Osvitanova.com.ua

Освітянка і журналістка, авторка книжки Wise Words Mom: What to Say to Raise Kids Who Feel Accepted, Confident and Loved  Ненсі Джергінс (Nancy Jergins) поділилася простою порадою, як досягти того, щоб дитина виконувала встановлені вами правила і прохання.

Мама доходить до краю, коли діти систематично не реагують на її прохання. Мій син не любить слухати мої лекції про те, чому щось для нього погано, добре або небезпечно. Тому я намагаюся не перевантажувати його лавиною слів. Але бувають моменти, коли він повинен почути те, що я хочу сказати, і виконати мої прохання.

Ось чому цей простий підхід до виховання дисципліни в дітей, який я знайшла у дослідженні вченої з Гарварду, настільки корисний. Він змушує мого сина мене чути і робити те, про що я прошу. Він називається «сила чому», і він не тільки допоможе вам досягти успіху в комунікації, але й навчить вашу дитину думати про інших. 

Коли ми формулюємо прохання, то маємо чітко встановити наші очікування. Якщо ви цього не зробите, діти знайдуть, як обійти їх. Замість «Закінчуй гратися на комп’ютері» скажіть «Можеш ще 10 хвилин погратися, тому що о сьомій ми вечеряємо». Друге формулювання дає дуже чітку часову межу і також використовує підхід «сила чому». 

Дослідниця з Гарварду Еллен Лангер (Ellen Lаnger) зробила дивовижне відкриття, коли проводила дослідження про те, чому люди погоджуються робити щось, коли їх просять. Дослідження показує, що якщо люди розуміють, чому ви просите їх щось зробити, вони з більшою ймовірністю виконають ваше прохання. Тому, коли ви озвучуєте правила дитині чи про щось її просите, завжди пояснюйте, чому вас варто дослухатись.

В процесі дослідження Лангер попросила своїх співробітників запитати у студентів біля університетської копіювальної машини, чи можна їм зробити копії без черги трьома різними способами:

1. Перепрошую, у мене лише 5 сторінок. Чи можу я скористатися ксероксом без черги?
2. Перепрошую, у мене лише 5 сторінок. Чи можу я скористатися ксероксом без черги, тому що мені потрібно зробити копії?
3. Перепрошую, у мене лише 5 сторінок. Чи можу я скористатися ксероксом без черги, тому що я поспішаю?

Два останні способи отримали понад 90% згоди. На перше прохання позитивно відповіли лише 60% студентів. 

Хоч друга фраза і виглядає безглуздо, вона все одно містила пояснення, і люди з більшою готовністю пропускали вперед себе. Отже, Лангер довела «силу чому»: додаючи причину до вашого прохання, ви з більшою ймовірністю отримаєте очікувану реакцію.

Коли ми пояснюємо дітям причину свого прохання, це допомагає їм вийти за власні рамки і побачити ситуацію масштабніше. Знання контексту надає їм можливість розвивати свої навички прийняття рішень замість того, щоб автоматично, бездумно відмовлятися чи саботувати прохання батьків.

Ось приклад для порівняння. Ви відводите вранці дитину до школи. Завтра у вас важлива зустріч, на яку ви не хочете запізнитись. Замість «Андрію, я хочу, щоб ти підготував собі речі на завтра і склав шкільний наплічник» дайте дитині зрозуміти причину вашого прохання і скажіть «Андрію, я хочу, щоб ти підготував собі речі на завтра і склав шкільний наплічник, тому що в мене вранці важлива зустріч і я не хочу запізнитись».

Коли я не забуваю додавати до своїх прохань «тому що», то готовність сина виконувати їх значно збільшується. Сподіваюсь, ця порада стане вам у пригоді і ви теж покращите свої стосунки з дитиною. Зрозуміло, що цей підхід працює і для комунікацій з дорослими, головне не забувати про нього. 

Адаптований переклад з англійської https://www.imom.com/the-power-of-why

{{read_more|Читайте також| 6151, 6374}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: