Osvitanova.com.ua

Восени 2022 року попри всі труднощі Україна успішно провела основний етап PISA-2022 й уже незабаром розпочне роботу над аналізом даних, отриманих за його результатами. Крім того, наша держава долучилася до наступного циклу дослідження – PISA-2025. Умови його проведення нещодавно було закріплено в угоді про участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2025, укладеній між Міністерством освіти і науки України, Українським центром оцінювання якості освіти й Організацією економічного співробітництва та розвитку.

Водночас аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують глибинний аналіз даних PISA-2018 та пропонують читачам ознайомитися з черговим випуском «PISA-2018. Україна у центрі уваги», присвяченим вивченню ефективності методик викладання в закладах освіти. Нижче основні тези з випуску:

Понад 75 % українських 15-річних підлітків повідомили, що вчителі з читання ставлять перед ними чіткі навчальні цілі й на початку кожного заняття роблять огляд вивченого раніше.

88 % учнів зазначили, що їхні вчителі протягом заняття ставлять запитання, щоб переконатися, що вони зрозуміли матеріал, а 89 % — що пояснюють, що саме вони мають вивчити за результатами певного заняття.

Методики прямого (структурованого) викладання читання практикують майже всі вчителі України незалежно від типу закладу освіти та місцевости, де цей заклад розташовано.

Методики структурованого викладання менше застосовувані в роботі з учнями, які навчаються в закладах освіти різних типів у великих містах, а також з тими, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах незалежно від типу населеного пункту, порівняно із середнім показником по країні.

Українські учні, чиї вчителі не використовують методик структурованого викладання, мають неістотно нижчі результати, порівняно з однолітками, чиї вчителі часто практикують пряме викладання.

Практика прямого (структурованого) викладання істотно підвищує успішність українських учнів із низьким соціально-економічним статусом.

У разі використання вчителем прямих інструкцій під час роботи з учнями вищого соціально-економічного статусу навчальна успішність таких учнів може неістотно погіршуватися.

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: