Вчителька біології SchoolToGо Ольга Рузанова застерігає вчителів уникати цих помилок під час організації навчання в онлайн-школі.

Для того, аби ефективність онлайн-уроку була високою, важливо налагодити позитивну взаємодію та спілкування між вчителем та учнем. Виключити можливість токсичного спілкування. Зберігати баланс між користю та цікавістю. Організувати таке спілкування, яке буде приносити радість, можливо, якщо не припускатись декількох помилок. 

Примусове вимкнення мікрофона в учня 

Шкода тих дітей, чиї мікрофони вчитель вимикає на початку уроку, мотивуючи це тим, що ввімкнений мікрофон буде заважати іншим учням. Це метод авторитарного і не зацікавленого у якісній комунікації педагога. Краще домовитись з учнями: коли про  правила взаємної ввічливості, які діють під час роботи з увімкненими мікрофонами. 

Підвищення голосу 

Підвищення голосу неприємне і принизливе і під час онлайн-уроку може стати неабияким подразником для учнівських вух (особливо для тих, хто ні в чому не винен). А ось «налякати» чи «навести лад» йому навряд під силу. Треба поважати особистість дитини.  

Мало часу з учнями онлайн 

Ваша зацікавленість у взаємодії з учнями — ба, навіть через екран — вкрай важлива! Діти хочуть спілкуватися зі своїм учителем, бачити його емоції й показувати свої. І, звісно ж, взаємодіяти з однокласниками і вчителем під час обговорень та за допомогою цікавих онлайн-інструментів. 

«Чорні іконки» під час онлайн-уроку 

Діти частенько намагаються вдатися до хитрощів, щоб бути на уроці з вимкненою камерою: «Вдома не прибрано», «Кішка бігає», «Молодші братики-сестрички ходять перед камерою». Хай там як, камери під час уроку вмикати варто — і вчителю, і учням. Це дисциплінує, сприяє діловій атмосфері, допомагає комунікувати ефективніше. 

Ігнорування безпеки 

Застосунок Meet —  найпопулярніший інструмент для  онлайн освіти. Але на уроки можуть увірватися сторонні «жартівники» з лайкою чи провокативними матеріалами. Щоб прикрості не трапилось, не нехтуйте правилами безпеки. 

Усі учні мають приєднуватися до онлайн-уроку через навчальну платформу (якщо уроки проходять на ній). Ця функція дозволить унеможливити приєднання до онлайн-уроку сторонніх осіб.  

Встановіть пароль для конференцій, найкраще — на кожну подію. 

Не пускайте на урок сторонніх осіб. Саме тому посилання на онлайн-уроки не можна давати публічно. 

«Вимкнення» учня примусово 

Примусове позбавлення учня бути присутнім на онлайн-уроці за допомогою роз’єднання зв’язку. Але це вкрай неетично, навіть, якщо учень вас роздратував, хай навіть і сильно (це проблема не учня, а самого вчителя та його майстерності). Треба знайти такому учню особливий вид діяльності. 

Знецінення зусиль вчителя 

Якщо ви намагаєтеся зробити онлайн-урок цікавим і якісним — ваш ентузіазм передаватиметься й учням. Хтось намагається свідомо знецінити ваші старання критикою? Вислухайте, але не приймайте геть усе на свій рахунок. Натхнення народжується там, де є свобода. 

Ставити двійки  

Двійка вже перестала бути інструментом залякування чи підвищення мотивації для учня, скоріше ця негативна оцінка викличе втрату інтересу до того чи іншого предмета. Знайдіть інші способи оцінити знання учня. 

Запорука ефективної та позитивної комунікації з учнем – вміння бачити в учневі партнера. 

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram