

Кожен вчитель знає, що порушити тишу в класі надзвичайно легко: достатньо, щоб хоча б один учень зронив необережну репліку, і вже весь клас галасує. До того ж, хіба можна говорити про “легке життя вчителя”, якщо навіть банальний шепіт здатен перетворитися у галасливий унісон. Адже мова йде не про одного чи двох учнів, а про цілісінький клас дітей!

Боби-говорунці - це метод управління “рівнем шуму в класі”, який зможе обережно донести до дітей усвідомлення наслідків їхніх необережних реплік на уроці.  

Інструкція:

  • Кожного дня учням видається певна кількість бобів.
  • якщо хтось із дітей несвоєчасно говорить на уроці, вчитель забирає в нього кілька бобів.
  • всі боби, які лишилися після уроку, учні мають покласти в спеціальну банку з позначками, які характеризуватимуть рівень дисципліни в класі (наприклад:- “супер молодці”, “пробний день”, “великі перегони”).

2. Календар поведінки учня

Кожного місяця діти можуть вести власний календар, власноруч замальовуючи кожен навчальний день кольором, який характеризує їхню особисту поведінку.

Наприклад:

Рожевий - “Дивовижно”

Фіолетовий - “Чудова робота”

Синій - “Хороший день”

Зелений - “Готовий до навчання”

Жовтий - “Подумай про це”

Жовтогарячий - “Вибір вчителя”

Червоний - “Контроль батьків”

Наприкінці місяця діти підраховують, яких кольорів вони отримали найбільше та створюють підсумкову гістограму поведінки. За словами вчительки, яка практикує такі календарі у своєму класі, діти дуже чекають кінця місяця, щоб показати батькам свої кольорові таблички та похвалитися досягненнями! До речі, така практика - це ще й хороший спосіб інтегрувати математику та класний менеджмент.

3. Класні купони

Це своєрідна мотиваційна гра, подібна до Монополії.  Її суть полягає в тому, що коли учні поводяться добре, виконують важливі завдання чи уважно слухають,  вони отримують від вчителя спеціальні купони. Однак якщо вони раптом “відходять від правил” і хочуть пересісти до друга чи з'їсти цукерку на уроці, вони віддають вчителю назад кілька своїх купонів. У певні проміжки часу (наприклад, кожну п'ятницю ввечері), коли у дітей лишиться обмежена кількість купонів, вчитель може дозволити їм  "купувати" свої невеличкі порушення правил за будь-яку кількість таких папірців.