Наші діти живуть у світі без кордонів. Якісна освіта є ключем до їхнього успішного майбутнього. Базовою вимогою до освіти сьогодні є знання англійської мови. Вільне володіння англійською відкриває двері до найпрестижніших вишів світу, міжнародних навчальних програм та практик. Як ми, батьки, можемо допомогти дітям розкрити усі таланти та знайти свій шлях до успіху?
Ще до народження моєї доньки я познайомилася з книжкою Масару Ібука «Після трьох вже пізно». Ця книжка про ранній розвиток дитини, про унікальні можливості її мозку. У своїй передмові до цієї книги Глен Доман, директор Інституту розвитку потенційних можливостей людини, США, написав: «Я думаю, що запропонована книга – одна з найважливіших книг, коли-небудь написаних. І я думаю, що її повинні прочитати всі батьки, які живуть на Землі». Я абсолютно згодна з цією думкою.
Як вчителька англійської мови, я постійно шукала шляхи покращення навчання своїх учнів. Як мати – хотіла, щоб моя донька мала змогу думати двома мовами. Масару Ібука показав мені шлях, як це зробити. Ідеологію раннього розвитку він формулює так: «Ранній розвиток не пропонує насильницьке пічкання немовлят фактами та цифрами. Головне – введення нового досвіду «вчасно». З того часу я фанат раннього розвитку і білінгвального навчання.
Основне призначення білінгвального навчання – дати дитині можливість однаково вільно думати двома мовами. Це не просто уміння спілкуватися, а можливість мати глибокі знання необхідної термінології для розуміння наукової інформації як рідною мовою, так й іноземною. Наприклад, у початковій школі «Базис», де я зараз працюю, білінгвальна програма поєднує в собі вивчення та вільне володіння української й англійської на рівні носіїв мови. Наші учні можуть брати участь у міжнародних змаганнях з профільних предметів, олімпіадах з математики, фізики, хімії та біології, які проходять англійською мовою. Вони мають змогу продовжити навчання та здобувати вищу освіту в англомовних країнах. І їм для цього не потрібні репетитори або додаткові курси, адже всю необхідну базу знань та термінологію вони отримують в школі.
До речі, свою доньку я навчала також за білінгвальним методом. Зараз вона уже доросла і своєю першою мовою спілкування вважає англійську, а другою – українську. ЗНО з англійської вона здала на 199 балів без спеціальної підготовки, і якби нам не завадила пандемія, то зараз вона навчалася б у престижному американському виші. Життя вносить свої корективи у наші плани. Хоча донька лишилася в Україні, знання мов уже з перших курсів навчання дозволило їй почати трудову кар’єру з високого старту. Але ця історія про особистий досвід варта окремої публікації, якою я, напевно, поділюcь згодом.
Пам’ятаючи про ранній розвиток, ми створили при початковій школі «Базис» курси для дітей 5-6 років. Основні предмети викладаємо англійською. Ви запитаєте, як діти такого віку сприймають інформацію англійською? Значно краще, ніж ми в дорослому віці, скажу я вам. Завдяки використанню комунікативної методики, навчання відбувається легко та природно. Інтерактивні завдання, захопливі досліди та творчі проєкти стимулюють зацікавленість дітей, а доброзичлива атмосфера взаємоповаги дозволяє розкрити талант кожного.
Далі – навчання у білінгвальних класах, де 70% часу в першій половині дня діти перебувають в англомовному середовищі. Вони спілкуються, навчаються та мислять англійською. 70% часу в другій половині дня учні комунікують українською мовою.
Ми розробили для дітей унікальну програму, основану на нових технологіях, кращих світових практиках та досвіді наших вчителів. Педагоги є головною цінністю кожного навчального закладу. Вчителі – це той ключовий показник, на який варто звертати увагу при виборі школи. Лише від них залежить ефективність програми та результати дітей. Саме тому в «Базисі» всі вчителі білінгвального напрямку мають досвід навчання дітей англійської з нуля в Україні та за кордоном. Вони працювали в англомовних школах Китаю, США, Великої Британії. Вони чудово розуміють психологію дитини, відчувають її можливості, настрій та потреби, а ще відмінно знають свою справу. Тому заняття з такими спеціалістами дають очікувані результати.
Коли віддати дитину на білінгвальне навчання, кожен з батьків вирішує сам. Але з власного досвіду можу сказати, що на опанування однієї й тієї ж теми п’ятирічна дитина витрачає менше часу, ніж шестирічна, і майже вдвічі менше, ніж дитина, якій сім років. Сподіваюсь, що прийде час, коли у нас будуть групи для дітей 2-3 років, і ми зможемо вчасно ввести білінгвальний досвід у їхнє життя.