Агенція з добору шкіл для дітей School Navigator у співпраці з освітнім медіа-порталом Освіта Нова ініціювали спеціальний проект «Інтерв'ю зі школами». Мета проєкту – роз'яснити батькам різницю між конкретними приватними школами. 

Трохи передісторії.

Агенція з добору шкіл School Navigator спеціалізується на вивченні запитів батьків та виявляє критерії, на які варто орієнтуватись при виборі школи. Зокрема, проводить глибинне інтерв'ю з батьками, психолог спілкується з дитиною. На основі особливостей сімейної ситуації та особливостей розвитку дитини аналітичний відділ агенції шукає школу, яка покаже найкращий результат співпраці саме з цією сім’єю.

Такий підхід зменшує хаос на ринку української шкільної освіти та негатив у сторону шкільних закладів. Команда School Navigator переконалась, що поганих шкіл немає. Є недостатньо інформації та нерозуміння різниці. 

Тож результатом цієї колаборації стануть глибинні інтерв'ю з представниками інноваційних/альтернативних/приватних шкіл України. Представляємо вашій увазі школу BroBots.

Представтеся та коротко розкажіть про себе: вид діяльності, посада. 

Пилип Духлій – директор та співвласник школи #brobots. 

Що вас спонукало відкрити власну школу?

Спочатку відкрили гурток із робототехніки у Броварах, а згодом переросли у 16 студій робототехніки для місцевих органів влади. Нам цього стало мало, захотіли навчати дітей комплексно, а не тільки в межах позашкільної освіти.

У якому форматі працює школа та де розташована?

Школа працює у двох форматах: онлайн та офлайн у Києві. 

Розкажіть про вибір назви для школи: її ідея, яка історія з цим пов'язана, що символізує для вас, для шкільної освіти?

Назва поєднує у собі два слова: bro – від Броварів, місто, де ми починали, а bots – роботи.

Чим специфічна ваша школа та чому?

Ми – технічна школа з акцентом на робототехніці, програмуванні, математиці, фізиці, українській та англійській мовах. Ми дуже людиноцентрична школа, ретельно підбираємо, хто саме працюватиме з нами в колективі та буде навчатися в наших класах. Нам важлива групова динаміка та атмосфера. Ми маленький комфортний hub для наших учнів та вчителів, де вони можуть використовувати ресурси школи (матеріальні та людські (за згоди, звісно)) для створення власних проєктів. Також багато уваги приділяємо психологічному стану та розвитку емоційного інтелекту учнів

Яка максимальна кількість учнів у ваших класах та чому? На яку кількість дітей розрахована школа?

Максимальна кількість учнів у класі – 15. Більша кількість учнів значно ускладнює навчальний процес. Проте на практиці ми стараємося тримати класи наповненими до 10-12 учнів. Загалом школа розрахована на 100 учнів.

Яку саме проблему шкільного навчання ви хотіли вирішити відкриттям цієї школи?

Насамперед хотілося підвищити мотивацію дітей до навчання, заохотити до актуальної технічної освіти. Давати менше, на наш погляд, безглуздого, а більше технічного, хардкорного. Більшості учнів хардкорного і не треба – дехто не витягне, а декому взагалі не підійде, тому наразі фокус на балансі. 

Є декілька основних загальних : 

– організувати сильну академічну частину для всебічного розвитку, але з нахилом на природничі науки;

– залучати вмотивованих і завзятих, переважно молодих викладачів, що здатні зацікавити у предметі передусім за допомогою власного інтересу до науки, і таким чином підвищувати мотивацію до навчання серед учнів;

– дати якомога більше інформації та навичок роботи з сучасними програмами та технологіями світу IT.

Без чого ви точно не візьмете людину на роботу? Як ви це перевіряєте?

Ми не візьмемо людину, що погано розбирається у своєму предметі, не може зацікавити дітей, ставиться до них вороже, демонструє владу або, навпаки, провалює свої кордони. І головне – не горить власним предметом. Перевіряємо на співбесіді і на тестових уроках.

У якому році ви відчинили двері школи та почали набирати учнів? Яким був ваш перший рік роботи?

Відкрилися у 2019 році. Ми починали як альтернативна школа, але зрозуміли, що для нас це не працює, тому перейшли до більш класичного підходу з балансом фрустрації й підтримки для учнів.

Чи є в школі система оцінювання та яка?

Оцінювання у школі здійснюється за 100-бальною шкалою. Де 100 відповідає найвищому рівню засвоєння матеріалу та предмета, достатній рівень знань приймається вище 60. Для батьків та учнів існує індивідуальний електронний журнал, де з кожного предмета фіксується тема уроку, домашнє завдання, оцінка за урок, самостійну, контрольну тощо. 

Школи є більш класичні та більш альтернативні. Що саме у вашій школі є класичним, а що альтернативним?

З класичного: ми не балуємо дітей і вимагаємо від учнів чітко дотримуватись правил школи й слідкуємо за їх виконанням. Ми викладаємо математику і українську мову за класичною навчальною програмою (для ЗНО). З альтернативного – ми дуже уважно відстежуємо особистий розвиток дитини та її психологічний стан нарівні з динамікою всередині класу, у результаті вносимо корективи. Ми використовуємо альтернативні програми для всіх інших предметів.

Батьки часто цікавляться: як ви готуєте дітей до тестів для отримання атестата, ДПА та ЗНО?

Наша програма із ключових загальноосвітніх предметів близька до державної програми, тому для складання ДПА в 4 та 9 класах додаткових та спеціалізованих занять не потребується. А в 11 класі ми фокусуємося на підготовці до ЗНО з мови, математики та фізики для тренування учнів на виконанні типових завдань ЗНО.

 

Які у вас є побажання до батьків? Будь-які, навіть найсміливіші

Не вимагати від дітей, аби вони проживали життя батьків і втілювали їхні мрії.

Розкажіть про вивчення англійської мови: як це у вас відбувається?

Є звичайні уроки англійської мови. Також є години у форматі speaking club із носієм мови. Окрім цього, у середній школі є предмет natural science, що викладається англійською.

Яку діти мають можливість розвивати у собі наукові та творчі здібності? 

Ми поєднуємо вивчення шкільних предметів з індивідуальними навчальними проєктами. Також ми відкриті до ініціативи зі сторони учнів. аступного навчального року одна із загальних навчальних цілей для всієї школи – наукова діяльність! У планах написання наукових робіт та творчі конкурси за інтересами. Робота над власними технічними проєктами відбувається за замовчування, є обладнана майстерня для роботи над ними, хіміко-фізична лабораторія. Також проводяться додаткові гуртки з різних предметів для учнів, що випереджають програму навчання.

Розкажіть, хто такий куратор, тьютор та ментор у вашому розумінні: це одна роль чи різні, чим вони відрізняються? Та які з них є у вашій школі?

Тлумачення усіх цих слів є достатньо розмитими, функції куратора можуть різнитися залежно від школи, яка про нього розповідає. У нашій школі присутня позиція тьютора - це людина, яка знає про вашу дитину 95% інформації й може допомогти їй майже з усіма викликами. Окрім індивідуальної роботи з дітьми та батьками, тьютор закріплений за класом, у якому навчаються його підопічні. Тож він слідкує також за середовищем, у якому перебуває дитина, та створює хорошу атмосферу в колективі.

Роль ментора в нашій школі може випасти будь-кому – від старшокласника до директора. Для вчителів ми створюємо такі умови, що мотивують їх бути проактивними, тож у процес менторства залучені майже всі!

Як у вас організований зворотний зв'язок із батьками: хто його ініціює, як часто та через який канал?

Ми маємо загальний чат і канал з батьками в Телеграмі, де обговорюються загальні питання. Також є окремі чати з батьками для кожного класу. Зв’язок батьків зі школою здійснюється через тьютора класу. Це найшвидший спосіб отримати зворотний зв'язок, тьютор тримає всю інформацію про учня в одних руках та готовий відповісти на всі запитання, що хвилюють батьків: про поведінку, домашку, успішність, відчуття дитини в колективі тощо або організувати зустріч з іншим учасником нашої команди, який буде більш компетентним у тому чи іншому питанні, наприклад, стосовно психологічного стану дитини.

Щоб бути сучасним, потрібно постійно змінюватись. А які ключові зміни ви робили щороку, щоб вдосконалюватись?

Щоб бути сучасним, треба просто гарно робити свою роботу і любити її. Зараз це в дефіциті. Ми працюємо другий рік: в перший рік ми «збирали раму» – уточнювали загальні підходи й формат школи, в другий рік добирали викладачів, а в третій рік впроваджуємо авторські програми.

Які нововведення плануєте на наступні декілька років у школі?

Крім індивідуальних планів розвитку для дітей, плануємо впровадження інтегрованих курсів з проєктною роботою за напрямами:
– Natural Science (математика, фізика, хімія, біологія, географія),
– Human Science (історія, література, мистецтво, філософія, логіка, системне та критичне мислення),
– Life Science (профорієнтація, громадянська освіта, основи харчування, критичне мислення, сексуальна освіта, медіаграмотність).

А що ви не змінювали й не зміните, навіть якщо будуть просити?

Ми змінюватимемо все, що буде заважати нам якісно і ефективно навчати дітей. Проте ми ніколи не змінимо наш підхід, побудований на правилах, з однієї сторони, і повазі до особистості учня, з іншої. Тільки реальне оцінювання знань. Учень, що заважає іншим учням вчитись, проявляє булінг чи фізичне насильство, буде відрахований.

З яким запитом до вас варто звертатись батькам, щоб його точно було задоволено?

1. Якщо дитина має нахил до техніки.
2. Якщо потрібна хороша класична школа із ґрунтовним підходом до навчання.
3. Якщо потрібна школа, де будуть поважати дитину і враховувати її особливості розвитку.
4. Якщо потрібна школа для середнього класу без мажорів.

А з яким запитом батькам краще до вас не звертатись?

Ми не є школою, де комфорт дітей на першому місці. Ми вимагаємо навчатись і прагнути покращувати свої результати. Ми не застосовуємо демократичний підхід до навчання. Навчатись – це обов’язок учня, і ми вимагаємо його виконання, включаючи домашні завдання та самостійну роботу. 

Зі свого боку ми забезпечуємо учня всім необхідним для кращого навчання. Проте ми застосовуємо демократію при спілкуванні з учнями. У кожного учасника процесу є право на свою думку, а також можливість  розпочати дискусію та привернути увагу до своїх потреб. Ми не будуємо неприступну стіну між вчителями, адміністрацією школи, учнями та їхніми батьками, а працюємо як команда. Також ми не забезпечуємо індивідуальне навчання дітей, але застосовуємо індивідуальний підхід до потреб учня.

Про які особливості школи ви можете ще розповісти?

Ваша дитина не буде ображена на школу та отримає толерантне ставлення до будь-якого самовираження, яке не обмежує прав і свобод інших учнів чи вчителів. Ми розвиваємо в дітей цінність школи, їм подобається проводити час на території школи та перебувати в колективі. Як один зі способів покарання наша школа практикує відсторонення від навчання або перехід на дистанційну форму навчання.

Які у вас побажання до законодавчих та виконавчих органів освітньої системи України?

Хоч раз доведіть реформу освіти до завершення!

Бліц

Назва #brobots
Формат Офлайн/онлайн
Адреса Київ, Кловський узвіз, 8
Рік відкриття 2019
Наявні класи 3-11
Макс. кількість дітей у класі 15
Загальна кількість дітей у школі 100
Програма навчання НУШ, "Iнтелект України", авторськi iнтегрованi курси за основу якх взята типова програма МОНу
Вступний внесок Відсутній
Вартість навчання Від 121 000 до 142 500 грн/рік
Сайт https://brobots.org.ua/

enlightenedenlightenedenlightened

Якщо ви бажаєте також розповісти нашим читачам про свою школу і стати зрозумілішими для своїх клієнтів, залишайте заявку тут.

yesyesyes

 

Фото надані школою BroBots

Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram