Діана Герасимова – партнерка School Navigator та консультантка батьків з підбору шкіл, коучиня кайфових керівників та екс. в.о. директорки приватної школи «Крила» розповіла про послугу індивідуального добору школи від сервісу School Navigator.

Хто зазвичай звертається за послугою «Освітня візія»

За послугою індивідуальний добір приватної школи у Києві та Київській області «Освітня візія» від сервісу School Navigator зазвичай звертаються батьки з двома типами запитів:

1. Хвилювання через можливий негативний шкільний досвід із першого класу

До цієї групи належать родини, діти яких мають зараз 5-7 років, та перед їх батьками лежить непростий вибір школи для майбутнього першокласника(-ці). Зазвичай такі батьки або самі мали неприємний шкільний досвід, або їх старша дитина мала проблеми у школі, або ж хтось з дітей їхніх знайомих пережив травмувальну ситуацію у школі, і тому вони намагаються максимально вберегти свою дитину від будь-якого із таких сценаріїв.

Також батьки майбутніх учнів часто активно цікавляться наявними програмами початкової школи. Найбільше їх цікавить різниця між НУШ та Інтелектом. Проте це далеко не вичерпний перелік програм, з якими працюють сучасні приватні школи. Серед них можна виділити: «Росток», «На крилах успіху», Вальфдорська, Ельконіна-Давидова, Кембриджська, Сингапурська та інші. Окремий попит мають білінгвальні програми та міжнародні школи, що пропонують після випуску так званий «подвійний» диплом української та європейської/американської загальної середньої школи.

2. Щоб не було так, як в попередній школі

До цієї групи родин належать ті, чия дитина вже отримала негативний досвід у поточній школі (чи декількох попередніх), і вони прагнуть зараз докласти усіх своїх зусиль для того, щоб у новому навчальному закладі ситуація була напевне виправлена.

Вони вже відчули на собі, що значить, коли дитина страждає від несприятливого освітнього середовища, і усвідомлюють те, що само собою воно не сформується і здебільшого не пов’язане навіть із вартістю та статусом обраного навчального закладу.

Особливим болем такий запит є у батьків дітей з особливими освітніми потребами та тих, що потребують інклюзивного навчання. Залежно від їх минулого досвіду та наявного діагнозу ми можемо рекомендувати їм, як комбінацію корекційного центру та підхожого навчального закладу, так і варіанти з дистанційною чи сімейною освітою.

Який же підхід до вибору школи використовує «Освітня візія» (на прикладі капусти)

Послуга «Освітня візія» спрямована на те, щоб трансформувати сам підхід до вибору школи.

Припустімо, ви хочете приготувати салат зі свіжої капусти й збираєтесь за нею в супермаркет. Тут на вас чатують різні ситуації: капуста може виявитися гнилою чи несвіжою, як минулого разу, або її буде важко знайти в торговельному залі, чи її взагалі не буде в асортименті, і вам доведеться їхати по неї в інший магазин, паркуватися та проходити іще одну чергу.

Отже, ви заходите у відділ овочів, не знаходите бажаної капусти, і відправляєтеся на пошуки співробітника супермаркету. А той не в гуморі й роздратовано показує вам поличку з капустою перед носом. Що ви думаєте про вибір капусти та здорового харчування в ту мить, можна лише уявити. Наскільки складніший «продукт» школа і її підбір, ніж капуста, оцінити теж нескладно.

Тому в «Освітній візії» підхід до вибору навчального закладу для дитини побудований на зовсім протилежних засадах. Ми намагаємось зробити досвід вибору школи родиною максимально м’яким і приємним. Саме тому основна задача перших зустрічей із консультанткою – це, власне, трансформація підходу до вибору школи з боку батьків.

Крок 1. Глибинне інтерв’ю з батьками та визначення критеріїв пошуку

Замість виявлення того, чого батьки не хочуть для своєї дитини, ми визначаємо, чого вони для неї бажають насправді, чого очікують від школи та що готові запропонувати. На наш погляд, лише таким чином можна знайти ту капусту, читай школу, яку дитина полюбить, на яку в неї не буде алергії, свіжу і в тому супермаркеті, де вона лежить у доступному місці.

Після глибинного інтерв’ю із батьками та визначення їх критеріїв для вибору школи, ми переходимо до етапу спілкування із самою дитиною.

Крок 2. Залученість дитини до вибору школи

Наступний, невіддільний етап «Освітньої візії» – це спілкування із самою дитиною.

За послугою звертаються батьки як майбутніх першокласників, так і дітей середньої та старшої школи. Проте якого віку не була б дитина надзвичайно важливим фактором пошуку є те, щоб вона сама сказала, що їй подобається і чого вона для себе б хотіла.

На цьому етапі – ще до відвідування першої школи чи нової школи – стоїть задача об’єднати дитину з батьками в одну команду із пошуку навчального закладу для того. Це потрібно для того, щоби вона розуміла, що її думка цінна і що адаптація у новій школі залежатиме і від неї також.

Таким чином, наприклад, якщо дитина говорить, що хоче, щоби було багато дітей в класі, тому що тоді в неї буде більше можливостей знайти друзів, то це суперцінно. Звичайно, і батьки можуть сказати, що дитина любить великі тусовки. Але коли це проговорює сама дитина, вона вже тренує навичку обирати, спираючись на власні знання і відчуття про себе.

Коли ж ви будете ходити і дивитися різні школи, ви можете спитати дитину, чи не змінилося її бачення. Можливо, вона надасть перевагу маленькій школі з невеликою кількістю дітей та відмовиться від ідеї, що їй потрібно багато дітей в класі, бо їй сподобалась, скажімо, вчителька.

І це буде також важливою частиною її досвіду. Вона відчуває себе суб’єктом пошуку, вона залучена до прийняття важливих сімейних рішень. Зрозуміло, що в коло пошуку будуть включені ті школи, що відповідають можливостям батьків по логістиці, бюджету та їх цінностям.

Крок 3. Пропрацювання шкіл з шорт-ліста та підготовка до тестових днів

Коли ми обрали з вами 4-5 з орієнтовно 200 приватних шкіл Києва та області, які максимально відповідають вашим побажанням, постає питання, як познайомитись із ними ближче. Навіть зараз не всі батьки в курсі, що в приватних школах під час навчального року існують тестові дні, коли дитина доєднується до свого потенціального класу та знайомиться з атмосферою, інфраструктурою, вчителями, навчальним процесом тощо.

Майбутні тестові дні ми обов'язково також проговорюємо з дитиною: на що вона має звернути увагу, і як довго вони можуть тривати. Якщо у перший же день щось пішло не так, даємо вибір переходити до іншої школи зі списку.

Тут важливо розуміти наступне: нова школа може бути і дорожчою, і діти – привітніше, проте якщо дитина не готова до того, чого від неї очікують та не знає, як себе поводити, то вона однаково може все ще почувати там себе некомфортно. Тому в рамках «Освітньої візії» ми готуємо дитину до тестових днів в новій школі, обговорюємо те, як себе презентувати, і на що звертати увагу вже для себе та своєї думки.

І на завершення

Кожен з етапів послуги проходить послідовно, комплексно та невіддільно один від одного.

Адже «Освітня візія» – це про зміну філософії супроводу дитини в навчальному процесі в цілому. Це розуміння того, що дитина може бути щасливою, прийнятою й успішною лише тоді, коли й батьки прикладуть до цього певні зусилля: проінструктують, підтримають, поставлять правильні запитання, організують тестові дні, прислухаються до її фідбеку. І тільки в такому випадку вибір буде дійсно вибором, справжнім привласненим досвідом.

Стосунки ж з батьками на цьому шляху будуть для дитини опорою та розумінням того, що біля неї є надійні дорослі, які за потреби завжди готові змінити її середовище, допомогти адаптуватися, знайти для неї ті місця, які будуть посилювати її як особистість та створювати відчуття безпеки. А це – про велику довіру та міцний фундамент майбутніх дитячо-батьківських відносин.

Якщо ви зацікавились, звертайтесь до нас, ми допоможемо вам підібрати освітній заклад під потреби вашої дитини.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram