Микола Антонюк, керівник напряму персональних комп’ютерів Lenovo в Україні, поділився принципами, за якими варто розпочинати технологічну трансформацію.
Щороку навчальний процес трансформується. Минулий рік кинув багато викликів та встановив нові вимоги до навчання, тому керівництво шкіл має шукати інші підходи, щоб зробити навчання кращим, якіснішим та ефективнішим. Із цим завданням чудово впораються ІТ-рішення, однак виникає логічне питання: чи готові школи до нових технологій? Для успішної технологічної трансформації потрібно дотримуватися таких основних принципів.
Онлайн-навчання вимагає взаємодії з комп'ютерною технікою як учнів, так і викладачів. Однак не всі освітяни добре знайомі з новими технологіями, тому для них важливо, щоб технологічні помічники були простими у використанні, і ніщо не перешкоджало навчальному процесу. Пристрої мають надихати на творчість та нові звершення, а не бути перешкодою, яку потрібно здолати. Вчителі та учні не повинні під час навчального процесу відволікатися та замислюватися про те, чому щось не запускається.
При активному використанні нових технологій зростає небезпека порушення конфіденційності інформації. Тому пристрої повинні гарантувати безпеку даних. Наприклад, у ноутбука Lenovo ThinkPad E15 дані надійно захищені завдяки модулю TPM, який шифрує файли на апаратному рівні. Також пристрій має сканер відбитка пальця, що використовує біометричні дані для входу до системи, та отвір для замка Kensington, який запобігає викраденню пристрою.
Пристрої повинні бути зручними для використання та стійкими до різного типу ушкоджень, оскільки діти зазвичай не дуже обережно користуються комп’ютерною технікою. Гаджети мають бути мобільними, займати небагато місця і водночас мати достатню кількість портів для підключення додаткової техніки: навушників, Flash-накопичувачів, зовнішніх моніторів тощо. Крім цього, важливою є автономність і можливість працювати повний навчальний день.
Більшість навчальних закладів нині обладнані ІТ-інфраструктурою, яка не встигає за розвитком технологій. Якщо раніше комп’ютери були необхідністю лише для класу інформатики, то сьогодні інноваційне обладнання потрібне для вивчення кожного предмета, і це не просто західний тренд. Наприклад, шолом віртуальної реальності стане у нагоді під час вивчення географії чи анатомії.
Так в учнів буде можливість дослідити якесь явище чи будову людини в умовах, максимально наближених до реальності. Цифрова інфраструктура шкіл має бути гнучкою, щоб її можна було адаптувати до сучасних потреб. Тобто необхідно інтегрувати у класи нові технології відповідно до предметів, аби навчання було цікавішим та продуктивнішим. Додатково слід потурбуватися про належне зберігання гаджетів. Можна обладнати окрему кімнату або зробити спеціальні шафи для зберігання і підзарядки пристроїв після навчального дня. Вранці комп’ютерна техніка буде готовою до роботи, а купи проводів, через які так легко перечепитися, не заважатимуть учням.
Принцип масштабування — один із основних моментів, які треба враховувати при впровадженні IT-рішень у навчальних закладах. При виборі пристроїв важливо думати наперед і обирати комп’ютерну техніку так, щоб через кілька років до неї можна було без проблем під’єднати більш нову.
Навчальні заклади повинні прагнути до того, щоб інформатизація охопила як виховний і навчальний процеси, так і адміністративну складову. Наприклад, впроваджувати електронні версії щоденників, щоб батьки також могли відслідковувати прогрес у навчанні дітей.
Впровадження нових технологічних рішень вимагає постійного фінансування для закупівлі та оновлення пристроїв, адаптації інфраструктури, технічної підтримки тощо. Це потрібно враховувати та закладати в бюджет завчасно. За необхідності, шукати додаткові джерела фінансування. Наприклад, можна залучати кошти шляхом краудфандингу, долучати батьків чи звертатися до громадських проектів, брати участь у конкурсах від фондів. Компанії також часто допомагають школам із впровадженням IT-рішень, надаючи фінансову підтримку або самостійно закуповуючи все необхідне.
Для різних умов і ситуацій, потрібні різні підходи, тому для успішного впровадження технологічних рішень керівникам навчальних закладів потрібно обирати компанії з експертизою у цьому питанні. Крім наявності підходящих для школи пристроїв, важливо, аби у портфоліо компанії вже були проєкти, пов’язані з інтеграцією нових технологій в освітній процес. IT-рішення мають не тільки полегшувати навчання, а й урізноманітнювати його та робити цікавішим, враховуючи потреби, можливості та побажання шкіл. Як, наприклад, 700 навчальних віртуальних екскурсій, які створила компанія Lenovo разом із Google. Ці екскурсії можна відвідати за допомогою технологій віртуальної та доповненої реальності. Таким чином компаніям вдалося запропонувати цікавий спосіб вивчення шкільних предметів за допомогою технологій.
Також, щоб бути надійним технологічним партнером, компаніям важливо мати досвід взаємодії з громадськими організаціями та підтримувати просвітницькі ініціативи. Компанія Lenovo активно співпрацює з освітнім хабом “Освіторія”, якому надає технологічну підтримку. Нещодавно компанія обладнала позашкільний заклад нового формату — STEM-школу INVENTOR, де діти займаються робототехнікою та програмуванням. При виборі партнера не менш важливою є якість його сервісної підтримки. Компанія повинна постійно вивчати зворотний зв’язок споживачів, аби надавати підтримку своєчасно, підбирати максимально доступні та актуальні пристрої. Lenovo прагне забезпечити кожного пристроями, відповідно до запиту та можливостей. Тому компанія постійно вивчає зворотний зв’язок своїх клієнтів, навіть найменших. Так з’являються окремі пристрої: як наприклад, ноутбуки для навчання Lenovo 300e, які відрізняються більшою витривалістю, оскільки діти зазвичай не дуже обережно користуються гаджетами.
На шляху технологічної трансформації виникають певні труднощі, зокрема, неготовність інфраструктури та обмежені бюджети. Однак крок за кроком все більше шкіл впроваджують нові технологічні рішення. Віра в більші результати, пристрасть до досліджень та творчості дають школам впевненість у можливості інноваційної трансформації. Компанія Lenovo активно допомагає і підтримує цей процес, спираючись на успішний досвід реалізації освітніх проєктів та враховуючи різні можливості та потреби навчальних закладів.
Приєднуйтесь до нашої сторінки і групи у Фейсбуці, спільнот у Viber та Telegram