Що слід знати брендам про тих, кому зараз до 26 років

Тетяна Лукінюк – гендиректор компанії Red Bull в Україні з 20-річним досвідом роботи на управлінських позиціях в українських відділеннях міжнародних компаній: була бренд-менеджером Coca-Cola, національним менеджером з продажів Mars та маркетинг-директором Oriflame і SUN InBev Ukraine.

Під час свого виступу на МВА25 Business Education Forum у Києві вона розповіла, чим особливі як цільова аудиторія представники покоління Z. Думки вчених та експертів, що працюють у парадигмі Теорії поколінь, розбігаються щодо визначення того, з якого конкретно року бере відлік те чи інше покоління. Ми вважатимемо, що це ті, хто народився між ранніми дев’яностими та серединою нульових.

На думку Лукинюк, представники покоління Z (до якого належать і її власні діти) зроблять світ більш етичним, підприємливим та збалансованим. K.Fund занотував її тези на підтвердження цього.

Їх не вдовольнити тим, що є

Вони перебірливі й прагнуть створити щось своє: maker economy, де все в твоїх руках, як опозиція до industrial economy, де й гадки не маєш, звідки взялося те, чим ти користуєшся. Ось чому такий ажіотаж довкола хендмейду.

Покоління Z в 5 тезах: лекція гендиректора Red Bull Ukraine Тетяни Лукінюк

Minecraft дає гравцям можливість створювати все, що завгодно. Amazon

Не надто приваблива «віртуальна пісочниця» Minecraft стала шалено популярною серед молоді саме через це: тут кожен сам собі Творець.

«Моя донька, коли їй було 13, з ентузіазмом демонструвала мені свій 86-поверховий будинок з басейном, садами та якимись японськими штукенціями», – розповідає Лукинюк про свій досвід знайомства з цією комп’ютерною грою. На тлі роботизації та розвитку штучного інтелекту Gen Z украй важливо проявляти власну індивідуальність.

Вони усвідомлюють, чого хочуть

Цілеспрямовані, але разом з тим – на відміну від X та Y – не драматизують власних поразок: впав, піднявся, пішов. Усвідомлюючи, що життя сповнене злетів і падінь, починають експериментувати рано. Й декому завдяки власній ще дитячій цікавості та наполегливості, навіяній історіями успіху лідерів Кремнієвої долини, вдається досягти безпрецедентних результатів.

У 12 років хлопчик почав самостійно вчитися програмування на основі курсів, що були доступні онлайн, а у 15 років за $30 млн продав компанії Yahoo розроблений ним алгоритм Summly, який готує коротке резюме щодо вмісту будь-якої обраної вами сторінки чи сайту, щоб заощадити ваш час.

Гендерна революція продовжує набирати обертів.

Покоління Z в 5 тезах: лекція гендиректора Red Bull Ukraine Тетяни Лукінюк

Нік Д’Алойсіо – наймолодша людина, що отримала венчурний капітал. flickr.com

«Те, що влада переходить до рук жіноцтва, ми бачимо, зокрема, по тому, як змінилися образи принцес у мультфільмах компанії Disney», – зауважує Лукинюк. Їм більше не потрібен принц, який їх врятує. Вони ініціативні й самодостатні.

Для них стан довкілля має значення

Завдяки зростанню впливу соціальних медіа вони значно більше знають про природні катаклізми, що трапляються останніми роками, і що могло призвести до їх появи. Вони знають, що для виготовлення косметичних засобів чимало брендів продовжують проводити досліди на тваринах, і уникають їх.

Розуміння того, що їхні дії мають наслідки і що їхній вибір має значення, зробило Gen Z доволі поміркованими

Вони не такі позитивні, наївні та безтурботні, як Y. Вони радше реалісти та прагматики, які думають про завтрашній день.

Данець Боян Слат з 16 років працював над розробкою технології, яка б допомогла очистити океан від пластику. У 2013-му він заснував організацію The Ocean Cleanup, яка на сьогодні зібрала $31,5 млн.

Вони діють тут і зараз

І очікують того ж від інших. Культові бренди цього покоління – YouTube & Snapchat. Лонгріди – це сентимент старших. «Кобзар», перекладений на емодзі, зараз видається нам чимось ексцентричним. Та все ж через прихильність Gen Z до наочності та стислості книги дуже скоро перестануть існувати у тому вигляді, в якому ми їх знаємо.

Персоналізація і саморозвиток

Покоління Y винайшло способи блокування реклами. Типовий Z загалом не проти неї, якщо вона стосується саме тих товарів і послуг, що відповідають його потребам та інтересам.

Представники цієї генерації прагнуть вдосконалення, хоч свідомі того, що не є досконалими

Їм притаманні усі ці челенджі на зразок «Я прочитаю стільки-то книжок», «Я пробіжу стільки-то кілометрів» тощо. Їхня мета – стати кращими, а не ідеальними. Яскравим втіленням цього концепту є Нейтан з реклами Nike, якому вдалося схуднути завдяки регулярним тренуванням.

Gen Z опановують мистецтво маленьких кроків і завдяки цьому випереджають своїх попередників.