Osvitanova.com.ua

В умовах дистанційного навчання перед освітянами постало завдання створити цікаві онлайн-уроки, які включали б усі принципи та ідеї НУШ і повною мірою розвивали б усі необхідні ключові компетенції здобувачів освіти.

У вебінарі (дивіться відео нижче) вчителька історії та правознавства Вікторія Шуляк проаналізувала у вебінарі для Всеосвіти виклики сучасної новітньої освіти в умовах дистанційного навчання та сформувала ідеї онлайн-уроків з реалізацією принципів НУШ.

За концепцію НУШ школа – це місце, куди учням приємно ходити. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Головні концепції, на які мають орієнтуватись вчителі початкової школи:

новий зміст освіти, засновний на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві;

орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

наскрізний процес виховання, який формує цінності;

педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, батьками та вчителем.

Важливі компетентності НУШ:

спілкування державною мовою;

компетентності в природничих науках і технологіях;

математична грамотність;

спілкування іноземними мовами;

уміння вчитися впродовж життя;

соціальні та громадянські компетентності;

загальнокультурна грамотність;

підприємність;

екологічна грамотність.

Шість ознак НУШ:

ранкові кола;

інтеграція предметів;

діти роблять багато практичного;

дітям не ставлять оцінки (натомість є формувальне оцінювання);

зустріч віч-на-віч з батьками, яким видають свідоцтво досягнень;

на стінах висять дитячі доробки.

Як створити середовище НУШ в умовах дистанційної освіти

Сучасний педагог має стати наставником, який вміє організувати освітній процес в умовах дистанційної форми навчання. Для цього спікерка пропонує впровадити у навчання наступні вправи.

Ранкове коло онлайн

Ця вправа згуртовує дітей та спрямовує на подальшу пізнавальну діяльність. Перше, що відбувається під час ранкового кола – це вітання методом естафети, коли у чат підключається якась дитина, попередня вітається з нею та бажає їй гарного дня.

Обійми

Після цього дітей варто налаштувати на обмін інформацією. Можна запропонувати їм вправу «Мандруємо алеєю уяви», коли ми використовуємо момент самостійного мислення, і дитина, заплющуючи очі, уявляє ту частину світу, в яку хотіла б потрапити. Вона в уявному просторі обіймає свого вчителя/однокласника/однокласницю (кого сама захоче). Після чого вчитель може попросити дітей здогадатись, хто обійняв його в уяві. Так діти за допомогою певних підказок діляться своїми думками.

Групові вправи

Далі можна запропонувати дітям здогадатись, яку тему вони будуть вивчати сьогодні/цього тижня. Для цього ви можете ввімкнути на екрані картинки улюблених героїв ваших учнів та поставити запитання «До чого вони усі здатні?».

Також це можуть бути картинки різних тварин/предметів, і діти мають назвати перші літери цих слів, отримавши назву сьогоднішньої теми. Інший варіант – вчитель може запропонувати дітям знайти спільну рису всіх цих картинок.

Обов’язково до структури ранкового кола варто ввімкнути пізнавальний розвиток, щоб діти почитали, щось записали, помислили. Усі вправи мають бути в ігровій формі. Наприклад, можна дати дітям пронумеровану абетку та створити код з набором чисел. Так вони мають розшифрувати, яка буква якому числу відповідає, й у такий спосіб отримають певне слово.

Словникова візуалізація

Коли перед дітьми показані слова, які їм потрібно опанувати цього тижня, запропонуйте їм запам’ятати ці слова у вигляді гри. Наприклад, ви їм говорите: «Уявіть, що ви кулінар і створили свої цукерки. Давайте ми ці цукерки назвемо «сезонні зміни». Кожна з цих цукерок має певну форму, яка нагадує певну пору року (наприклад, форма яблука чи вишні – це літо).

Щоденні новини

Важливим компонентом ранкового кола є щоденні новини. Для цього створюєте презентацію з картинкою казкового героя, який ставить дітям запитання на тему уроку. Усе обов’язково має бути яскравим та з великою кількістю різних картинок, які можна рухати, аби діти могли з ними взаємодіяти.

Для того, щоб дізнатись більше про форми й методи організації дистанційного навчання у початковій школі дивіться виступ Вікторії Шуляк.

{{read_more|Читайте також| 5501, 4406}}

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: