Osvitanova.com.ua

Сьогодні, коли діти знову навчаються дистанційно, важливо нагадувати їм, що вони не самі. Ви всі разом, ви – спільнота. Якщо при очному навчанні діти щоденно бачаться та спілкуються, то зараз вони можуть почувати себе ізольовано, сумувати за друзями та вчителями. Адже онлайн хоча і дає багато можливостей, але особисте спілкування дозволяє відчувати, що клас – це команда, яка злагоджено працює за будь-яких умов.

Особливо важливо відчувати дружню підтримку зараз, під час війни. І тут на допомогу можуть прийти цікаві вправи для тимбілдингу. Наурок дібрав для вас кілька вправ, які легко виконати в онлайн-форматі (а згодом їх можна буде провести й офлайн).

1. Велика розмова

Чудова вправа для початку онлайн-зустрічі. Оберіть будь-яку цікаву новину (ми чудово розуміємо, якими саме новинами зараз насичене інфополе, але радимо пошукати не пов’язані з війною, це дозволить трохи розрадити учнів). Наприклад, чудово підійде новина про папугу, який кілька тижнів тому влаштував справжнісінький погром у харківському супермаркеті. Розішліть дітям цю новину заздалегідь, напередодні тимбілдингу. 

Чому? Для того, аби учні могли дізнатися більше про подію, пошукати інші джерела інформації, скласти власну думку про те, що сталося. А потім, на початку онлайн-зустрічі, дозвольте охочим висловитися щодо події. Можливо, діти поділяться власними версіями, поглянуть на неї з неочікуваної точки зору (наприклад, є думка, що папуга втік із контактного зоопарку, це чудовий привід поговорити про ці зоопарки) тощо.

Зверніть увагу: для обговорення можна обирати й серйозні новини (якщо ви бачите, що клас готовий до аналітики). Зрештою, це чудова можливість потренуватися висловлювати власну думку буквально одним реченням. Але не забувайте стежити за таймінгом! 

2. Як добре ти знаєш своїх однокласників?

Запропонуйте учням дати відповіді на три-чотири запитання, наприклад:

Якщо тобі було б потрібно все життя їсти лише одну страву, то що б це було? Де ти найбільше любиш відпочивати? (Або: Де б ти хотів побувати?). Якщо тобі потрібно було б обрати собі тотемну тварину, то яку? Який твій улюблений фільм?

Зверніть увагу: кожен учень має записати свою відповідь у Google-документі та надіслати посилання на нього вам. Тобто ніхто не знатиме правильної відповіді – лише ви та учень.

По черзі зачитуйте відповіді та запропонуйте дітям подумати, хто з їхніх товаришів міг їх дати. Чи вдасться їм відгадати? Якщо відповіді були дуже оригінальні та неочікувані, попросіть їхніх авторів пояснити, чому вони написали саме це: впевнені, буде весело та цікаво.

3. Віртуальна екскурсія

Вирушайте всі разом на велику віртуальну екскурсію. Куди? Можна обрати разом шляхом голосування або жеребкування. А може ви давно хотіли розповісти дітям про якийсь музей або країну?

{{read_more|Читайте також| 3671, 3833}}

Якщо є можливість та час, завдання можна трохи ускладнити. Шляхом жеребкування об’єднайте дітей у команди та створіть для них окремі кімнати у Zoom. Кожна команда отримує завдання: наприклад, ви можете надати їм географічні координати відомої історичної пам’ятки. Діти мають знайти її за координатами, а потім пошукати в мережі ключову інформацію про неї, цікаві факти тощо. Готово? Тоді клас збирається онлайн разом, а речники від кожної групи розповідають, що їм вдалося дізнатися.

Хочете потренувати уяву та креативне мислення учнів? Ускладніть завдання ще трохи. Запропонуйте учням по черзі описати епоху чи історичний період, до яких вони точно хотіли б потрапити, якби подорожі в часі були реальними. А може ваші учні хотіли б опинитися серед учасників якогось руху, наприклад, суфражисток? Чи їх приваблює романтика піратського життя? Або хтось хотів би познайомитися із Шекспіром? 

{{read_more|Читайте також| 4438, 4885}

Коли один з учнів розкаже про свою можливу подорож, запропонуйте іншим поставити товаришу кілька запитань. Так, можна запитати, чому саме ця епоха приваблює, чим вона цікава. Що б він порадив подивитися, із ким познайомитися тощо.

4. Онлайн-челендж

Ніщо не дарує більшої мотивації, аніж дружнє змагання. І навіть не просто змагання, а цікавий челендж. Який саме? Звісно, тему краще обирати з урахуванням зацікавлень учнів та онлайн-можливостей. Ось кілька ідей:

Спортивний челендж. Наприклад, протягом тижня діти мають кожного дня вчити по одному базовому руху зумби. А потім записати короткий танець на відео та надіслати вчителю. Ви об’єднаєте різні відео в одне та збережете для класного архіву.  Літературний челендж. Наприклад, переглянути екранізацію літературного твору, а потім поділитися думками щодо того, чи була вона вдалою. Або почати нарешті вести читацький щоденник (можна робити це всім разом, використовуючи програми для спільної роботи, наприклад, Trello).  Челендж ідей. Задайте певну тему. Наприклад, «Що можна зробити просто зараз для покращення екологічного стану світового океану» або «Який пристрій (що насправді не існує) точно знадобився б кожному підлітку» тощо. Дайте на генерацію ідей два-три дні (працювати можна як самостійно, так і у групах), а потім, під час онлайн-зустрічі, заохотьте дітей поділитися власними ідеями. Чи будуть схожі? А яка найбільш вдала?

5. Поділися тим, що любиш

Запропонуйте кожному учню обрати музичну композицію, яка подобається йому найбільше (так-так, навіть затятим меломанам доведеться обрати лише один трек!). Для чого? Так ви створите спільний плейлист класу! Можна створити навіть кілька: для релаксу, для натхнення, для навчання, для спорту тощо. А можна розбити пісні за стилями. 

Так само можна створити добірку книжок, які подобаються дітям, та які б вони із задоволенням порадили б товаришам. Або аналогічну добірку фільмів. А щоб було ще цікавіше, спробуйте всі разом стильно оформити цю добірку в Canva. 

Це просте, на перший погляд, завдання дозволить дітям краще зрозуміти вподобання одне одного, а може навіть об'єднатися у нові компанії за інтересами.

Це дуже прості завдання, але вони допоможуть підтримати учнів у цей непростий час та подарувати таке важливе відчуття єднання. 

Джерело фото Depositphotos

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram

Поширити у соц. мережах: