Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіапорталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами.
Трохи передісторії.
Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.
Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці.
Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі школу «Ліцей Educator».
Владислава Бандурко, засновниця компанії Educator – приватного ліцею та курсів підготовки до ЗНО. Сьогодні я щаслива людина, яка робить те, що їй неймовірно подобається, шалено закохана у свою роботу, яка обожнює кожного свого учня і колегу. Я постійно навчаюся, тому що від моєї прогресивності залежить, чи зможуть мої учні бути прогресивними й в майбутньому адаптуватися до змін.
Після переїзду з Донецька через рік перерви у викладанні я почала займатися репетиторством, поступово учнів ставало більше, з’явився репетиторський центр. Одного разу на заняттях діти сказали, що це нечесно, що вони ходять у школу, а потім до мене вчитися, чи не можна, щоб все одразу в мене. Це була ключова фраза, яка змусила задуматися, що справді можна зробити так, щоб все було одразу у мене, аби не втрачати найцінніший ресурс – час. Це було 5 років тому. Я почала думати над створенням школи на базі центру підготовки до ЗНО. Згодом познайомилася з чудовою мамою, освітянкою Валерією Заболотною, яка теж у цей час починала створювати школу. Перший освітній проєкт, у якому я була керівницею, – Generation 22. Ліцей Educator ми з командою створили 2 роки тому.
Це був 2019-й. Перший рік роботи був дуже драйвовим. Коли ми відкрилися, у нас було вже близько 80 учнів, це немало для альтернативного формату, разом з тим ми маємо чіткі алгоритми роботи й це допомогло нам працювати ефективно. Перший і другий роки у нас різні через локдаун, але обидва дуже динамічні.
Потрібне було слово, яке було б і про освіту, і про виховання. Без виховання якісна освіта неможлива. Найбільше підійшло слово «educator». Воно про освіту, виховання і розвиток людини загалом.
У нас дві філії в Києві: на Осокорках (вул. Бажана, 10а) та на Лівобережній (вул. Сверстюка, 23). З вересня школа на Осокорках переїжджає у просторе приміщення з власним подвір’ям та спортивними майданчиками за адресою вул. Єлизавети Чавдар, 11а.
Більшість дітей навчається офлайн, проте є і змішане навчання (прим. ред. – змішане навчання – поєднання онлайн та офлайн-форматів). Ми не робимо ставку на розвиток онлайн-формату, бо для нас дуже важлива соціалізація дитини в «живому» середовищі
На момент відкриття школи вже існували приватні школи, які надають комфорт, але не дають академічних результатів, а також школи, які дають класні академічні результати, але при цьому дитину витискають, як лимон, і виживають там лише найстійкіші.
Я вірю в те, що не треба від чогось відмовлятися, і все, що тобі подобається, ти можеш спробувати й досягти в цій сфері результату. Тому в нашому ліцеї є три збалансовані напрями:
особистісний розвиток, академічне навчання та робота з реальними проєктами.
Для нас дуже важливо було створити місце, де учень зможе знайти баланс і не відмовлятися від соціальних активностей заради навчання. І водночас бути достатньо розумним, щоб вільно обирати свій напрям подальшого розвитку, а не просто залишатися творчою людиною в активі школи. Ми вчимо дітей розуміти себе, обирати з-поміж різних напрямів, планувати свою діяльність і прагнути найвищого результату. Це складніше і довше, ніж навчитися математики, але результат точно вартує вкладених зусиль.
Це брак часу в розкладі дітей. Тому що потрібно дати оптимальне навантаження, але при цьому є величезна кількість цікавих активностей, програм, які хочеться застосувати. І тому найскладніше щороку – вирішити, які саме вектори розвитку будуть у дітей у навчальному плані. Але ми знайшли вихід: зробили п’ятницю днем soft skills, у нас за рік діти слухають мінімум чотири додаткових курси, і ці курси змінюються між собою.
Серед труднощів – ізольованість приватних шкіл. Існує небагато шкіл, які готові товаришувати одна з одною, а решта з якихось причин ще не готові до цього. Ми працюємо, щоб усе-таки зробити більш відкриті та дружні стосунки між школами. Цьогоріч запустили серію онлайн-турнірів. Хочемо, щоб діти не залишалися зачиненими в межах однієї школи й бачили інших дітей не лише на змаганнях, а й як товаришів у спільних проєктах.
Не вистачає якісного педагогічного університету. Такого, в якому студентів виховували б вільними людьми, без ярликів та стереотипів. Якщо ти хочеш виховати людину нового покоління, то потрібні нові підходи та методи, відмінні від тих, що були 50 років тому.
Це наявність трьох напрямів роботи: академічне спрямування, соціальна робота і волонтерство, проєктна робота. Для нас дуже важливо, щоб діти отримали базу знань, яка допоможе потім вільно обирати між напрямами у подальшій спеціалізації.
Задача академічного напряму – дати базу знань, розвинути навички, віру в себе, витривалість та адаптивність. Стосовно соціальної роботи й волонтерства: ми зацікавлені в тому, щоб наші діти виходили за межі ліцею, розвивали комунікативні навички, самопрезентацію, сміливість. Традиційно другий семестр у нас присвячено виконанню реальних проєктів, які мають бути реалізовані переважно за межами школи. Цьогоріч у нас є 32 проєкти на 170 учнів, рекордна кількість для нашої спільноти.
Серед них – толоки для наведення ладу в рекреаційних зонах Осокорків, участь в громадському бюджеті для побудови скверу, створення брендів одягу, соціологічні дослідження. 28 травня у нас у школі буде велике свято – проєктний день, в який учні покажуть батькам і світу, чого навчилися за рік і що змогли зробити власними силами.
Тому ці три напрями – академічна база для розвитку мозку, волонтерство для створення соціального капіталу і здатності спілкуватися з людьми та проєкти для розвитку відповідальності й самодисципліни, – у поєднанні дають дуже класний результат.
Це складне запитання. Є проєкти, які мені подобаються підходом, сучасністю, свободою, розумінням, лідерами, що вони створюють і для чого. Але нас надихають учні та зміни у світі. Все, що ми робимо, будь-які фішки, які застосовуємо, народжуються зі спостереження за власними учнями. Крім того, ми як із компасом, щороку звіряємося із міжнародними звітами про тренди освіти та розвиток ринку праці.
Для нас дуже важливим є раціональний розподіл часу. День у дітей починається о 9.00 і завершується о 16.00-16.30 у середній школі й о 18.30 у молодшій. На день у нас вивчається 2 предмети, це не зовсім пари, а інтенсиви – по три 45-хвилинки з одного предмета, що тривають до 14:00.
Формування таких інтенсивів дозволяє так організувати процес на уроці, що дитина активно опрацьовує тему, а не є пасивним слухачем. Два інтенсиви на день, потім перерва на обід, після якої починається самопідготовка. Де ліцеїсти працюють з домашніми завданнями, проєктами, відвідують та створюють факультативи й клуби за інтересами.
У нас в школі є 100-бальна система оцінювання з коефіцієнтами.. Зрештою виходить так, що учні мають і на уроках працювати досить інтенсивно, і самостійну роботу виконувати, і готуватися до контрольної, тренуючи довгострокову пам’ять. У нас є необхідний мінімум, нижче якого учень не може отримувати результати. Тобто ти можеш у своєму тьюторському контракті ранжувати рівень вивчення предмета, але при цьому нижче 60% бути не може.
Оскільки ми ліцензована школа, то все-таки рухаємося за програмою МОН, але шляхом такого об’єднання уроків в інтенсиви й маленьких класів ми трохи швидше встигаємо пройти програму, тому маємо ще час для цікавинок. Мабуть, із класичного, окрім системи оцінювання і паперових журналів, які треба заповнювати, нічого і не лишилося. Паперові журнали, сподіваємося, скоро взагалі не будуть існувати, маємо дуже зручну цифрову платформу.
Загалом ми беремо програму МОН за основу, виконуємо її, але доповнюємо цікавинками. Цього року для нас дуже гостро стоїть питання того, що державні програми змінюють протягом 3-4 років, а все-таки хотілося б, щоб ці зміни були динамічнішими. Проте в країні прийнято зараз новий стандарт середньої освіти, його тестують, наскільки мені відомо. І він дає дуже багато свободи й автономії школам у тому, як конкретно викладати, які програми обирати.
Наприклад, математика в початковій школі викладається у нас з елементами програми «Росток», англійська у нас йде за кембриджськими програмами, маємо статус Cambridge Exam Preparation Centre, наші діти складають міжнародні іспити як незалежне підтвердження результатів нашої роботи.
Уся підготовка проходить на базі ліцею. У випускному класі ми починаємо зі складання дорожньої карти абітурієнта – підбираємо спеціальності та заклади освіти. Далі, залежно від мети, організовуємо підготовку до ЗНО або інших іспитів. У процесі підготовки постійно моніторимо прогрес та тримаємо батьків у курсі ситуації. Окрім ДПА та ЗНО, маємо можливість готувати наших випускників до міжнародних іспитів PET, TOEFL, IELTS, SAT, DAF. Результати теж маємо достойні. Цього року наші випускники на IELTS отримали бали 7.0-8.0, при тому, що для подачі документів до закордонного вишу достатньо 5.5 балів.
Для себе ми визначили, що наступний рік оголошуємо роком «майстерності». нас додалася нова система адаптації команди, ми вводимо менторство. Ми структурували систему турботи про емоційний стан викладачів і систему розвитку емоційної зрілості, емоційного інтелекту. Нам важливо, щоб викладачі були емоційно зрілими і йшли в клас щасливими і сповненими любові. Тоді й результати будуть.
З наступного року тьютори почнуть працювати в новому форматі, як менеджери персонального розвитку дитини, тому розвиваємо у тьюторів коучингові компетенції. Розвиваємо STEM-напрям, якщо раніше у нас була спільна група дітей на IT, то з наступного року ділитимемо дітей на профільну групу та юзерів. Також для нас важливий розвиток напряму природничих наук, тому що наші діти беруть участь у МАН, пишуть наукові роботи. Його ми будемо посилювати, враховуючи, наскільки технології й природничі науки зараз стають важливими у світі. Ще одна зміна – профорієнтація. Мріємо, щоб наші старшокласники отримували реальні стажування в компаніях України й шукаємо партнерів в цьому напрямку.
Ми не змінимо своїх переконань, що школа має бути місцем, де дитина має психологічний комфорт, але при цьому повинна постійно підвищувати планку і робити зусилля для того, щоб досягти результату. І ми точно ніколи не будемо чілл-школою, куди можна просто здати дитину на зберігання, і потім сюрпризом для батьків отримати 120 балів на ЗНО. Своєчасний зворотний зв'язок батькам – одна з наших сильних сторін. Ми ніколи не відмовляємося від своєї відповідальності, якщо дитина з нами, до останнього шукатимемо варіанти бути корисними й ефективними для цієї родини, разом з тим пам’ятаємо, що у кожної дитини свій шлях.
Для нас важливі академічні результати й те, щоб дитина доклала зусиль і отримала базу у навчанні. Зі свого боку ми пояснимо, приділимо увагу і підтримаємо, але ніколи не поставимо оцінку просто так. Наприклад, скасування ДПА в 9 класі на державному рівні призвело до того, що ми вирішили проводити внутрішню ДПА. І діти не змогли нас переконати в тому, що їм вона не потрібна. У нас є чіткі межі, що дорослі – це ми, команда школи, ми поважаємо наших учнів і тому не даємо можливості ставити собі низьку планку у навчанні.
Для адміністрування навчального процесу ми користуємося системою HUMAN. Так учні та батьки можуть бачити матеріали уроків, завдання, бали та коментарі до балів, спілкуватися з викладачами у чатах. Тьютор щотижня збирає зворотний зв’язок від вчителів та інформує батьків про всі важливі події. Тричі на рік ліцеїсти запрошують батьків до школи та надають зворотний зв’язок самостійно: перша зустріч присвячена постановці навчальних цілей на рік, а дві наступні – звітні. Також є дні зворотного зв’язку, де ліцеїсти збирають у викладачів відгуки про свою роботу і визначають кроки для поліпшення результату. Двічі на рік збираємо зворотний зв'язок від батьків та учнів для поліпшення нашої роботи. Для інформування про важливі та цікаві події ми маємо закриті телеграм-канали, та варто зізнатися, що персональне спілкування ми любимо більше, ніж інші формати. Для нас важливий якісний індивідуальний підхід.
відповідно до стандарту МОН
Вступний внесок 6 000 грн щороку Вартість навчання 153 000 грн/рік Сайт https://educator.in.ua/school/Фото надані Educator
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram